2023-11-21, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jo men du är ju vuxen och kan förhoppningsvis hantera dina känslor.
Det är ju värre om en 14 åring blir våldtagen för de är fortfarande barn och kan inte hantera sina känslor på samma sätt som en vuxen kan.
Rätt i det
Citera
2023-11-21, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umeakille95
Jo, helt rätt!
Hatar mig själv lite för att jag ens började ett samtal och inte nämnde mina besvär direkt, men inget jag kan göra nu.

Hursomhelst tackar jag för din tid, hoppas de inte hänger ut mig för det lilla jag skrev upp till slutet 😂

Det får vi hoppas att de inte gör och låt detta bli en påminnelse om att man inte ska sexchatta med barn.
Då har ju både du och Dumpen lyckats :-)
Citera
2023-11-21, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Det får vi hoppas att de inte gör och låt detta bli en påminnelse om att man inte ska sexchatta med barn.
Då har ju både du och Dumpen lyckats :-)
Sant!

Ska gå prata med psykolog oavsett, även om jag inte menade något med samtalet är det nog bäst 😊
Citera
2023-11-21, 02:25
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Kul att moderatorn i TikTok-liven låter identiskt lik hongäddan i Mariefred. Hon kanske fick jobb.
Citera
2023-11-21, 02:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/polisens-v%C3%A4xande-b%C3%B6rda-tvingas-l%C3%A4gga-andra-saker-%C3%A5t-sidan/ar-AA1kdJES?ocid=winp2fptaskbar&cvid=7332334dc8944f48 e0ef27de5672fc7f&ei=13
Polisens växande börda: Tvingas lägga andra saker åt sidan. Är det Dumpens fel?? Stämmer tidsmässigt.
Sedan 2021 har dessa suicidförsök ökat med mer än 35 procent. Polisen står ofta inför hjärtskärande och
traumatiska situationer, något som kan vara särskilt påfrestande för nya poliser.
Citera
2023-11-21, 02:58
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/polisens-v%C3%A4xande-b%C3%B6rda-tvingas-l%C3%A4gga-andra-saker-%C3%A5t-sidan/ar-AA1kdJES?ocid=winp2fptaskbar&cvid=7332334dc8944f48 e0ef27de5672fc7f&ei=13
Polisens växande börda: Tvingas lägga andra saker åt sidan. Är det Dumpens fel?? Stämmer tidsmässigt.
Sedan 2021 har dessa suicidförsök ökat med mer än 35 procent. Polisen står ofta inför hjärtskärande och
traumatiska situationer, något som kan vara särskilt påfrestande för nya poliser.

Psykisk ohälsa har ökat både före och efter dumpen startat så tror int dumpens arbete påverkat mer än på marginalen
Citera
2023-11-21, 05:00
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Jo, helt rätt!
Hatar mig själv lite för att jag ens började ett samtal och inte nämnde mina besvär direkt, men inget jag kan göra nu.

Hursomhelst tackar jag för din tid, hoppas de inte hänger ut mig för det lilla jag skrev upp till slutet 😂

Ja brukar tänka att jag ska agera på samma sätt som ja skulle göra i verkligheten

De ja aldrig skulle säga till ett barn IRL ska ja heller aldrig säga till nå barn över nätet, även om ja misstänker att de e ngn som utger sig för o va yngre så ska ja bemöta personen som om hen vore den ålder hen utger sig för att vara
Citera
2023-11-21, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Ja brukar tänka att jag ska agera på samma sätt som ja skulle göra i verkligheten

De ja aldrig skulle säga till ett barn IRL ska ja heller aldrig säga till nå barn över nätet, även om ja misstänker att de e ngn som utger sig för o va yngre så ska ja bemöta personen som om hen vore den ålder hen utger sig för att vara
Det är ett bra råd att följa!

Tar jag mig igenom det här ska jag absolut ta det till hjärtat, sluta följa mina idéer bara för att de känns logiska i stunden.

Men som sagt, ska också hitta psykolog att prata med, tror också min bakomliggande depression kan ha påverkat 😅

Uppskattar svaret 😊
Citera
2023-11-21, 05:51
Medlem
Citat:
Hej!

Jag såg en tjej som var med på en grupp jag var med i, tog kontakt med henne och tänkte se om hon var riktigt eller "catfishare".

