2023-11-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Eller så betyder det att man skickar personen för ett besök istället för de prylar Kiev behöver. Men det var kanske det du menade med viss ironi.

Austin är ju försvarsminister. En mycket tung post. Han inger mer förtroende än klene utrikesministern Blinken.

Han sitter säkert tills dess att Trump tar över. Men även för Trump gäller: "Ingen seger utan neger".
Citera
2023-11-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Grattis! Ditt inlägg är 100% lögn, kära ryssapologet.

Till skillnad från dig så har jag bekanta både ryska och ukrainska och de har i sin tur vänner och släktingar i området. Den information jag har ligger långt närmare sanningen än den rappakalja du får i dig från Expressen, DN, SVT mm.

Hur många gånger har Putin nu dött av cancer enligt dina källor?
Citera
2023-11-20, 17:17
Medlem
Ukrainska twitterkällor säger att Ukraina ytterligare utökat brohuvudet och är både väster och söder om Krynky.

Min bedömning är nog ändå att området är "contested".
Citera
2023-11-20, 17:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Erfarenheten säger att när Rysslandssupportrarna är såhär aktiva så är något på väg att hända. Statistiskt sett har det främst varit bakslag för ryssen, men vi får la se.

Ja en del nya tomtar också som upprepar de gamla talepunkterna från 2022. Kanske är det situationen vid Dniepr som är allvarligare än vi tror för Ryssland? Enligt ryska Rybar har Ukraina etablerat sig och utvidgar sina brohuvuden. De byter regelbundet ut sina trupper och förser dem med logistik över floden.
https://twitter.com/secretsqrl123/status/1726591424601239903
Citera
2023-11-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Till skillnad från dig så har jag bekanta både ryska och ukrainska och de har i sin tur vänner och släktingar i området. Den information jag har ligger långt närmare sanningen än den rappakalja du får i dig från Expressen, DN, SVT mm.

Hur många gånger har Putin nu dött av cancer enligt dina källor?

Varken jag eller svenska media har påstått att Putin dött av cancer.

Faktum är att jag känner personer från Cherson och till skillnad från dig så är de inte ryssråttor. Eller har du någon som helst seriös källa till ditt påstående annat än att "du känner folk i området"?
Citera
2023-11-20, 17:34
Medlem
raskenss avatar
Ukraina bombade sönder två radarstationer nära Kursk

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3789168-ukraines-defense-intel-confirms-two-russian-radars-hit-in-kursk-region.html
Citera
2023-11-20, 17:34
Medlem
1) Inte bara Austin besöker Kyiv idag. Där befinner sig också en stor japanesisk (japansk) delegation och Ukraina utlovas ekonomiskt stöd med 160 millioner euros för återuppbyggnad.

2) Det sägs på twitter att Ryssland flyttar ockupationsmyndigheter ifrån Oleshky eftersom striderna väster om Dniepr har hårdnat.

3) Det sägs också att Ukraina angriper längre upp, motströms, Korsunka men med artilleri. Där har man inte gått över floden men det kan komma.
Citera
2023-11-20, 17:58
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vet inte om detta varit uppe men de ryska marionettledarna verkar fly ifrån Oleshky längre bakåt bakom fronten. Ukrainas brohuvud söder om Kherson är kanske mera omfattande än vi trott?

https://liveuamap.com/en/2023/20-november-russian-occupational-authorities-in-oleshky-evacuated
Citera
2023-11-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
1) Inte bara Austin besöker Kyiv idag. Där befinner sig också en stor japanesisk (japansk) delegation och Ukraina utlovas ekonomiskt stöd med 160 millioner euros för återuppbyggnad.

2) Det sägs på twitter att Ryssland flyttar ockupationsmyndigheter ifrån Oleshky eftersom striderna väster om Dniepr har hårdnat.

3) Det sägs också att Ukraina angriper längre upp, motströms, Korsunka men med artilleri. Där har man inte gått över floden men det kan komma.

Ja det händer mycket bra samtidigt för Ukraina nu, en av förklaringarna till ökad aktivitet av desinformation på forumet ett antal dagar och "sovande konton" aktiveras.

https://www.cnn.com/world/europe/ukraine
Citera
2023-11-20, 18:33
Medlem
Enligt Zelenskyi är ett nytt paket på gång ifrån USA. Det omfattar artilleri och ammunition.

Austin verkar ha lyssnat.

Enligt Ukrinform har Ukraina utvecklat en långdistansdrönare som inte kan störas ut med elektronisk teknik.
Citera
2023-11-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag syftar förstås på expansionen österut som skett sedan Warzavapaktens upplösning. Jag avstår som du ser från oföskämdheter.
Kämpa på med efterhandskonstruktionerna beträffande NATO-skälet, visst var det väl något om att NATO-baser kommer alldeles för nära också?

Du tror inte att det har att göra med att demokratirörelsen kan spilla över på Ryssland?
Eller att Putin rent av vill återskapa det forna Sovjetunionen?
Citera
2023-11-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Kämpa på med efterhandskonstruktionerna beträffande NATO-skälet, visst var det väl något om att NATO-baser kommer alldeles för nära också?

Du tror inte att det har att göra med att demokratirörelsen kan spilla över på Ryssland?
Eller att Putin rent av vill återskapa det forna Sovjetunionen?

Första budet var väl att "avnazifiera"
Ukraina som sedan komplettats med minst 10 till.

Den enda sanna anledningen, att som varje skurk alltid gör, att sno, i det är fallet genom att olagligt annektera Krim och invadera Ukraina har skurkstaten ryssland aldrig nämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in