2023-11-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milmir
Men snälla själv! Det finns ju en anledning till att att våldtäkt inte används. Och Anders han levde sist jag läste FUP. Så innan vi vet varför mamman inte åtalas för våldtäkt så får vi helt enkelt spekulera. Det är fritt att göra! Sitt ner i båten …. Svar får vi nog så småningom🤨
Med andra ord då för de som inte fattar/ej är pålästa: Z har blivit våldtagen vilket även åklagaren erkänner. Åklagaren väljer dock att inte åtala för det av ”juridiktekniska skäl”. Det är dock klarlagt att hon blivit det med tanke på hennes ålder och de dokumenterade skadorna i underliv och anal. Det som inte är självklart är exakt hur våldtäkterna gick till då Z inte vill/orkar prata om det.

Ang. Anders: Z har i varje fall inte träffat honom på länge. Kontakten med omvärlden kapades i princip när hennes mormor dog. Ifall du nu tror att ett sådant argument som ”det var någon annan” skulle funka i fall med många bevis, tror du inte alla våldtäktsmän använder det argumentet, då borde ju de gå fria?

Rätten gör heller inte alltid rätt, så ni vet. Man ska inte lita blint på våra system.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-20 kl. 21:24.
Citera
2023-11-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
För den som är intresserad, bild på familjen tagen i september -21. Den lille ”pojken” med väst på bilden är alltså Zoey.

https://gofile.io/d/EdFjfu

Kan du ladda upp bilden på annat sätt så vore jag tacksam?
Citera
2023-11-20, 21:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Men varför måste media skriva om det? Räcker väl att det tas upp på rättegången, Z och hennes klasskamrater är så pass stora att man kan läsa. Tycker inte de behövs skrikas ut i media just om den biten. Faktiskt inte. Men det är min åsikt.

Amånha gör klagar på att fupen är lite maskad, måste det då vara rubriker om hennes trasiga underliv? För vems skull undrar jag? Till vilket syfte?
Vi tycker olika!
Jag tycker att det är jätteviktigt att dessa föräldrar hängs ut, så de aldrig någonsin glöms bort då de kommer ut i friheten.
Flickan kommer nästan helt säkert få ny identitet?
Citera
2023-11-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Hoppas du har rätt gällande flickans diagnos och framtidsutsikter. Vad jag förstår är matstrupen inte skadad och då kan de koppla den direkt till tunntarmen och flickan kan äta. Lite lite åt gången och tugga väl. Äta flera mindre mål per dag.

Bra om det fungerar men jobbigt för barnet att inte kunna äta som alla andra. Men värst blir nog den psykiska biten.

I mina mörkaste tankar kan jag nu känna för att med tvång sätta varsin tratt i de sk föräldrarnas munnar och hälla ner ättika. Gärna 30-procentig. Blöja på. Kallt rum. Brutna armar.

Men jag försöker ändå tänka civiliserat när mörkret skingrar sig och hoppas att juridiken och psykvården tar hand om de där två vuxna så att de får maximala straff…

…och att flickan och hennes syskon går bra liv framöver och slipper sina sjuka föräldrar för all framtid.

Återberättar bara vad läkarna som behandlat Z journalfört och informerat om kring utredning. Läste färdigt FUPen igår och inormationen om prognos finns tillgänglig där.

Allra bästa straffet är att låta dem leva ett långt liv, känna skammen när blickar följer dem i mataffären och veta att precis hela Sverige hatar dem.

Inte helt ovanligt med självmord heller i dessa fall. Men jag hoppas innerst inne att de är för fega för att ta det steget.
Citera
2023-11-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Hon säger väl också att hon sa ”stopp min kropp”? Samt hur skulle det finnas vittnen när hon varit helt isolerad? Syskonen som är de enda i så fall skyddar fortfarande sina föräldrar. Men de såg knappt Z heller. Förresten så är skadorna i underlivet mer än från stearin och fingrar. Det är bevisat. De jämförs bland annat med förlossningsskador. Hon var helt svullen.

Men snälla. Uttala dig inte om du är okunnig. Det krävs inte extremt mycket för en våldtäktsdom. Bevisen för att mamman gjort det skulle sannolikt räcka. Anders är även död. Z hade inte träffat folk utanför på länge. Så det är snarare extremt orimligt att någon annan än föräldrarna gjort det. Att föräldrarna begått de andra gärningarna mot henne ihop med flickans vittnesmål + de dokumenterade skadorna bör vara tillräckligt.

