2023-11-19, 12:20
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweet69
Finns det någon som har en fungerande FUP, den i trådstarten funkar inte längre? 🙏
På föregående sida:
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Citera
2023-11-19, 12:21
Medlem
Jag fattar verkligen inte varför åklagaren inte åtalat mamman för våldtäkt gällande penetrationen som flickan berättat om?
Citera
2023-11-19, 12:21
Medlem
rubin22s avatar
Så vidrigt att läsa om när mamman bet henne över hela kroppen, det var det mest smärtsamma J gjort mot henne enligt Z själv, vidriga jävla amöba kärring hon är!

Men skönt att veta att Z inte vill ha J och D som föräldrar längre.
Så hon har insikt vad de gjort på henne och att det var så fel!

Må de brinna för evigt i helvetet!
Citera
2023-11-19, 12:23
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Jag fattar verkligen inte varför åklagaren inte åtalat mamman för våldtäkt gällande penetrationen som flickan berättat om?
Antagligen dåligt med bevis. En 7-årings vittnesmål väger tyvärr inte tungt.
Citera
2023-11-19, 12:23
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Har också funderat på detta samt att mamman eventuellt har Münchhausens syndrom (+ By proxy) för hon verkar både hitta på och överdriva sina sjukdomar/skador och barnens för att få medlidande/stöd/ekonomisk hjälp och när Zoey inte var "tillräcklit" sjuk så ville dom väl göra henne sjuk vilken faller under detta syndrom 🤮

Fast då vill väl förälderns ta barn till sjukhus, alltså om de har MbP?

Jag tror de vill få så mycket bidrag som möjligt och arbeta så lite som möjligt.
Skapar sjuka barn…
Citera
2023-11-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
På föregående sida:
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

Tusen tack 🙏
Citera
2023-11-19, 12:25
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Jag tror absolut att ett incitament var ersättning. Är tydligt i sms-konversationerna mellan D och J. Vid ett tillfälle skriver även pappan något från sjukhuset om att de hittat någon form av avvikelse i Zs hjärna och vill minnas att svaret då är tummen upp på detta sms. En normal förälder hade självfallet blivit förkrossad över ett sådant konstaterande och ställt flertalet följdfrågor, inte nöjt sig med att lämna en tumme upp som smiley..

Dock tror jag att det är fler faktorer som samverkar, där drivkraften till ersättning är en av dem. Skadorna i underlivet beskrivs av läkaren som skador som man ser efter att en kvinna genomgått en förlossning. Här finns någon form av hämndbehov hos J tror jag, likt någon tidigare i tråden spekulerat kring. En mycket sjuk individ kanske vill ge igen på sitt barn efter att själv ha fått svåra skador i samband med förlossning.

Ju mer man läser i FUP desto sämre mår man. Att det finns barn som får genomlida sådant här i Sverige år 2023 går inte att greppa.

Mmm svårt att veta just med den biten, syftet alltså. Jag tänker nog det finns mycket våld polisen också inte vet om. Z vittnar ju också om hur mamma bet henne.. och säkert massor hon inte berättat menar jag..
Citera
2023-11-19, 12:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Mmm svårt att veta just med den biten, syftet alltså. Jag tänker nog det finns mycket våld polisen också inte vet om. Z vittnar ju också om hur mamma bet henne.. och säkert massor hon inte berättat menar jag..
Ja att hon bet henne lär knappast ha att göra med att få henne extra sjuk, det måste ha med sadism och bestraffning att göra.
Citera
2023-11-19, 12:35
Medlem
En av dom värsta sakerna för mig är att dom ju åtminstone på ytan verkar ha kapacitet att på något sätt bry sig om resterande barn. Hade dom varit helt totalt avstängda och monstruösa i alla avseenden hade det varit 0,001% lättare att förstå hur det kunde bli så illa.

