2023-11-20, 14:34
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur ska det gå til i praktiken menar du? Ska vi inte ta deras försvarsvilja på allvar innan de hållit en folkomröstning om det? Kan vi lita på en opinionsundersökning, eller helt enkelt förutsätta att så länge de försvarar sig så vill de försvara sig?

Jag menar att vi borde ta in deras "röster".
Inte bara sitta och tolka vad man tror.

Jag tror att flera som vet så mycket eller inget alls, skulle kunna få detta att fundera på.

Vad jag helt enkelt är ute efter, är att sluta kasta paj.
Citera
2023-11-20, 14:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag menar att vi borde ta in deras "röster".
Inte bara sitta och tolka vad man tror.

Jag tror att flera som vet så mycket eller inget alls, skulle kunna få detta att fundera på.

Vad jag helt enkelt är ute efter, är att sluta kasta paj.

Och hur gör man det i praktiken?
Citera
2023-11-20, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu när granaterna sinar i väst återstår bara en massa snack..
Moraliskt stöd kostar inte ett öre.

Lloyd Austin är i Kiev och träffar Zelenskyi just nu. Det är en tung neger, att man skickar en tung neger tyder på att stödet är orubbligt.
Citera
2023-11-20, 15:10
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Lloyd Austin är i Kiev och träffar Zelenskyi just nu. Det är en tung neger, att man skickar en tung neger tyder på att stödet är orubbligt.

Eller så betyder det att man skickar personen för ett besök istället för de prylar Kiev behöver. Men det var kanske det du menade med viss ironi.
Citera
2023-11-20, 15:11
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Eller så betyder det att man skickar personen för ett besök istället för de prylar Kiev behöver. Men det var kanske det du menade med viss ironi.
?
Nyss sa ni ju att inga " prylar" vapen som Ukraina får för nån skillnad, hur ska ni nyfascister ha det ??
Citera
2023-11-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
?
Nyss sa ni ju att inga " prylar" vapen som Ukraina får för nån skillnad, hur ska ni nyfascister ha det ??
Ukraina har fått nog av bara en massa prat och vackra ord ..dom vill ha vapen..
Citera
2023-11-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur ska det gå til i praktiken menar du? Ska vi inte ta deras försvarsvilja på allvar innan de hållit en folkomröstning om det? Kan vi lita på en opinionsundersökning, eller helt enkelt förutsätta att så länge de försvarar sig så vill de försvara sig?

Med tanke på att uppskattningsvis en tredjedel av befolkningen lämnat landet och att det numera bara är svenska flashbackpuckon, tröttsamt hojtande om "ryzztroll", "vatnik" och "Putler", som ännu inte insett att det börjar bli glest i leden i den ukrainska armén, så finns det ju redan tydliga indikationer på vilken nivå försvarviljan befinner sig på.
Citera
2023-11-20, 15:30
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Med tanke på att uppskattningsvis en tredjedel av befolkningen lämnat landet och att det numera bara är svenska flashbackpuckon, tröttsamt hojtande om "ryzztroll", "vatnik" och "Putler", som ännu inte insett att det börjar bli glest i leden i den ukrainska armén, så finns det ju redan tydliga indikationer på vilken nivå försvarviljan befinner sig på.
Försvarsviljan hos Ukrainarna är mångdubbelt högre än ryzzens vilja att dra ut i krig, frågor på det putler-runk?
Det är nästan bara kvinnor och barn som lämnat Ukraina, däremot har minst en miljon ryska män lämnat.
Citera
2023-11-20, 15:33
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Efter att har studerat helgens inlägg, funderar jag varför vi inte frågar folk i Ukraina om vad DE vill?
Vad DE vill ska hända.

Varför utgår folk från sin egen personliga bubbla, att de inte vill lägga ner tid och pengar på konflikten.
Vissa pekar på en det ena och en det andra i olika värderingar.
Man hänvisar till filosofer i neorealism. Eller andra filosofier.

Vi har ett regelverk, som togs fram efter 2:a VK. FN av idag bygger på detta.

Ska vi inte fråga Ukraina vad de vill?

Vi behöver egentligen inte fråga, det räcker att observera hur de agerar. OM det vore så att ukrainaska befolkningen önskar att Ryssland tar över och styr deras framtid kan de ju enkelt vifta med vita flaggor och ge upp.

Av någon anledning gör de inte det.
Citera
2023-11-20, 15:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Come again? 14 - 15 miljoner ukrainare lämnat landet? Nej du det tror jag inte ett ögonblick på
Citera
2023-11-20, 15:37
Medlem
Citat:

Oj, den meningsuppbyggnaden går inte av för hackor du.😀

Hur har du "insett" att det börjar bli glest i leden?
Vilka är dessa tydliga indikationer?
Citera
2023-11-20, 15:57
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Inte givet för alla, kanske.
Jag ska återkomma. Jag har nämligen ramlat över en "källa" med röster från Ukraina, från vanligt folk.
Vi får se vad de säger. Om de är nazister, judar, muslimer, svarta, vita, etniska ryssar eller etniska ukrainare.

Bara slog mig att jag själv, som har folkrätten som utgångspunkt, ville hitta en annan vinkel på hela debatten.
Läser man inläggen i helgen, så är det 0/noll/ingen som undrar över vad Ukraina vill.
Ja, vi får höra att i östra Ukraina minsann...o s v. Det är som att lyssna på vad en nazist i skåne anser om norrlänningar eller gotlänningar.
När nazisten inte är en majoritet och ska få bestämma dagordningen för alla andra.

Det där "källan" låter allt annat än trovärdig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in