Första citatet: har inte påstått annat. Det var nån som frågade om de skadorna och jag sammanfattade bevisningen?
Citera
2023-11-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckruffle
https://gofile.io/d/Ua2BIa

Tack!!
Citera
2023-11-20, 21:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Z säger ”bara” att mamman hällt stearin
på snippan och stoppat in ett finger i snippan så det gjorde ont. Förnekar att nån annan gjort nåt med snippan. Inget vittne säger nåt om snippan men läkarna ser skador på och inuti snippan + i analen. Z vill inte prata om det i förhör. Hon är rädd att mamma o pappa ska bli arga och att syskonen ska bli/förbli omhändertagna. Framgår också att Z vill glömma och att det är jobbigt att prata om det. Gäller iofs allt o inte bara snippan o analen.
Fast hon berättar ju om när mamman bet henne över hela kroppen. I detta fall är det nog känsligare med övergreppet på hennes underliv, det vi inte heller vet är om hon haft ögonbindel då detta hänt?
Citera
2023-11-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milmir
Det finns ju inga faktiska bevis att tillgå förutom det som Zoey har sagt. Och alla förstår att mamman har tillfogat henne detta men med bara indicier skulle mamman kunna frikännas. Mammans försvarare skulle kunna åberopa att Anders, styvmorfadern, har gjort det och i rätten dömer man endast utom rimliga tvivel. Och åklagaren tänker väl att det är bättre att åtala för det som det finns störst chans att få till ett straff.

Haltande logik. Då kan de lika väl hävda att det är Anders som brutit hennes arm och hällt i henne ättikan med.
Sen var han inte i Z liv längre vid tiden för våldtäkterna. Det var däremot föräldrarna.
Citera
2023-11-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckruffle
Återberättar bara vad läkarna som behandlat Z journalfört och informerat om kring utredning. Läste färdigt FUPen igår och inormationen om prognos finns tillgänglig där.

Allra bästa straffet är att låta dem leva ett långt liv, känna skammen när blickar följer dem i mataffären och veta att precis hela Sverige hatar dem.

Inte helt ovanligt med självmord heller i dessa fall. Men jag hoppas innerst inne att de är för fega för att ta det steget.
Tror inte de känner skam, och jag tror och hoppas inte folk nöjer sig med att bara stirra på dem den dagen de kommer ut. För Z’s skull. Men förhoppningsvis är det långt tills dess.
Citera
2023-11-20, 21:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Hoppas du har rätt gällande flickans diagnos och framtidsutsikter. Vad jag förstår är matstrupen inte skadad och då kan de koppla den direkt till tunntarmen och flickan kan äta. Lite lite åt gången och tugga väl. Äta flera mindre mål per dag.

Bra om det fungerar men jobbigt för barnet att inte kunna äta som alla andra. Men värst blir nog den psykiska biten.

I mina mörkaste tankar kan jag nu känna för att med tvång sätta varsin tratt i de sk föräldrarnas munnar och hälla ner ättika. Gärna 30-procentig. Blöja på. Kallt rum. Brutna armar.

Men jag försöker ändå tänka civiliserat när mörkret skingrar sig och hoppas att juridiken och psykvården tar hand om de där två vuxna så att de får maximala straff…

…och att flickan och hennes syskon går bra liv framöver och slipper sina sjuka föräldrar för all framtid.
Matstrupen är skadad, hur pass mycket vet jag inte?
Men troligtvis ärrbildning i någon grad?
Citera
2023-11-20, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Hon säger väl också att hon sa ”stopp min kropp”? Samt hur skulle det finnas vittnen när hon varit helt isolerad? Syskonen som är de enda i så fall skyddar fortfarande sina föräldrar. Men de såg knappt Z heller. Förresten så är skadorna i underlivet mer än från stearin och fingrar. Det är bevisat. De jämförs bland annat med förlossningsskador. Hon var helt svullen.

Men snälla. Uttala dig inte om du är okunnig. Det krävs inte extremt mycket för en våldtäktsdom. Bevisen för att mamman gjort det skulle sannolikt räcka. Anders är även död. Z hade inte träffat folk utanför på länge. Så det är snarare extremt orimligt att någon annan än föräldrarna gjort det. Att föräldrarna begått de andra gärningarna mot henne ihop med flickans vittnesmål + de dokumenterade skadorna bör vara tillräckligt.
Hon sa stopp min kropp men mamma bara fortsatte , det hände på natten och det var bara hon och mamma som var vakna ..
Citera
2023-11-20, 21:31
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Haltande logik. Då kan de lika väl hävda att det är Anders som brutit hennes arm och hällt i henne ättikan med.
Sen var han inte i Z liv längre vid tiden för våldtäkterna. Det var däremot föräldrarna.

Du menar A?
Senast redigerad av Lilett 2023-11-20 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in