Citat:
Ursprungligen postat av
Eatler
Du resonerar precis på det sätt jag föreställer mig att anti-fackliga högeridioter resonerar. Kul!
OnT: Cybertrucken, hur har den mottagits på marknaden? Jag tycker det är ett exceptionellt fult fordon. De andra bilarna dom klämt ut sig är ju jävligt snygga men den här känns ju som en meme. Är det masspsykos som gör att folk uppskattar den?
"Complexity appeals to stupid people." -Mark Rippetoe
Finns det en politisk höger i sverige menar du? Ironiskt nog är det just idioter och lata som behöver fackförbund på arbetsplatser för att inte få sparken. Tesla tror jag vill hålla det mer kompetensbaserat. Det vill säga om du presterar bra under en längre tid så får du högre lön. Om du är en obegåvad så får du jobba på... uuuum... ja vart är det du jobbar?
Det finns gott om folk som tilltalas mer av funktionalitet. Jag gillade den från början, sen växte den på mig ännu mer när jag såg alla fördelar.
De flesta männikor behöver se något trenda innan de adopterar något nytt.
Finns två sorters design som tilltalar mig, väldigt traditionellt med enkla former, eller något som ser extremt minimalistiskt och funktionellt ut. De flesta bilar idag har krussiduller som går hem hos den stora massan, och vi vet hur enkel en sådan person är. De avviker sällan från normen. De kommer alltså bara tycka att Cybertrucken är snygg när de ser framgångsrika personer köra runt i dem. Sen har vi rena haters som bestämt sig från första början och sitter och surar medan deras omgivning sakta ändrar riktning.