Jag gjorde det, hon sa att hon var 14 och intresserad av sex.

Så då fick jag tanken att jag skulle dra vidare samtalet (har absolut inget intresse träffa minderårig men ville se om hon var riktig, så ljög och sa jag var intresserad för att intre riskera hon bara blockade mig direkt) vilket kanske var en dålig idé men jag gjorde det med tanken att jag kanske kunde rikta henne till någon hon kunde prata med i slutändan (Ungdomsmottagningen etc).

Vi pratade, hon lät legitim (jag såg till att inte behöva diskutera något specifikt sexuellt eller skicka nakenbilder etc) och jag blev mer och mer obekväm.

Så när hon ville mötas upp avslöjade jag att jag inte var intresserad av minderårig, samt jag att hon borde ändra väg och ta kontakt med typ Ungdomsmottagningen.

Vet att det kanske inte var bästa sättet att gå tillväga för att hjälpa henne, hörde om er dock och undrar om ni kanske har bättre möjligheter hjälpa henne på rätt väg?

Inte ok att en 14-åring (om hon nu är det) gör letar sånt på nätet, kan ju gå illa.

Hoppas jag inte stör er med detta, vet bara inte hur jag bör gå tillväga!
Mitt råd är att lägg dig inte i överhuvudtaget även om dina intentioner är goda. Dumpen har tidigare hängt ut folk som i stort sett bara chattat med minderåriga. Deras gränser flyttas hela tiden.
Citera
2023-11-21, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Mitt råd är att lägg dig inte i överhuvudtaget även om dina intentioner är goda. Dumpen har tidigare hängt ut folk som i stort sett bara chattat med minderåriga. Deras gränser flyttas hela tiden.
Ok! Vi får väl se hur det går, erkänner jag gjort misstag i hur jag hanterade allt men får hoppas det löser sig.
Citera
2023-11-21, 06:47
Avslutad
Citat:
Hej!

Jag såg en tjej som var med på en grupp jag var med i, tog kontakt med henne och tänkte se om hon var riktigt eller "catfishare".

Jag gjorde det, hon sa att hon var 14 och intresserad av sex.

Så då fick jag tanken att jag skulle dra vidare samtalet (har absolut inget intresse träffa minderårig men ville se om hon var riktig, så ljög och sa jag var intresserad för att intre riskera hon bara blockade mig direkt) vilket kanske var en dålig idé men jag gjorde det med tanken att jag kanske kunde rikta henne till någon hon kunde prata med i slutändan (Ungdomsmottagningen etc).

Vi pratade, hon lät legitim (jag såg till att inte behöva diskutera något specifikt sexuellt eller skicka nakenbilder etc) och jag blev mer och mer obekväm.

Så när hon ville mötas upp avslöjade jag att jag inte var intresserad av minderårig, samt jag att hon borde ändra väg och ta kontakt med typ Ungdomsmottagningen.

Vet att det kanske inte var bästa sättet att gå tillväga för att hjälpa henne, hörde om er dock och undrar om ni kanske har bättre möjligheter hjälpa henne på rätt väg?

Inte ok att en 14-åring (om hon nu är det) gör letar sånt på nätet, kan ju gå illa.

Hoppas jag inte stör er med detta, vet bara inte hur jag bör gå tillväga!

Säkert en fiskare men inte en av Dumpens. Det finns ju den där TT gruppen som vill köra samma sak men är så dåliga på det så man kollar för att få sig ett garv. Dem blev nedstängda efter en anmälan och Vadärproblemet gjorde en video om dem på YT
https://www.youtube.com/watch?v=_lbX_r2AwMs
Citera
2023-11-21, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Säkert en fiskare men inte en av Dumpens. Det finns ju den där TT gruppen som vill köra samma sak men är så dåliga på det så man kollar för att få sig ett garv. Dem blev nedstängda efter en anmälan och Vadärproblemet gjorde en video om dem på YT
https://www.youtube.com/watch?v=_lbX_r2AwMs
Vad baserar du det på? 😊

Undrar själv om det är bäst ta upp ämnet med släktingar, hemskt jobbigt ta upp hur jag sket mig (även om välmenande) men bättre att höra från mig än om det kommer någonananstans från 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in