2023-11-20, 14:55
  #16789
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Om jag säger att Tesla har gått ut med en officiell siffra och man gör ett sådant påpekande istället för att söka, då tycker jag verkligen att man måste fråga sig hur det står till med släktträdet.

Du resonerar precis på det sätt jag föreställer mig att anti-fackliga högeridioter resonerar. Kul!

OnT: Cybertrucken, hur har den mottagits på marknaden? Jag tycker det är ett exceptionellt fult fordon. De andra bilarna dom klämt ut sig är ju jävligt snygga men den här känns ju som en meme. Är det masspsykos som gör att folk uppskattar den?
Citera
2023-11-20, 15:19
  #16790
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Du resonerar precis på det sätt jag föreställer mig att anti-fackliga högeridioter resonerar. Kul!

OnT: Cybertrucken, hur har den mottagits på marknaden? Jag tycker det är ett exceptionellt fult fordon. De andra bilarna dom klämt ut sig är ju jävligt snygga men den här känns ju som en meme. Är det masspsykos som gör att folk uppskattar den?

"Complexity appeals to stupid people." -Mark Rippetoe

Finns det en politisk höger i sverige menar du? Ironiskt nog är det just idioter och lata som behöver fackförbund på arbetsplatser för att inte få sparken. Tesla tror jag vill hålla det mer kompetensbaserat. Det vill säga om du presterar bra under en längre tid så får du högre lön. Om du är en obegåvad så får du jobba på... uuuum... ja vart är det du jobbar?

Det finns gott om folk som tilltalas mer av funktionalitet. Jag gillade den från början, sen växte den på mig ännu mer när jag såg alla fördelar.
De flesta männikor behöver se något trenda innan de adopterar något nytt.
Finns två sorters design som tilltalar mig, väldigt traditionellt med enkla former, eller något som ser extremt minimalistiskt och funktionellt ut. De flesta bilar idag har krussiduller som går hem hos den stora massan, och vi vet hur enkel en sådan person är. De avviker sällan från normen. De kommer alltså bara tycka att Cybertrucken är snygg när de ser framgångsrika personer köra runt i dem. Sen har vi rena haters som bestämt sig från första början och sitter och surar medan deras omgivning sakta ändrar riktning.
Citera
2023-11-20, 15:30
  #16791
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
"Complexity appeals to stupid people." -Mark Rippetoe

Finns det en politisk höger i sverige menar du? Ironiskt nog är det just idioter och lata som behöver fackförbund på arbetsplatser för att inte få sparken. Tesla tror jag vill hålla det mer kompetensbaserat. Det vill säga om du presterar bra under en längre tid så får du högre lön. Om du är en obegåvad så får du jobba på... uuuum... ja vart är det du jobbar?

Det finns gott om folk som tilltalas mer av funktionalitet. Jag gillade den från början, sen växte den på mig ännu mer när jag såg alla fördelar.
De flesta männikor behöver se något trenda innan de adopterar något nytt.
Finns två sorters design som tilltalar mig, väldigt traditionellt med enkla former, eller något som ser extremt minimalistiskt och funktionellt ut. De flesta bilar idag har krussiduller som går hem hos den stora massan, och vi vet hur enkel en sådan person är. De avviker sällan från normen. De kommer alltså bara tycka att Cybertrucken är snygg när de ser framgångsrika personer köra runt i dem. Sen har vi rena haters som bestämt sig från första början och sitter och surar medan deras omgivning sakta ändrar riktning.

Haha jag jobbar Samhall! Nej, det gör jag inte men din otrevlighet är underhållande. Arbetsrätt är ju trevligt just för att vårt liv inte bara ska handla om att arbeta och att arbeta hårt. Att det finns saker som familj och fritid också men kapitalisten vill inte ha en tänkande slav, han vill ha en som tackar för varje piskrapp han får.

