2023-11-19, 22:28
Medlem
Blir tårögd av att läsa polisens rapport inne på sjukhuset, men märkligt det materialet inte är maskat till viss del. Stackars stackars tjej, fyfan
Citera
2023-11-19, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Blir tårögd av att läsa polisens rapport inne på sjukhuset, men märkligt det materialet inte är maskat till viss del. Stackars stackars tjej, fyfan

Jag tycker det är väldigt märkligt att inte mer är maskat i FUP.

Mycket känsligt material tycker jag och för lilla Z skull borde 90% vara maskat.
Citera
2023-11-19, 22:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteBronde
Något som slår mig när jag kollar på bilderna är den utseendemässiga ojämlikheten mellan mor och far. Pappan ser helt vidrig ut, typiskt inavlat wt-efterblivet utseende som man ofta ser i byhålor. Av allt att döma är ju hon verkligen av exakt samma slag, så kaka söker ju maka där. Men faktum är att hon ser riktigt bra ut, snygg till och med! Tror hon varit en cool snygg tjej jämt, i skol- och ungdomsåren. Som cool o snygg tjej i de undre skikten i byhålor passar det även bra in att hon knarkat, adderar nästan bara extra coolhet eller följer iaf ofta i dess spår.

Han som ser ut som det lågbegåvade troll han är lär ju uppleva att han skjutit sig en riktig guldfågel. Hon har nog haft honom som lindad runt sitt äckliga lilla finger. Om han hade ett inneboende elakt as i sig var det nog lätt att plocka fram den sidan när hon bestämde sig för att först mobba ut och senare förnedra och tortera stackars Z. Hade inte hon hatat Z gissar jag att han bara fortsatt att vara en helt vanligt jävla sopig och olämplig wt-förälder. Tror inte det utvecklats till att blunda för och även delta i tortyr av sitt eget barn. Han lär nog inte varit främmande för lättare barnmisshandel om barnen varit jobbiga men inte något av den här kalibern.

Mamman har stått för den mest fruktansvärda tortyren men skulden är lika mycket pappans som gjort det möjligt och även hjälpt till!!
Det är ganska lätt att göra sig snygg som kvinna på bilder, de är ofta väldigt missvisande. Mamman är överviktig och har fula missbrukständer som ser ut att ramla ur när som helst. Nej hon är nog rätt intetsägande i verkligheten?
Citera
2023-11-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...fast då är du ju påverkad av svenska vänsterliberala genusfeminister! De VILL inte att det ska synas vilka tjejer som har haft sex, av politiskt korrekta skäl. Men det syns! I andra länder undrar de vad vi håller på med här egentligen, när svenskar skriver i kommentarfält till frågespalter t.ex. att "ni får inte tala om mödomshinnan på det där sättet - den finns inte!" Klart att den finns, den är en anatomisk struktur som alla andra, och det är även utrett hur den bildas under emryonalstadiet.

...men jag tycker inte att vi ska tjafsa mer om det här ämnet i den här tråden.

Jag skriver bara att det inte är en "hinna", och att det inte går att använda som bevis för nåt. Man kan absolut se om någon blivit penetrerad om den har spruckit, men avsaknad av blödningar betyder inte motsatsen.

Men rättsläkaren kan säkerligen utröna saken på flera olika sätt.
Citera
2023-11-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
(Det framgår att JIs pappa gjorde något liknande som bestraffning så hon var välbekant med metoden att tvinga i barn ättika.)

Just den sägningen av mammans syster låter så fel i mina öron. Som om hon vill plantera idén om att mamman har ättika som straff top op mind. Har för mig att det var syrran som hyste mest agg mot mamma också väl?

