2023-11-19, 23:47
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskall
Just den sägningen av mammans syster låter så fel i mina öron. Som om hon vill plantera idén om att mamman har ättika som straff top op mind. Har för mig att det var syrran som hyste mest agg mot mamma också väl?

Fast jag tror dock att dom tvingade i den stackars flickan ättikan, väldigt lite tyder på nåt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteBronde
Vart framgår att J skulle ha varit utsatt för något i barndomen? Så mycket text att läsa, en riktigt tung fup i mer än en bemärkelse. Inte hittat något om hennes barndom, tycker bara hon svarar enstavigt som en tjurig fjortis i sina förhör

I aktbilaga 196, sidan 62, finns en ganska detaljerad beskrivning av en situation vid en middag, då J*smines syster Jos*fine inte ville äta av en köttgryta som pappan lagat. Köttet skulle ha varit äckligt. Pappan tog in henne på toaletten och hällde i henne ättika från en dunk som straff. Hon kräkte en massa. Hon säger att hon fick permanenta skador på magsäcken och tvingades operera bort den senare i livet.

Eftersom systrarna varit väldigt lojala mot varandra har jag svårt att tro att systern skulle ha velat plantera den historien med avsikt att misstänkliggöra. Snarare då att försöka ge stöd till att J*smine själv fått bevittna ättikstortyr vilket skulle innebära att hon var medveten om att det var plågsamt och permanent skadligt.
Men eftersom J*smine utsatt Z för andra grymheter så får berättelsen om pappan och ättikan motsatt verkan menar jag.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2023-11-20 kl. 00:35.
Citera
2023-11-20, 00:29
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Absolut kan det ha gått till på det sätt du beskriver.

Men även om det skulle konstateras till 100% att flickan blivit sprutad med ättika i svalget kvarstår problemet att bevisa vem av föräldrarna som gjort det.

Det finns liksom inga belägg (åtminstone inte som jag sett i FUP) för att någon av dem eller för all del båda befunnit sig hos flickan när det skedde (i så fall kan de dömas för att ha begått gärningen tillsammans och i samförstånd även om det inte går att reda ut exakt vem som gjort vad).

Det är bara att hålla tummarna för att flickan berättar vad som faktiskt hänt.

Det förefaller vara ställt utom rimligt tvivel att ingen annan än J*smine eller D*niel kan ha utsatt Z för ättiksyran. Annars hade det inte gått att åtala dem för synnerligen grov misshandel heller.
Mamman är i viss mån bunden till ättikan genom fingeravtryck på sprutan och hon kände till ättikstortyr som metod.
Deras nätsökningar visar att de redan under natten kände till att det var just ättika som Z fått i sig.
Bägge var inblandade i att fördröja akutvård trots att flickan var svårt medtagen av hypotermi och magsmärtor.
Insåg de eller borde de ha insett att Z kunde dö som en följd av tortyren, och var likgiltiga inför den risken?
Åklagaren tycker uppenbarligen inte det.
Jag tycker att tingsrätten borde fått ta ställning till den saken genom ett åtal för mordförsök.
Synnerligen grov misshandel kunde stått kvar som alternativt ansvarsyrkande.
Nu finns inget morduppsåt med i gärningsbeskrivningen.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2023-11-20 kl. 00:38.
Citera
2023-11-20, 00:41
Medlem
Citat:
Vart framgår att J skulle ha varit utsatt för något i barndomen? Så mycket text att läsa, en riktigt tung fup i mer än en bemärkelse. Inte hittat något om hennes barndom, tycker bara hon svarar enstavigt som en tjurig fjortis i sina förhör

Det framkommer i intervju med hennes syskon, kommer ej ihåg i vilken bilaga de låg.
Citera
2023-11-20, 00:50
Medlem
Liletts avatar
Båda föräldrarna är så totalt iq-befriade och elaka.
De sms de skickar till varandra säger allt, skrattar och gör glada smileys hur de skrämmer Z. De ser så framemot ”att den kan gott ge lite avkastning” när de tänker på försäkringsbelopp.

