2023-11-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Den stora pojken i familjen - är Daniel och Jasmine föräldrar till honom eller är han halvsyskon?
Han har inget av det utländska påbrå de andra har.
Simone har väl en svart pappa?
Den stora pojken har en annan pappa , Daniel har varit med i bilden sedan han var liten och har adopterat honom står det i Fup .
Citera
2023-11-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisaelin
Funderingar:
Bikarbonat (i kombo med ättika?) som bubblat och töjt och dödat magen? Skador i undre regioner pga hatisk, våldsam tvätt?
Kombination med bikarbonat hade nog snarare minskat skador om man tänker på att många tar en sked bikarbonat mot magkatarr
Citera
2023-11-20, 18:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Kan vara så.

Kan också vara så att mamman (bakom kameran) ber barnen att hålla varandra i handen, men tösen längst till höger vill inte hålla hand med Z och börjar tjura vilket får S (storasystern) att titta irriterat på dem ut just när bilden tas.
Tycker det ser ut som Jasmine är lite vindögd på bilderna?
Citera
2023-11-20, 18:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Båda har någon form av psykisk störning det är ställt utom allt tvivel, Det slutar med sluten rättspsykiatrisk vård på båda för detta är beyond fängelse dom men men....

Så länge flickan får skyddad uppväxt långt från syskonen och föräldrar i ett hem med kärlek!

Att ha en psykisk störning sänder inte en till rättspsyk rakt av!
De har varit medveten att allt de gjort mot Z varit fel/olagligt.

Ingen av det som nedan står stämmer med föräldrarna.
https://www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/straff-och-pafoljder/rattspsykiatrisk-vard/
Undersökning och utskrivningsprövning
Domstolen kan döma till rättspsykiatriskt vård om den som misstänks för ett brott lider av en allvarlig psykisk störning. Begreppet ”allvarlig psykisk störning” är inte en diagnos utan ett juridiskt begrepp. Exempel på en allvarlig psykisk störning kan vara vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer.
Senast redigerad av rubin22 2023-11-20 kl. 18:34.
Citera
2023-11-20, 18:39
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tycker det ser ut som Jasmine är lite vindögd på bilderna?
Om jag minns rätt så står det någonstans i FUP att Jasmine opererades som barn, för att hon var vindögd.
Citera
2023-11-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Svårt att hålla alla känslor i schack.

Tittade o bilden för lilla Z står i väst.
Så fin. Så skör och liten.
Henne försökte de svälta ihjäl de jävla asen.
Hon ser så liten och olycklig ut.
Ledsen. Vad fan ska en sexåring göra när hennes närmsta flick vänder sig emot henne totalt. Att leva med att alla ogillar henne. Läser förhören där hon berättar hur hon levde. Att hon hörde hur kul alla andra hade. "Alla utom jag".

Det är inte rationellt men jag blir också rasande på storasystern som inte lämnar ut lösen til sin mobil. Även om det kan handla om att hon är livrädd.

Läs om fallet Sylvia Likens där andra barn blev livsfarliga redskap i händerna på den vuxna skitkärringen som styrde dem. De gick fria trots att de långsamt dödade henne. Det är inte ok.

Om systern inte är rädd på något vis och har hjälpt till att plåga Z,och, här kommer det viktiga: INTE FÖRSTÅR ATT DET ÄR FEL ENS NU, då en normal relation hos syskon är att de får dåligt samvete även om de tvingas spela med, när man skalar av ytan, så är hon nästan förstörd. Då behövs livslång terapi, om ens det hjälper. Det måste få konsekvenser på något sätt.

Z kommer att ha ett livslångt lidande pga sin bortopererade magsäck. Hon kan aldrig mer äta. Det kommer att bli som en påminnelse om hur hon behandlats. Hela livet
Hamnar hon nu inte hos en bra familj nu, för hon får extra mkt stöd, så kan det bli väldigt svårt för henne längre fram.

Att hon liksom inte vill prata, att hon är så duktig, verbal, intelligent och självgåpende är ju för att hon har inpräntat i sig att hon måste vara duktig, inte störa, inte vara till besvär, etc för att ingen kan tycka om henne. Det kommer hon att få kämpa med hela livet. Det är grundsäbudskapet hon fått med sig. När man saknar grundtrygghet en som bara känslan av att vara ovillkorligen älskad ger,så blir det sjukt tufft att ta sig igenom andra prövningar, normala, men tuffa,i livet.Tex skolgång, kompisar, att bli utanför,att söka sig in i nya sammanhang, att träffa en partner, jobb etc etc..Totalt övergiven i början av livet,av de som var hennes betrodda

Så många föräldrar som förstör sina barns liv. Det borde vara betydligt hårdare straff på detta. Gottgörelse ekonomiskt till barnet -resten av livet. För terapi och diverse operationer för Z tex. Inte för att det skulle göra ngt ogjort. Men i dessa fall räcker det inte med att sitta av sitt straff och sedan gå fri som om inget hänt. Man har liksom dragit på sig en livsskuld.