Ja, jag bryr mig främst om funktionalitet egentligen då ett fordon är ett transportmedel för mig, inte en statussymbol men det är en lyxåsikt man kan unna sig att ha när man har en rik karaktär. Men väger inte cybertrucken typ 3 ton? Är inte hela elbilsidén byggd på ett miljötänk? Jag upprepar min fråga till er Teslanerds; hur har marknaden, alltså inte fanboysen, mottagit cybertrucken? Känns lite som att dom försöker göra en delorean, vilket för övrigt är en otroligt snygg bil.
Citera
2023-11-20, 15:53
  #16792
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Haha jag jobbar Samhall! Nej, det gör jag inte men din otrevlighet är underhållande. Arbetsrätt är ju trevligt just för att vårt liv inte bara ska handla om att arbeta och att arbeta hårt. Att det finns saker som familj och fritid också men kapitalisten vill inte ha en tänkande slav, han vill ha en som tackar för varje piskrapp han får.

Ja, jag bryr mig främst om funktionalitet egentligen då ett fordon är ett transportmedel för mig, inte en statussymbol men det är en lyxåsikt man kan unna sig att ha när man har en rik karaktär. Men väger inte cybertrucken typ 3 ton? Är inte hela elbilsidén byggd på ett miljötänk? Jag upprepar min fråga till er Teslanerds; hur har marknaden, alltså inte fanboysen, mottagit cybertrucken? Känns lite som att dom försöker göra en delorean, vilket för övrigt är en otroligt snygg bil.

Du tror säääkert att du har listat ut hur allt i livet fungerar men jag passerade de där tankegångarna för kanske 20 år sedan och är inte intresserad av att ta upp dem igen. Du får göra din egen resa, jag kan bara säga att det finns inget du kan säga som förändrar min ståndpunkt. Nu har jag iaf gett dig möjligheten att ta ett välinformerat beslut om du vill slösa tid eller ej på att försöka.

"Men väger inte cybertrucken typ 3 ton?" Jo, och? Skall vi inte elektrifiera tunga fordon som används till mer än bara ta sig från punkt A till punkt B? Sen innbär det inte att ett fordon drar 50% mer energi för att förflytta sig bara för att det väger 50% mer. Jag är intresserad av ett fordon som är konstruerat för att hålla i en evighet, och samtidigt reducera energi (och därför också kostnaden) för att förflytta mig och material. Vad kan bli mer grönt än det?
__________________
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2023-11-20 kl. 15:57.
Citera
2023-11-20, 15:56
  #16793
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du tror säääkert att du har listat ut hur allt i livet fungerar men jag passerade de där tankegångarna för kanske 20 år sedan och är inte intresserad av att ta upp dem igen. Du får göra din egen resa, jag kan bara säga att det finns inget du kan säga som förändrar min ståndpunkt. Nu har jag iaf gett dig möjligheten att ta ett välinformerat beslut om du vill slösa tid eller ej på att försöka.

Jag är inte ute efter att förändra din ståndpunkt, faktiskt kan jag inte bry mig mindre om vad du, anonym flashbackmupp, anser om mig, världen eller något annat förutom Teslas cybertruck.
Citera
2023-11-20, 16:31
  #16794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
För er mindre vetande (lägre IQ) som tydligen inte vet att det finns något som heter Google kan jag överlämna en sk mongo-länk jag förberett för eders herrskap längs ner. Annars kan ni försöka söka på "Salarys Tesla" på Google själva som mental träning.

USA i genomsnitt tjänar en Tesla ingenjör i USA ca 1,1 miljoner svenska kronor. (med låg skatt)

The average Tesla salary ranges from approximately $39,477 per year for a Production Worker to $355,210 per year for a Director. The average Tesla hourly pay ranges from approximately $19 per hour for a Production Worker to $169 per hour for a Director. Tesla employees rate the overall compensation and benefits package 3.7/5 stars.

The highest-paying job at Tesla is a Director with a salary of $355,210 per year.

