Citat:
Ursprungligen postat av
fuckruffle
Jättefint inlägg! Men det många missar är att Z faktiskt kan äta, och äter majoriteten av sin kost via mun. De lyckades bra med operationerna och hon kommer förmodligen slippa Jejunostomi/Peg i framtiden. Alla rubriker i medier antyder att det är förstört för all framtid men så är inte fallet. Begränsad ja, hemskt ja, men äta går!

Hoppas du har rätt gällande flickans diagnos och framtidsutsikter. Vad jag förstår är matstrupen inte skadad och då kan de koppla den direkt till tunntarmen och flickan kan äta. Lite lite åt gången och tugga väl. Äta flera mindre mål per dag.
Bra om det fungerar men jobbigt för barnet att inte kunna äta som alla andra. Men värst blir nog den psykiska biten.
I mina mörkaste tankar kan jag nu känna för att med tvång sätta varsin tratt i de sk föräldrarnas munnar och hälla ner ättika. Gärna 30-procentig. Blöja på. Kallt rum. Brutna armar.
Men jag försöker ändå tänka civiliserat när mörkret skingrar sig och hoppas att juridiken och psykvården tar hand om de där två vuxna så att de får maximala straff…
…och att flickan och hennes syskon går bra liv framöver och slipper sina sjuka föräldrar för all framtid.