Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-11-20, 21:36
Medlem
Jag har för lite att göra i livet och därför kommer jag att under 2024 att gå med i tre politiska partier. Jag kommer att låtsas vara stor anhängare av deras politik. Syftet är att avslöja galenskaper och tokiga politiker.

Funderar på att starta en blogg om mitt äventyr och rapportera för världen om galenskaperna.

Jag har tidigare varit medlem i gamla Folkpartiet och röstat på dem de senaste 20 åren. När jag gör valkompasser blir jag alltid Liberal till 60-70% och tvåa är SD ca 50%. Därefter Moderaterna ca 45%, Kristdemokraterna ca 43%, Socialdemokraterna 35%, Centerpartiet 30%, Miljöpartiet 28%, Vänsterpartiet 15%. Så ser det ungefär ut.

De tre partier jag känner mest för att infiltrera är Sverigedemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet. För mig är de ytterkanten av den politiska skalan och därför mest intressant. Tror att jag hittar mest galenskaper där, jämfört med mina åsikter.

Vad tror ni? Kan jag smälta in? Kommer jag att avslöjas?
Citera
2023-11-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayMike
Jag har för lite att göra i livet och därför kommer jag att under 2024 att gå med i tre politiska partier. Jag kommer att låtsas vara stor anhängare av deras politik. Syftet är att avslöja galenskaper och tokiga politiker.

Funderar på att starta en blogg om mitt äventyr och rapportera för världen om galenskaperna.

Jag har tidigare varit medlem i gamla Folkpartiet och röstat på dem de senaste 20 åren. När jag gör valkompasser blir jag alltid Liberal till 60-70% och tvåa är SD ca 50%. Därefter Moderaterna ca 45%, Kristdemokraterna ca 43%, Socialdemokraterna 35%, Centerpartiet 30%, Miljöpartiet 28%, Vänsterpartiet 15%. Så ser det ungefär ut.

De tre partier jag känner mest för att infiltrera är Sverigedemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet. För mig är de ytterkanten av den politiska skalan och därför mest intressant. Tror att jag hittar mest galenskaper där, jämfört med mina åsikter.

Vad tror ni? Kan jag smälta in? Kommer jag att avslöjas?

Du kommer att smälta helt in, this is it for you.
Citera
2023-11-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TV69
Du kommer att smälta helt in, this is it for you.
Jag ska självklart läsa på om partierna och deras lokala program. Allt för att smälta in.
Citera
2023-11-20, 22:19
Medlem
Citat:
Jag ska självklart läsa på om partierna och deras lokala program. Allt för att smälta in.

Menade absolut inget illa, all respekt, att infiltrera sig kräver sin makt och tillit, stryka medhårs med respekt, hitta svagheter, sen till attack, allt tar sin tid.
Citera
2023-11-21, 14:47
Medlem
Låter spännande, rapportera gärna tillbaka sen!
Citera
2023-11-21, 15:04
Medlem
Problemet är möjligen om du bor i en mindre stad att de har koll på varandra. Det är svårt att stå i en liten stad på ett torgmöte eller liknande för ena partiet och inte bli upptäckt av de andra. Bäst kanske vore om du bodde i en stor stad och gick sedan med i partierna i mindre städer utanför på lämpligt pendlingsavstånd så att du kan hålla dem separata från varandra men minimal risk för överlappning.

Därtill då om du lyckas får du inte heller se till att bli satt eller vald till saker för då kommer ditt namn att finnas med mer publikt än om du bara vore medlem. Kan fungera om du har ett väldigt vanligt namn, men försök att undvika att vara med på bilder.

Om du skall blogga om det. Vänta ett slag mellan inläggen så att det inte är live rapport ifrån nutiden. Utan vänta istället någon månad eller så. Mer och bättre information och den kan sammanfattas eller skrivas på ett bättre sätt. Enklare att skriva bra saker om man har mer information än att bara rapa ur sig saker direkt. Möjligen blir det mer komiskt men det avslöjar så att säga inte den inbyggda idiotin i organisationerna på samma sätt.

Annars är nog största risken att hålla tre så olika ideologier i huvudet samtidigt och få din övertygelse att framstå som trovärdig. Så att du inte så att säga glömmer bort vart du är och säger fel saker på fel plats till fel personer.

Komiska saker att hålla koll på är naturligtvis om de sägs en sak privat och en annan offentligt, tänk moderaternas valstugor anno 2002.
Citera
2023-11-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TV69
Menade absolut inget illa, all respekt, att infiltrera sig kräver sin makt och tillit, stryka medhårs med respekt, hitta svagheter, sen till attack, allt tar sin tid.
Jag tog det inte som att du menade något illa. 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Iceblade02
Låter spännande, rapportera gärna tillbaka sen!
Tack. Jag får vara försiktig med vad och hur jag rapporterar.

Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Problemet är möjligen om du bor i en mindre stad att de har koll på varandra. Det är svårt att stå i en liten stad på ett torgmöte eller liknande för ena partiet och inte bli upptäckt av de andra. Bäst kanske vore om du bodde i en stor stad och gick sedan med i partierna i mindre städer utanför på lämpligt pendlingsavstånd så att du kan hålla dem separata från varandra men minimal risk för överlappning.

Därtill då om du lyckas får du inte heller se till att bli satt eller vald till saker för då kommer ditt namn att finnas med mer publikt än om du bara vore medlem. Kan fungera om du har ett väldigt vanligt namn, men försök att undvika att vara med på bilder.

Om du skall blogga om det. Vänta ett slag mellan inläggen så att det inte är live rapport ifrån nutiden. Utan vänta istället någon månad eller så. Mer och bättre information och den kan sammanfattas eller skrivas på ett bättre sätt. Enklare att skriva bra saker om man har mer information än att bara rapa ur sig saker direkt. Möjligen blir det mer komiskt men det avslöjar så att säga inte den inbyggda idiotin i organisationerna på samma sätt.

Annars är nog största risken att hålla tre så olika ideologier i huvudet samtidigt och få din övertygelse att framstå som trovärdig. Så att du inte så att säga glömmer bort vart du är och säger fel saker på fel plats till fel personer.

Komiska saker att hålla koll på är naturligtvis om de sägs en sak privat och en annan offentligt, tänk moderaternas valstugor anno 2002.
Tack för feedback och bra råd. Jag skriver längre imorgon. Sovdags. 😴
Citera
2023-11-21, 21:49
Medlem
Citat:
Jag tog det inte som att du menade något illa. 🙂

Vad bra,
Citera
2023-11-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
1. Problemet är möjligen om du bor i en mindre stad att de har koll på varandra. Det är svårt att stå i en liten stad på ett torgmöte eller liknande för ena partiet och inte bli upptäckt av de andra. Bäst kanske vore om du bodde i en stor stad och gick sedan med i partierna i mindre städer utanför på lämpligt pendlingsavstånd så att du kan hålla dem separata från varandra men minimal risk för överlappning.

2. Därtill då om du lyckas får du inte heller se till att bli satt eller vald till saker för då kommer ditt namn att finnas med mer publikt än om du bara vore medlem. Kan fungera om du har ett väldigt vanligt namn, men försök att undvika att vara med på bilder.

3. Om du skall blogga om det. Vänta ett slag mellan inläggen så att det inte är live rapport ifrån nutiden. Utan vänta istället någon månad eller så. Mer och bättre information och den kan sammanfattas eller skrivas på ett bättre sätt. Enklare att skriva bra saker om man har mer information än att bara rapa ur sig saker direkt. Möjligen blir det mer komiskt men det avslöjar så att säga inte den inbyggda idiotin i organisationerna på samma sätt.

4. Annars är nog största risken att hålla tre så olika ideologier i huvudet samtidigt och få din övertygelse att framstå som trovärdig. Så att du inte så att säga glömmer bort vart du är och säger fel saker på fel plats till fel personer.

5. Komiska saker att hålla koll på är naturligtvis om de sägs en sak privat och en annan offentligt, tänk moderaternas valstugor anno 2002.
1. Jag bor i en av de fyra största städerna i Sverige.
2. Bra tips. Nej, jag ska inte ta några uppdrag som gör mig offentlig.
3. Javisst. Det ska jag tänka på. Bra tips.
4. Njae, jag tror att jag klarar av den grejen. Hoppas jag.
5. Hihi. Jo, det har väl gjorts flera försök av journalister (och annat löst folk) att försöka provocera politiker i valstugor. Särskilt utsatta har väl Sverigedemokraterna varit? Naturligtvis.

Min teori är att de mest tokiga och extrema personligheterna hålls på avstånd hos partierna. Vi får inte höra talas om de mest märkliga förslagen och idéerna. Kanske tur det.
Citera
2023-11-22, 11:20
Medlem
Detta är knappast något som du är ensam om. Tror du inte att SÄPO, EXPO, journalister, WEF osv gör exakt samma sak? Att infiltrera partier för att driva dem i en annan riktning eller för att förstöra dem inifrån har många länge sysslat med. Jag har alltid misstänkt Paula Bieler för att vara en zionist som har velat göra SD liberala.
Citera
2023-11-23, 12:07
Medlem
TortyrMickes avatar
Spännande. Jag följer.
Citera
2023-11-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Detta är knappast något som du är ensam om. Tror du inte att SÄPO, EXPO, journalister, WEF osv gör exakt samma sak? Att infiltrera partier för att driva dem i en annan riktning eller för att förstöra dem inifrån har många länge sysslat med. Jag har alltid misstänkt Paula Bieler för att vara en zionist som har velat göra SD liberala.
Jag har inte påstått att jag skulle vara den första, ensam eller unik heller om denna idé.

Syftet är inte att driva ett parti i någon riktning. Jag är för åsiktsfrihet och en stark vurmare för den fria människan.

Jag är mest intresserad av tokerier och se vad det är för spån i de olika partierna. 😄
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in