I Tyskland får tom praktikanter €21K-€25K. - Vad säger LO om det?
Production Associate €34K-€38K
Prozessingenieur €69K-€82K
Data Engineer €69K-€79K
Software Engineer €61K-€107K
Quality Engineer €60K-€100K
Senior Construction Project Manager €112K-€127K

Plus lönerna ingår ofta fri buffe varje dag samt fri sjukvård (med familjen) och optioner. för alla.
(Euron står i 11.45 just nu)

En simpel praktikant hos Tesla i Tyskland får 25 000 Euro vilket är 286 275,00 skr

Tesla har precis höjt lönerna för 11 000 tyska arbetare med 4%. Vad säger då DN/LO om detta?

Tesla verkar söka tusentals jobb i Tyskland just nu. I Sverige lägger de med stor sannolikhet ner pga av byråkrati och narcissister. Tesla har inte tid med narcissistiska byfånar i fittmössor som bara stjäl tid. Se på Kalifornien.

Ni som undrar varför Northvolt sitter med B-laget i Lappland och inte producerat ett enda jävla batteri ännu. Orsaken finns i listan nedan. Tesla suger kompetensen från andra företag. Tom BMW och Daimler-benz folk hoppar över.

https://www.glassdoor.com/Salary/Tesla-Germany-Salaries-EI_IE43129.0,5_IL.6,13_IN96.htm
Att du googlar och hittar engelsk text på random ej länkade sajter är inte att ge referenser . Du som är så intelligent borde väl förstå det?
Citera
2023-11-20, 16:36
  #16795
Medlem
Kommer konka inom 5 år
Citera
2023-11-20, 16:52
  #16796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Att du googlar och hittar engelsk text på random ej länkade sajter är inte att ge referenser . Du som är så intelligent borde väl förstå det?

Jag begriper inte vad du orerar om. Förutom att du stjäl tid av andra och bara önskar uppmärksamhet till ditt ego.

Hursom med byråkrater (typ LO) kan man bevisa vad som helst. Enligt det amerikanska regelverket/poängsystemet under Biden-byråkratin så är tobaksbolaget Philip Morris både mer miljövänligare och humanare än Tesla. LO kan ju investera arbetarnas pensionspengar i Marlboro-aktier nu när de jagat ut Tesla ur riket pga "regelbrott" - Får de bort Tesla så kommer knappas andra bolag att satsa i galna Sverige heller. LO har ingen aning om vilken boll de sätter i rullning. Företagsflykt heter det.

Kort video / Tobaksbolag är mänskligare och miljövänligare än Tesla.
https://www.youtube.com/shorts/n6W6GVMHwnc
Citera
2023-11-20, 16:54
  #16797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Kommer konka inom 5 år

Jupp om LO i samkväm med Deep State med oljeindustrin får bestämma.
Citera
2023-11-20, 21:40
  #16798
Medlem
raskenss avatar
Var inte grejen med Cybertrucken att den skulle bli billig att tillverka då man slapp formpressa plåtarna? Nu skyller Muskowich på komplexitet. Spekulation om att priset landar på 100000usd. Mer än dubbelt så dyr som Muskowitch lovade heligt.
Kan bli en svårsåld stridsvagn. Kanske inte så många var så ängsliga att bli dagligen beskjutna?

https://www.dagensps.se/motor/tesla-backar-du-far-salja-vidare-din-cybertruck/

Hade varit cool om dom gick all-the-way och satte på reaktivt pansar
__________________
Senast redigerad av raskens 2023-11-20 kl. 21:44.
Citera
2023-11-21, 07:34
  #16799
Medlem
Edit : Fel meddelande
__________________
Senast redigerad av velcro-a-rip-off 2023-11-21 kl. 07:36.
Citera
2023-11-21, 20:51
  #16800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Öööh va? Det är ju bokstavligen det jag skrev. Ibland undrar jag om det är någon slags strategi troll på forum har, att säga så efterblivna saker tills någon helt tappar det och själva säger något som går över gränsen, och blir avstängda som följd.

Suck. Så här skrev du i det inlägg jag kommenterade:

Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Över 90% av alla anställda på Tesla jobbar på som vanligt

Inget om att det skulle vara ”officiell siffra”, eller länk. Det var därför jag frågade var du fått siffran ifrån.

Din retorik är väldigt tröttsam, så nu ger jag upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in