Mamman beklagar sig hur hon fryser hemma i huset.
Det enda hon har insikt i är när hon smsar ”men snälla Daniel det är vi som är boven i dramat”.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-20 kl. 00:55.
Citera
2023-11-20, 00:59
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
FUP igen:
https://gofile.io/d/gWWY7x

Citat:

I aktbilaga 196 berättar syster J om vad deras pappa utsatte dem för. Riktigt hemsk jävel!
Citera
2023-11-20, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns inget snyggt hos mamman i de bilder som finns i fup , hon har dessutom vägt,150 kg men gjort gastric sleeve eller liknande operation och säger att hon gått ned 70 kg efter den operationen .

Var har ni hittat bilderna på mamman i fup?
Citera
2023-11-20, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Så hemskt att hon till och med sa ifrån när mamman rörde henne sexuellt, sedan våldtog henne grovt med föremål och Gud vet vad vad Z varit utsatt för. Fy fan. Vilken vidrig våldtäktsman mamman är. Jag vet den känslan. Inget barn förtjänar det. Sedan ytterligare övergrepp av samhället som förnekar/förminskar det man varit med om. Älskade barn/Z. Det bor ett lejon och en ängel inom dig.
Var läste du att mamman våltog hennemed grovt föremål?
Citera
2023-11-20, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Lurat? Hon var troligtvis medvetslös när de tvingade i henne ättika med en spruta eller tratt och det var inte första gången hon fick ättika i sig!

Ja, men jag blev osäker då tv personer berättar om flera vittnen som sagt att hon drack självmant..
Ber om ursäkt för spekulation..
Är alltså helt övertygad om att föräldrarna är skyldiga till allt som hänt henne, oaktat hur det nu skulle vara i vissa detaljer hit och dit.
Citera
2023-11-20, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
I aktbilaga 196, sidan 62, finns en ganska detaljerad beskrivning av en situation vid en middag, då J*smines syster Jos*fine inte ville äta av en köttgryta som pappan lagat. Köttet skulle ha varit äckligt. Pappan tog in henne på toaletten och hällde i henne ättika från en dunk som straff. Hon kräkte en massa. Hon säger att hon fick permanenta skador på magsäcken och tvingades operera bort den senare i livet.

Eftersom systrarna varit väldigt lojala mot varandra har jag svårt att tro att systern skulle ha velat plantera den historien med avsikt att misstänkliggöra. Snarare då att försöka ge stöd till att J*smine själv fått bevittna ättikstortyr vilket skulle innebära att hon var medveten om att det var plågsamt och permanent skadligt.
Men eftersom J*smine utsatt Z för andra grymheter så får berättelsen om pappan och ättikan motsatt verkan menar jag.

Ja, och här faller teorin om pappan som så enormt oskyldig i förhållande till mamman J, och bara manipulerad av henne att begå våldshandlingar.
Vi har att göra med två vidriga, våldsamma och helt förtappade individer. Finns inga ursäkter för någonting, någonsin..
Att se D som en försigkommen Mupp som bara styrs av J är helt felaktig. Han är, liksom J en galen, våldsam psykopat som är farlig för andra människor .
Citera
2023-11-20, 05:18
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow

Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Ja, och här faller teorin om pappan som så enormt oskyldig i förhållande till mamman J, och bara manipulerad av henne att begå våldshandlingar.
Vi har att göra med två vidriga, våldsamma och helt förtappade individer. Finns inga ursäkter för någonting, någonsin..
Att se D som en försigkommen Mupp som bara styrs av J är helt felaktig. Han är, liksom J en galen, våldsam psykopat som är farlig för andra människor .

Men ovanstående inlägg var ju om pappan till mamma J och hur han behandlade J och hennes syskon.

Men instämmer i din övriga beskrivning av dessa vidriga föräldrar.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-20 kl. 05:25.
Citera
2023-11-20, 05:24
Medlem
Var har vi förhören med Z?
Jag har läst allt så vitt jag vet och hittar dem inte.
Citera
2023-11-20, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Men ovanstående inlägg var ju om pappan till mamma J och hur han behandlade J och hennes syskon.

Men instämmer i din övriga beskrivning av dessa vidriga föräldrar.

Aha, ursäkta. Missförstod..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in