2023-11-13, 01:48
Medlem
Varför dödar Lasse Patrik Agrell?
Citera
2023-11-13, 05:47
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Varför dödar Lasse Patrik Agrell?

För att han blir påkommen med en blod fläck som Patrik har på sin tröja, Blodet i sig är från Lasse då han skadat sig när han snodde pengar från ett bevis rum för att skicka till lettländska horor från föregående filmer,
Citera
2023-11-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
För att han blir påkommen med en blod fläck som Patrik har på sin tröja, Blodet i sig är från Lasse då han skadat sig när han snodde pengar från ett bevis rum för att skicka till lettländska horor från föregående filmer,

Blodet förstod jag, men inte var det så allvarligt att han behövde mörda honom? Hur skulle Patrik öht äventyra det helt osammanhängande? Är ”Rörmokaren” hallicken dä?
Citera
2023-11-13, 13:00
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Blodet förstod jag, men inte var det så allvarligt att han behövde mörda honom? Hur skulle Patrik öht äventyra det helt osammanhängande? Är ”Rörmokaren” hallicken dä?

Inga vittnen, Då han hör polis larmet,

Jag har också funderat på det,

Rörmokaren är lettiska kvinnan som försöker sätta dit Johan Falk,
Citera
2023-11-20, 03:10
Medlem
Äntligen! En ny Johan Falk-bok ute. Är det någon som vet hur många böcker som är planerade i denna omgång?

Hoppas verkligen på en filmatisering. De gamla filmerna är tidlöst bra. Goda förhoppningar att de flesta gamla skådespelarna vill vara med igen. Kritiska punkten är ju Jakob - han måste vara med. Ingen av skådespelarna har ju några "stora" karriärer i övrigt, så de borde vara intresserade av en fortsättning. Money and fame talks. Till och med karaktären Patrik Agrell kan ju ges en mindre roll trots att han dog, i form av att Jakob har dramatiserade återblickar då han drömmer eller minns sin forne kollega dyka upp med kloka inslag som guidar och stärker honom mentalt i det nutida händelseförloppet.
Citera
2023-11-20, 20:47
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Äntligen! En ny Johan Falk-bok ute. Är det någon som vet hur många böcker som är planerade i denna omgång?

Hoppas verkligen på en filmatisering. De gamla filmerna är tidlöst bra. Goda förhoppningar att de flesta gamla skådespelarna vill vara med igen. Kritiska punkten är ju Jakob - han måste vara med. Ingen av skådespelarna har ju några "stora" karriärer i övrigt, så de borde vara intresserade av en fortsättning. Money and fame talks. Till och med karaktären Patrik Agrell kan ju ges en mindre roll trots att han dog, i form av att Jakob har dramatiserade återblickar då han drömmer eller minns sin forne kollega dyka upp med kloka inslag som guidar och stärker honom mentalt i det nutida händelseförloppet.

Det är tre böcker planerade, två till efter den här och nästa kommer om ett år.

Sedan om de får finansiering så blir det filmer där böckerna slutar.

Anders Nilsson har varit med i flera olika poddar där han berättar just detta
Citera
2023-11-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Det är tre böcker planerade, två till efter den här och nästa kommer om ett år.

Sedan om de får finansiering så blir det filmer där böckerna slutar.

Anders Nilsson har varit med i flera olika poddar där han berättar just detta

Tack för infon Hackergirl! Vilka härliga nyheter. Nog för att de nya Beckfilmerna med Kristoffer Hivju och gänget är helt okej - men Falk är ju en nivå till i berättelse, tempo och nerv.

Vet du något om handlingen?
Citera
2023-11-21, 07:10
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Tack för infon Hackergirl! Vilka härliga nyheter. Nog för att de nya Beckfilmerna med Kristoffer Hivju och gänget är helt okej - men Falk är ju en nivå till i berättelse, tempo och nerv.

Vet du något om handlingen?

Jag har lyssnat på boken och jag tyckte den var bra, jag vill ju inte spoila någonting så man får väl lyssna eller läsa själv tänker jag.

Jag håller med dig om att Falk är det bästa svensk film har gjort, mycket är det ju för att det är verklighetsbaserat.

Anders Nilsson berättade även i någon utav poddarna att han har fått beställning på en spinoff på Johan Falk. Han berättade inget mer om det, men jag skulle väldigt gärna vilja se hur det går för Seth Rydell och hans liv och kompisar
Citera
2023-12-22, 12:17
Medlem
fearreapers avatar
https://www.filmtopp.se/nyhet/skaparen-om-nya-johan-falk-filmerna-vi-har-bara-sett-starten
Citera
2023-12-23, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag håller med i det du säger. Det känns som det gått för lång tid nu för att det ska bli bra och värdigt. Och på det ska det gå ytterligare några år innan vi får se nästa film.

Behövs det verkligen fler filmer? Jag tycker "Slutet" var ett bra avslut, även om jag hade önskat viss mer tydlighet i vad som hände sedan med karaktärerna. Det är det enda jag har att invända på.
Men att kicka igång allt 10+ år senare igen känns krystat. Jag kan inte komma på en enda gång jag tyckt det blivit bra med sena uppföljare. Det kan räcka med ett par år för att det inte ska kännas bra längre.

Dock angående din kommentar om Jens Hultén, så gick det att läsa i en ny intervju med Anders Nilsson att han pratat med skådespelarna och de var tydligen positiva till nya filmer, om jag förstod det rätt. Då borde ju Hultén också räknas in, förutsatt att han ens kommer ha en roll i de framtida filmerna. Det vet vi ju faktiskt inte heller.

Jens Hultén sa öppet att han gjort tillräckligt med Falk-filmer, tyvärr.
Citera
2024-02-09, 18:26
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Nästan rätt.

Han tog pengar ifrån bevisrummet för att skicka de till Hannas dotter i Polen. Vet inte riktigt vad du får "lettländska horor" ifrån. Lasse spårar ju ur efter Operation Näktergal, efter att ha betuttat sig i Hanna, och som sedemera dör i slutet av den filmen.
Citera
2024-02-10, 08:11
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Nästan rätt.

Han tog pengar ifrån bevisrummet för att skicka de till Hannas dotter i Polen. Vet inte riktigt vad du får "lettländska horor" ifrån. Lasse spårar ju ur efter Operation Näktergal, efter att ha betuttat sig i Hanna, och som sedemera dör i slutet av den filmen.

Och ett par andra, kolla sammanlagt så skickar han 5+ brev, 3 av de är märkta Polen, & jo jag minns väldigt väl, Skitsamma egentligen, han var ett svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in