2023-11-21, 14:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Trodde jag med men....
Nix. Tyvärr ej i detta ärende.
Jag försökte, men det blev ett svars-mail med ett
Nej till utskick av förundersökningshandlingar just på grund av sekretessen.
Tror det har blivit det pga att folk ha begärt att få ta del av detta mm
2023-11-21, 17:57
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Tror det har blivit det pga att folk ha begärt att få ta del av detta mm
Förundersöknings sekretess råder tills det gått upp till åtal om jag kommer i håg rätt, Det kan lyftas dock beror det på om målsägandepart vill det ska vara sekretess då kan tingsrätten + åklagare godta det!
Allt beror på åtalets aret och hur grovt det är!
2023-11-21, 20:44
Medlem
DjPuttes avatar
Lite ang förundersökningssekretess:
https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/
2023-11-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Häktningsframställan i någon form kommer alltid först och går alltid att få ut. Om det är om ett brottsfall. Annars ligger det hos förvaltningsrätten.

Fast förvaltningsrätten gäller väl när det är tvister mellan privatpersoner och myndigheter? Eller?
2023-11-21, 21:43
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Fast förvaltningsrätten gäller väl när det är tvister mellan privatpersoner och myndigheter? Eller?

Menade om det inte låg något brott bakom eftersom det tydligen inte finns häktningsframställan eller liknande.
2023-11-21, 23:01
Medlem
Har en känsla av att Nicci inte kommer vilja amma. Hon känns väldigt ytlig och tror säkert att hon kommer förstöra sina bröst då.
2023-11-21, 23:31
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enblommiggardin
Har en känsla av att Nicci inte kommer vilja amma. Hon känns väldigt ytlig och tror säkert att hon kommer förstöra sina bröst då.

Självklart är det så! Men hon kommer skylla på att hon inte kan amma till alla sina blåsta följare
2023-11-22, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ja det vet jag ! Men bara för det är det inte en självklarhet att hon får det . För familjerätten är väldigt noga med att barnet ska rätt till båda föräldrarna. Och så länge A ej begått ett brott så blir det svårt att Neka . Hur svårt ska det vara att förstå det

Du verkar inte ha så bra koll.

Mammor får alltid ensam vårdnad sålänge man ej är gifta. Detta är inget familjerätten kan hjälpa A med. Han behöver ansöka om vårdnad och ta en tvist i domstol.

Familjerätten kan inte göra ett skit när det gäller vårdnaden. Dit går man för samarbetsamtal mellan två föräldrar och de kan hjälpa till med ett umgängeschema. Men inget mer och det är helt frivilligt. Varken A eller N behöver dyka upp där om man ej vill.

Barn har rätt till båda sina föräldrar, ja. Därmed inte sagt att båda behöver ha vårdnaden. Vårdnad och umgägesrätt är två olika saker.
2023-11-22, 07:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12

Mammor får alltid ensam vårdnad sålänge man ej är gifta. Detta är inget familjerätten kan hjälpa A med. Han behöver ansöka om vårdnad och ta en tvist i domstol.

Familjerätten kan inte göra ett skit när det gäller vårdnaden. Dit går man för samarbetsamtal mellan två föräldrar och de kan hjälpa till med ett umgängeschema. Men inget mer och det är helt frivilligt. Varken A eller N behöver dyka upp där om man ej vill.

Barn har rätt till båda sina föräldrar, ja. Därmed inte sagt att båda behöver ha vårdnaden. Vårdnad och umgägesrätt är två olika saker.
Om du läser vad jag skriver så säger jag att mamman alltid har vårdnaden när barnet födds . Sen eftersom dom ej är gifta så måste A skriva på ett papper . Om N nekar så blir det en vårdnadstvist oh då blir även familjerätten inblandad har själv varit med som närstående ang detta så jag vet vad jag pratar om
2023-11-22, 07:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12

Ber om ursäkt om jag har svårt att utrycka i ord då jag har grav dyslexi oh kanske svårt att förstå vad jag skriver el menar . Det jag mena var bara för att N kanske vill han ensam vårdnad så betyder det inte att hon får det i slut ändan
2023-11-22, 07:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enblommiggardin
Håller med det såg du väl bara när frissan gick före än att åka in och kolla varför det rann efter benet som hon var orolig över
2023-11-22, 07:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Förundersöknings sekretess råder tills det gått upp till åtal om jag kommer i håg rätt, Det kan lyftas dock beror det på om målsägandepart vill det ska vara sekretess då kan tingsrätten + åklagare godta det!
Allt beror på åtalets aret och hur grovt det är!
Tack då tänkte jag rätt från början ! Men eftersom en del skriver att dom vet vad det handlar om eftersom dom läst förundersökning blev jag osäker .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in