2023-11-19, 13:25
Medlem
WallabeJoys avatar
Fasen inte fått ihop vissa saker ni skrivit men ser nu jag missat aktbilaga 204 206 208
Lir lite läsning idag Mao.
Citera
2023-11-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Jag fattar verkligen inte varför åklagaren inte åtalat mamman för våldtäkt gällande penetrationen som flickan berättat om?
Helt sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Antagligen dåligt med bevis. En 7-årings vittnesmål väger tyvärr inte tungt.
Har du läst FUP? Sällan det finns så starka bevis som i detta fall. Skadorna hon hade i underlivet jämför läkaren med förlossningsskador. Så brist på bevis kan inte vara en anledning. Anledningen verkar enligt åklagaren vara att det ”inte verkar finnas sexuella motiv” vilket är skevt och oavsett inget som borde få stå i vägen för våldtäktsåtal. Jag tror däremot det fanns sexuella motiv. Tycker alla som kan borde skicka iväg en JO-anmälan på åklagaren. Jag har skrivit en men kommer försöka kontakta henne imorgon också och be om utlåtande innan jag skickar iväg anmälan.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-19 kl. 13:32.
Citera
2023-11-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Helt sjukt.

Har du läst FUP? Sällan det finns så starka bevis som i detta fall. Skadorna hon hade i underlivet jämför läkaren med förlossningsskador. Så brist på bevis kan inte vara en anledning. Anledningen verkar enligt åklagaren vara att det ”inte verkar finnas sexuella motiv” vilket är skevt och oavsett inget som borde få stå i vägen för våldtäktsåtal. Jag tror däremot det fanns sexuella motiv. Tycker alla som kan borde skicka iväg en JO-anmälan på åklagaren. Jag har skrivit en men kommer försöka kontakta henne imorgon också och be om utlåtande innan jag skickar iväg anmälan.

Bra!! Man ska bara tänka på att ange åklagarens AM nummer. Ja här finns stark bevisning.
Citera
2023-11-19, 14:00
Medlem
Bra gjort! Det minsta denna flicka förtjänar är upprättelse i form av korrekt dömda förövare. Gärningsmän har kunnat dömas för våldtäkt baserat på enbart vittnesmål. I detta fall finns både vittnesmål och konkreta skador som ett barn omöjligt kan orsaka sin egen kropp.

Citat:
Helt sjukt.

Citera
2023-11-19, 14:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Helt sjukt.

Fast jag förstår hur åklagaren tänker. Föräldrarna har skadat flickan över hela kroppen, varför skulle just skadan i underlivet ha sexuella motiv? Det finns ju inget som tyder på att föräldrarna är pedofiler. De har aldrig varit misstänkta i sådana sammanhang, ingen barnporr har hittats, de har inte diskuterat dottern i sexuella termer i sina SMS, och sperma har inte hittats heller.

...det var ingen som köpte min teori som jag skrev förut, att pappan ju är från Mellanöstern, och att barnen mycket väl kan ha fått med sig Mellanösterns oskuldsideal ifrån honom? Att detta att ta ifrån dottern mödomshinnan, var ytterligare ett sätt att devaluera henne - eftersom en ogift flicka utan mödomshinna helt saknar värde i Mellanöstern. Det är omöjligt att få henne bortgift, och blir hon det ändå för att ingen berättar om att deflorering redan skett, så blir vigseln ogiltigförklarad efter bröllopsnatten då bruden inte blött ner brudlakanet. Om inte svärfamiljen dödar henne direkt, såklart.

Om åklagaren inte har tänkt på detta, så hoppas jag att han/hon får till sig det härifrån nu... för jag känner att det är precis en sådan sak som dessa skitmänniskor skulle kunna göra.
Citera
2023-11-19, 14:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Helt sjukt.

Jag tycker att åklagaren även ska klandras för att hon valt att inte åtala för mordförsök. Jag tycker detta fall borde nå upp till ett likgiltighetsuppsåt, och tingsrätten borde ha fått pröva den frågan.
FUPen visar tydligt att Z inte kan ha druckit ättiksyran själv och att hon inte kan ha vandrat upp till föräldrarna och gnytt. Det kan inte ha gått till på det sättet. Eftersom ingen annan än DI och JI haft tillträde till tvättstugan så måste det vara dem som har tvingat i henne ättiksyra och låtit henne vistas naken i ett 15-gradig rum, samt efter upptäckt ha dröjt med att tillkalla hjälp och inte ringt 112. De har varit helt likgiltiga för att hon kunde ha dött och tingsrätten borde ha fått ta ställning till detta.

Om föräldrarna fälls så kommer de att komma ut redan när Z är i tonåren och det är ju vidrigt.
Åklagaren har skött detta ärende slarvigt tycker jag.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2023-11-19 kl. 14:11.
Citera
2023-11-19, 14:06
Medlem
Det är tydligt att om man ska misshandla och våldta barn ska man hålla till i Skåne.

En dålig sak för bevisläget är att det aldrig framkommer i sms mellan J och D att de ger henne ättika. De pratar verkligen om ättika till tvätten och bikarbonat. Jag använder själv ättika + ibland bikarbonat till tvätt när dålig lukt inte går ur (det hjälper). Sen verkar de på riktigt tro att Z behöver blöja. Det är synd att mobiltömningarna inte gett mer. Inga bilder på Z ens. Tror ni de har kunnat radera det som är till men för dom?
Citera
2023-11-19, 14:08
Medlem
Finns inga förhör med Z? Gamla vänner till J och D som kan bringa klarhet i hur de är som personer? Alla mammans journaler? Adhd-utredningen? Mycket som saknas i den röriga fupen.
Citera
2023-11-19, 14:14
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Det är tydligt att om man ska misshandla och våldta barn ska man hålla till i Skåne.

En dålig sak för bevisläget är att det aldrig framkommer i sms mellan J och D att de ger henne ättika. De pratar verkligen om ättika till tvätten och bikarbonat. Jag använder själv ättika + ibland bikarbonat till tvätt när dålig lukt inte går ur (det hjälper). Sen verkar de på riktigt tro att Z behöver blöja. Det är synd att mobiltömningarna inte gett mer. Inga bilder på Z ens. Tror ni de har kunnat radera det som är till men för dom?

Åklagaren dröjde flera dagar med husis och lät dem städa upp hemmet, slänga bilbarnstolen m.m.
De kastade om siffrorna i mammans mobilnummer när de begärde HÖK vilket ledde till att viktig kommunikation kan ha missats.
Slarvigt skött.
Citera
2023-11-19, 14:15
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Också läst LÅNGT bak i tråden att mamman fanns på sexsidor (bdsm?) smeknamnet Jazee eller liknande. Nån som minns?
Sök med orden darkside och/eller Jazze, så dyker inläggen upp.
Citera
2023-11-19, 14:19
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Sök med orden darkside och/eller Jazze, så dyker inläggen upp.

Såg någonstans något om ett OF-konto, vilket jag tolkar som OnlyFans.
Var det så hon finansierade sitt amfetamin- och tablettmissbruk?
Citera
2023-11-19, 14:31
Medlem
var hittar man bilaga 206
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här