Fast jag tror dock att dom tvingade i den stackars flickan ättikan, väldigt lite tyder på nåt annat.
Citera
2023-11-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja men just det mamman gjorde med fingrar och stearin och säkert något mer vill hon inte prata om kanske för att hon då tydligt sa ifrån och mamman inte brydde sig och det blir för jobbigt .
Ja inte har hon druckit någon ättika på egen hand men hur det gått till kan man hoppas att hon förträngt
Så hemskt att hon till och med sa ifrån när mamman rörde henne sexuellt, sedan våldtog henne grovt med föremål och Gud vet vad vad Z varit utsatt för. Fy fan. Vilken vidrig våldtäktsman mamman är. Jag vet den känslan. Inget barn förtjänar det. Sedan ytterligare övergrepp av samhället som förnekar/förminskar det man varit med om. Älskade barn/Z. Det bor ett lejon och en ängel inom dig.
Citera
2023-11-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frewel
Läser FUPen maniskt.

Kan någon förklara för mig varför det verkar som att Josse systern är häktad i hennes förhör #2?

Förhörsledaren: har du under tiden du varit häktad, haft tillgång till tidningar?
Josse: ja, men varför skulle jag vilja läsa dem?

Sid 63 av 69

Funderat på precis samma sak. Har skickat en begäran om domar etc på systern, återkommer när jag får ut något (om det är rätt tingsrätt förstås, har gått på vart systern varit folkbokförd senaste åren).
Citera
2023-11-19, 22:50
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Inte en chans att Z druckit 24% ättiksyra själv. Efter att ha läst hela FUPen menar jag att det finns överväldigande bevis mot föräldrarnas påstående om vad som hänt:
  • Z hade inga frätskador i mun och svalg, eller övre delen av matstrupen. Däremot fysisk skada i svalget som av ett hårt föremål.
  • Alla läkare säger att det går inte att tvinga i sig flera klunkar ättika själv. Man spottar eller kräker.
  • Z kunde inte ta sig ut ur tvättstugan själv, och kan således inte ha vandrat omkring i lägenheten och gnytt i föräldrarnas sovrum
  • Z var enligt egen uppgift fastspänd i bilbarnstol på golvet, vilket styrks av att hon hade skador av detta. Glaset med ättika stod utom räckhåll, vilket polisen testat med ett försök. Z var dessutom starkt påverkad av hypotermi på grund av att hon tvingades vistas i ett 15-gradigt rum utan kläder på kroppen.
  • I magsäcken fanns större rester av pizzapålägg men ingen grädde, vilket föräldrarna påstår att de skulle ha gett henne att dricka på inrådan av giftinformationscentralen. Det finns heller inga spår av samtal till giftinformationscentralen under natten.
  • Alla syskonen berättar en samstämmig och uppenbart tillrättalagd historia om att Z skulle ha druckit ättika ur ett glas, förutom en som säger att hon skulle ha druckit ur flaskan. Z kan eller vill inte berätta någon detaljerad historia om hur det gått till. Kanske för att hon inte vet själv.
  • Z kunde inte identifiera ättika vid ett blindprov.
  • Flaskan med ättiksyra hittades undanställd i en burk i skafferiet, tillsammans med en spruta med mammans fingeravtryck på. Föräldrarna har gett en märklig förklaring om att de skulle ha torkat ren den med en grytlapp.

Det är uppenbart att föräldrarna ljuger.
Här är en mer trolig teori:
Z har inte kunnat sova p.g.a. nedkylning och svår törst. Hon har bankat och skrikit efter vatten.
Föräldrarna har blivit arga och bestämt sig för att straffa henne genom att tvinga i henne vätska med en spruta. Eller lurar henne att hon skulle få medicin.
Föräldrarna har sugit upp ättikan ur glaset och sprutat ner den i halsen på Z.
(Det framgår att JIs pappa gjorde något liknande som bestraffning så hon var välbekant med metoden att tvinga i barn ättika.)
Z fick svåra magsmärtor och blev snabbt sämre i kombination med hypotermin.
Föräldrarna väntade minst en timme med att söka vård, och ringde inte 112 för att begära ambulans.