Bara en sån detalj som att flickan på jourhemmet äter både frukten och skalet på melon därför att hemma hos sina föräldrar blev hon serverad skalet när dom andra barnen ätit melon. Den detaljen allena borde rendera livstids fängelse. Att behöva känna sig så utpekat ensam i en ond tillvaro 😢
Citera
2023-11-19, 12:47
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Nej. Ni har helt missuppfattat vad MBP är. Det här föräldraparet har plågat sitt barn och hittat på sjukdom hos ett annat. De har inte agerat medmänskligt alls med Z. Hypotesen att det ska ha varit endast för att få assistansersättning är också fel.
Man torterar inte någon man älskar och definitivt inte sitt eget barn. Det strider mot biologin.

Två psykiskt sjuka individer har helt enkelt funnit varandra. Z har aldrig varit älskad. De skickade tidigare iväg henne i månader till mormodern och hennes karl för s.k. ”avlastning”. När mormodern dog fick de tyvärr tillbaka henne. Då ville de skicka iväg henne till särskola eller annat boende.
När inte det gick låste de in henne i olika rum så att de slapp se henne. Jag har inte den psykologiska kunskapen så att jag kan förstå varför föräldrarna agerat så här, mer än att det helt enkelt är ren ondska. Alla människor är inte goda. Vissa barn ”försvinner”.

Det jag sammanfattningsvis förstått utifrån de allra värsta fuparna gällande barn som jag läst, är att det i stort sett alltid mer eller mindre finns ett bakomliggande drogmissbruk, även om det inte alltid går att bevisa. Föräldrapar som skaffat för många barn på kort tid och därefter inte klarar av ansvaret. Blandar smärtstillande, benzo samt barnens adhd mediciner för eget bruk. Blir avtrubbade.
Det är vad jag huvudsakligen grundar min teori på, att de endas ser Z som en kassako. Just Munchausen har jag inte spekulerat i något vidare för jag inte kan något om psykologi.
Citera
2023-11-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Vad tänker ni kring att vittne Sa*a Sundbe*g (*=r) uppger att Z själv berättat att hon druckit glaset med ättika då hon var ensam i tvättstugan och alla andra i huset sov? Bygger inte en stor del av åtalet på just att föräldrarna förgiftat sin dotter, därav synnerligen grov misshandel?
Vad är era tankar kring detta? Skyddar hon sina föräldrar eller kan det faktiskt vara så att hon själv druckit detta på eget bevåg?

Oavsett är det inget tvivel om att föräldrarna i övrigt varit fruktansvärda. Man saknar ord.. Hur de talar om sin dotter i sms-konversationerna säger allt.
Önskar henne allt gott i livet framåt <3

Har prövat dricka en kork 12% ättika, det går men tar emot rätt så bra. Korken är c:a 5 ml. Det dubbla vill jag absolut inte prova, hade nog börjat hosta/spy.

Att enligt förhören få i sig en halv dl, 10 ggr så mycket genom att klunka i sig verkar nästan otänkbart. Att smutta lite över lång tid och så få i sig det går kanske.

Gissar att man klarar att dricka det rätt så bra om man späder ut det till 3%.
Citera
2023-11-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Uppenbart är det väldigt sadistiska sexuella handlingarna mamman utsätter Z för ”på natten pappa sov”. Det är svårt att förstå och tänker det måste finnas förklaring.

Jag läste någonstans i FUP att mamman själv skulle varit sexuellt utnyttjad under flera år som barn. Det kan isf förklara hennes handlingar mot Z.
Har mamman oberarbetade barndomstrauman, vilka isf är starkt ångestframkallande mellan drogtopparna och ofta värst på nätterna, kan hon genomleva medvetet/undermedvetet det hon själv varit utsatt för genom att utnyttja sitt eget barn för att dämpa sin egen ångest.

Hennes psykiska diagnos kan helt enkelt vara obearbetad ångest från år av sadistiskt sexuellt utnyttjande. Det tillsammans med en ev förlossningsdepression kan förklara anknytningsproblematiken med att just Z blev utsatt av barnen.

Allt har förklaringar (inga ursäkter) även om folk inte vill eller kan sätta ord på saker.

Också läst LÅNGT bak i tråden att mamman fanns på sexsidor (bdsm?) smeknamnet Jazee eller liknande. Nån som minns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in