Det är inte ok.
Får också fantasier om att döda föräldrarna långsamt. Att binda fast dem i bilstolar, hålla i dem ättika,håna dem och lämna dem i iskyla..Öga för öga, tand för tand. No mercy. Är inte ett dugg våldsam men denna incident drar fram våldsamma känslor av hat i mig. Jag hoppas verkligen att de tvingas utstå trakasserier från en uppretad allmänhet.

Dessa människor ska helt enkelt aldrig få gå vidare eller vara lyckliga.
Det går inte att komma tillbaka efter sånt här.

Vi borde starta en insamling. Z ska veta att andra står på hennes sida och tt hon är en underbar liten tjej som råkade växa upp hos två vidriga, kriminella svin.

Jättefint inlägg! Men det många missar är att Z faktiskt kan äta, och äter majoriteten av sin kost via mun. De lyckades bra med operationerna och hon kommer förmodligen slippa Jejunostomi/Peg i framtiden. Alla rubriker i medier antyder att det är förstört för all framtid men så är inte fallet. Begränsad ja, hemskt ja, men äta går!
Citera
2023-11-20, 18:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Om jag minns rätt så står det någonstans i FUP att Jasmine opererades som barn, för att hon var vindögd.
Oki, tyckte väl att det såg ut som det.
Så operationen lyckades inte till 100%.
Citera
2023-11-20, 18:56
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruEckel
Åklagaren sa så här;
Skadorna i underlivet visar på upprepade penetrationer. Det är färska skador.
Läkarna har haft möte gällande dem och hur de ska ses. Stenström kommer vittna, hon anser sig vara felciterad i intyget.

Informationen de har kommer till största del från läkarna, Z själv säger väldigt lite om det trots de har gjort flertalet försök att få henne att berätta.

Åklagaren har funderat mycket på om det ska rubriceras som våldtäkt eller ej.
Hon sa så här;
Våldtäkt är ett egenhändigt brott och kräver gärningsmannaskap.
Av juridisktekniska skäl är det då bättre att gå på föräldrarnas garantansvar och åtala för grov misshandel.

Sen, (jag böjer på nacken och skäms, då jag propagerat tvärtom) , sa hon även att det inte behöver vara sexuellt syfte med penetration för att det ska anses som våldtäkt.

Fast åklagaren sa väl att det inte gick att bevisa vem som gjort det och därför åtalar hon dem för att de inte tagit henne till sjukhus och misshandel, det är väl för att ha större chans att de döms.
Citera
2023-11-20, 18:56
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vilken storasyster hon är! Den här tråden på Flashback kommer för all evig tid visa att storasystern är lika grym och hänsynslös som sina föräldrar. I den åldern vet man vad som är rätt och fel! En kärleksfull syster hade lämnat ut koden till polisen och hjälpt till att rädda sin lillasyster. Man är inte frisk i huvudet om man som syskon inte räddar sin lillasyster. Nu kommer hela Sverige veta vad storasystern går för. Alla kommer att minnas henne som den som svek sin torterade lillasyster. Flashback glömmer aldrig.

Jag hoppas att denna storasyster inte är i samma familjehem som Z? Det skulle ju vara som att tvinga Z att leva med en förövare.
Som du skriver är man inte så pass bakom flötet i den åldern. Antingen är hon så pass kuvad av föräldrarna att hon inte vågar öppna telefonen eller så är hon väldigt medskyldig i misshandeln. Min teori.
Citera
2023-11-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fast åklagaren sa väl att det inte gick att bevisa vem som gjort det och därför åtalar hon dem för att de inte tagit henne till sjukhus och misshandel, det är väl för att ha större chans att de döms.

Så du menar att garantansvaret upphör vid våldtäkt och uppenbara skador?
Citera
2023-11-20, 19:01
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Trams, hon skyddas inte ett skit. Endast föräldrarna som skyddas här genom sekretess på p7:an tex, medan allt om Z (i princip) är offentligt. Otroligt osmakligt.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är väl föräldrarna som skyddas?
Barnet har redan blivit uthängd av att ha ett spräckt underliv och anus.

Men varför måste media skriva om det? Räcker väl att det tas upp på rättegången, Z och hennes klasskamrater är så pass stora att man kan läsa. Tycker inte de behövs skrikas ut i media just om den biten. Faktiskt inte. Men det är min åsikt.

Amånha gör klagar på att fupen är lite maskad, måste det då vara rubriker om hennes trasiga underliv? För vems skull undrar jag? Till vilket syfte?
Citera
2023-11-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Men varför måste media skriva om det? Räcker väl att det tas upp på rättegången, Z och hennes klasskamrater är så pass stora att man kan läsa. Tycker inte de behövs skrikas ut i media just om den biten. Faktiskt inte. Men det är min åsikt.

Amånha gör klagar på att fupen är lite maskad, måste det då vara rubriker om hennes trasiga underliv? För vems skull undrar jag? Till vilket syfte?

Hade åklagaren bara åtalat rätt hade det varit ok, men när hon nu lät bli är det som alla låtsas att det inte hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in