Jag förstår inte varför åklagaren släppte misstanken om mordförsök. Föräldrarnas agerande borde nå upp till ett likgiltighetsuppsåt. Jag tycker att tingsrätten borde fått pröva den frågan.
Nu blir maxstraffet inte längre än att föräldrarna kan vara fria när Z är i tonåren.
Absolut kan det ha gått till på det sätt du beskriver.

Men även om det skulle konstateras till 100% att flickan blivit sprutad med ättika i svalget kvarstår problemet att bevisa vem av föräldrarna som gjort det.

Det finns liksom inga belägg (åtminstone inte som jag sett i FUP) för att någon av dem eller för all del båda befunnit sig hos flickan när det skedde (i så fall kan de dömas för att ha begått gärningen tillsammans och i samförstånd även om det inte går att reda ut exakt vem som gjort vad).

Det är bara att hålla tummarna för att flickan berättar vad som faktiskt hänt.
Citera
2023-11-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Att hon penetrerats i underlivet, är nog för jobbigt för henne att prata om, lättare att förtränga. Ättika likaså eller så var hon medvetslös, eller halvt medvetslös och sen har hon/de gång på gång, sagt att hon själv drack, och till slut tror hon på detta själv?
Precis. Det måste vara väldigt jobbigt för henne. Fullt förståeligt då båda delar är trauma. Hoppas verkligen hon får rätt hjälp. Det oroar mig dock att vissa inte verkar ta det på allvar. Ställer mig väldigt undrande till att åklagare ej åtalar för våldtäkt. Z har varit så modig och berättat lite trots att man märker hur svårt det är (trots att de inte frågat mycket specifikt om detta). Men till det finns ju omfattande dokumenterade skador i underliv mm.

Enligt mig är ättikan mer komplicerad att få det till att bli mordförsök. Dock enkel på så sätt att hon omöjligt skulle dricka den mängden frivilligt. De som säger emot det borde testa själva.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-19 kl. 23:02.
Citera
2023-11-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteBronde
Något som slår mig när jag kollar på bilderna är den utseendemässiga ojämlikheten mellan mor och far. Pappan ser helt vidrig ut, typiskt inavlat wt-efterblivet utseende som man ofta ser i byhålor. Av allt att döma är ju hon verkligen av exakt samma slag, så kaka söker ju maka där. Men faktum är att hon ser riktigt bra ut, snygg till och med! Tror hon varit en cool snygg tjej jämt, i skol- och ungdomsåren. Som cool o snygg tjej i de undre skikten i byhålor passar det även bra in att hon knarkat, adderar nästan bara extra coolhet eller följer iaf ofta i dess spår.

Han som ser ut som det lågbegåvade troll han är lär ju uppleva att han skjutit sig en riktig guldfågel. Hon har nog haft honom som lindad runt sitt äckliga lilla finger. Om han hade ett inneboende elakt as i sig var det nog lätt att plocka fram den sidan när hon bestämde sig för att först mobba ut och senare förnedra och tortera stackars Z. Hade inte hon hatat Z gissar jag att han bara fortsatt att vara en helt vanligt jävla sopig och olämplig wt-förälder. Tror inte det utvecklats till att blunda för och även delta i tortyr av sitt eget barn. Han lär nog inte varit främmande för lättare barnmisshandel om barnen varit jobbiga men inte något av den här kalibern.

Mamman har stått för den mest fruktansvärda tortyren men skulden är lika mycket pappans som gjort det möjligt och även hjälpt till!!
Finns inget snyggt hos mamman i de bilder som finns i fup , hon har dessutom vägt,150 kg men gjort gastric sleeve eller liknande operation och säger att hon gått ned 70 kg efter den operationen .
Citera
2023-11-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skrev "när man misstänker våldtäkt". Om en man har rövat bort en främmande flicka och polisen tagit tillbaka henne, så är våldtäkt naturligtvis den första tanken. Då kontrollerar rättsläkaren flickan mellan benen. Och även om en flicka påstår att hon har blivit våldtagen av sin lärare t.ex., så kontrollerar läkaren först och främst om mödomshinnan finns kvar. Finns den det så ljuger hon, och då kan mannen frias. Men om den inte finns kvar så är det ändå inget bevis, för hon kan ha legat med en annan kille frivilligt.

Men visst, hinnan kan brytas även om man för in ett annat föremål än en penis med våld. Alla sådana brott rubriceras dock inte som "våldtäkt".

Blir dock lite less på denna okunnighet. En slidkrans kan mycket väl vara kvar efter penetrering. Alla av det kvinnliga könet har faktiskt tro det eller ej, olika tjocka slidkkransar. Hade kvar min tills jag födde första barnet vid 30 års ålder. Och jag har haft sex mer än en gång.
Citera
2023-11-19, 23:37
Medlem
Citat:
Inte en chans att Z druckit 24% ättiksyra själv. Efter att ha läst hela FUPen menar jag att det finns överväldigande bevis mot föräldrarnas påstående om vad som hänt:
  • Z hade inga frätskador i mun och svalg, eller övre delen av matstrupen. Däremot fysisk skada i svalget som av ett hårt föremål.
  • Alla läkare säger att det går inte att tvinga i sig flera klunkar ättika själv. Man spottar eller kräker.
  • Z kunde inte ta sig ut ur tvättstugan själv, och kan således inte ha vandrat omkring i lägenheten och gnytt i föräldrarnas sovrum
  • Z var enligt egen uppgift fastspänd i bilbarnstol på golvet, vilket styrks av att hon hade skador av detta. Glaset med ättika stod utom räckhåll, vilket polisen testat med ett försök. Z var dessutom starkt påverkad av hypotermi på grund av att hon tvingades vistas i ett 15-gradigt rum utan kläder på kroppen.
  • I magsäcken fanns större rester av pizzapålägg men ingen grädde, vilket föräldrarna påstår att de skulle ha gett henne att dricka på inrådan av giftinformationscentralen. Det finns heller inga spår av samtal till giftinformationscentralen under natten.
  • Alla syskonen berättar en samstämmig och uppenbart tillrättalagd historia om att Z skulle ha druckit ättika ur ett glas, förutom en som säger att hon skulle ha druckit ur flaskan. Z kan eller vill inte berätta någon detaljerad historia om hur det gått till. Kanske för att hon inte vet själv.
  • Z kunde inte identifiera ättika vid ett blindprov.
  • Flaskan med ättiksyra hittades undanställd i en burk i skafferiet, tillsammans med en spruta med mammans fingeravtryck på. Föräldrarna har gett en märklig förklaring om att de skulle ha torkat ren den med en grytlapp.

Det är uppenbart att föräldrarna ljuger.
Här är en mer trolig teori:
Z har inte kunnat sova p.g.a. nedkylning och svår törst. Hon har bankat och skrikit efter vatten.
Föräldrarna har blivit arga och bestämt sig för att straffa henne genom att tvinga i henne vätska med en spruta. Eller lurar henne att hon skulle få medicin.
Föräldrarna har sugit upp ättikan ur glaset och sprutat ner den i halsen på Z.
Z fick svåra magsmärtor och blev snabbt sämre i kombination med hypotermin.
Föräldrarna väntade minst en timme med att söka vård, och ringde inte 112 för att begära ambulans.

Jag förstår inte varför åklagaren släppte misstanken om mordförsök. Föräldrarnas agerande borde nå upp till ett likgiltighetsuppsåt. Jag tycker att tingsrätten borde fått pröva den frågan.
Nu blir maxstraffet inte längre än att föräldrarna kan vara fria när Z är i tonåren.

Vart framgår att J skulle ha varit utsatt för något i barndomen? Så mycket text att läsa, en riktigt tung fup i mer än en bemärkelse. Inte hittat något om hennes barndom, tycker bara hon svarar enstavigt som en tjurig fjortis i sina förhör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in