2023-11-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag förstår hur åklagaren tänker. Föräldrarna har skadat flickan över hela kroppen, varför skulle just skadan i underlivet ha sexuella motiv? Det finns ju inget som tyder på att föräldrarna är pedofiler. De har aldrig varit misstänkta i sådana sammanhang, ingen barnporr har hittats, de har inte diskuterat dottern i sexuella termer i sina SMS, och sperma har inte hittats heller.

...det var ingen som köpte min teori som jag skrev förut, att pappan ju är från Mellanöstern, och att barnen mycket väl kan ha fått med sig Mellanösterns oskuldsideal ifrån honom? Att detta att ta ifrån dottern mödomshinnan, var ytterligare ett sätt att devaluera henne - eftersom en ogift flicka utan mödomshinna helt saknar värde i Mellanöstern. Det är omöjligt att få henne bortgift, och blir hon det ändå för att ingen berättar om att deflorering redan skett, så blir vigseln ogiltigförklarad efter bröllopsnatten då bruden inte blött ner brudlakanet. Om inte svärfamiljen dödar henne direkt, såklart.

Om åklagaren inte har tänkt på detta, så hoppas jag att han/hon får till sig det härifrån nu... för jag känner att det är precis en sådan sak som dessa skitmänniskor skulle kunna göra.
Sluta försvara åklagaren och våldtäktsmän Berätta gärna för mig var i lagen det står att våldtäkt måste ha bevisat sexuellt motiv. Tycker ditt inlägg är sjukt äckligt och förminskande mot flickan som antagligen känner sig våldtagen därför att hon har blivit det.
Citera
2023-11-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Åklagaren dröjde flera dagar med husis och lät dem städa upp hemmet, slänga bilbarnstolen m.m.
De kastade om siffrorna i mammans mobilnummer när de begärde HÖK vilket ledde till att viktig kommunikation kan ha missats.
Slarvigt skött.

För att inte tala om att ingen av 100 sjukvårdspersonal ringde polisen förrän efter mer än två dygn och då lät polisen föräldrarna vara hemma och städa, prata ihop sig med varandra och J:s syskon… Och läkaren som ringde polisen till slut hade inte ens träffat Z…
Citera
2023-11-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
För att inte tala om att ingen av 100 sjukvårdspersonal ringde polisen förrän efter mer än två dygn och då lät polisen föräldrarna vara hemma och städa, prata ihop sig med varandra och J:s syskon… Och läkaren som ringde polisen till slut hade inte ens träffat Z…
Otroligt dåligt skött. Spelar ingen roll om det var i julhelgen, så ska det inte gå till. Häng gärna ut sjukhus och polisstation.
Citera
2023-11-19, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Bilaga 206, polisen F N*jd avrapportering om när hon såg flickan på sjukhuset.

Vilken stjärna, observant, kunnig, saklig och väldigt insatt. Så detaljerat och informativt.

Soc framstår som otroligt taffliga.
- vi har gjort allt inom lagens ramar eller vad de svamlade om. Skrämmande att inte ens rannsaka sitt agerande öht.

Hittar inte de ddokumentet men hade varit intressant att läsa den polisens förhör, ar kan man hitta det?
Citera
2023-11-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
var hittar man bilaga 206

https://gofile.io/d/qLP6rX

.
Citera
2023-11-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Sluta försvara åklagaren och våldtäktsmän Berätta gärna för mig var i lagen det står att våldtäkt måste ha bevisat sexuellt motiv. Tycker ditt inlägg är sjukt äckligt och förminskande mot flickan som antagligen känner sig våldtagen därför att hon har blivit det.

Läs Brottsbalken, sexuallbrott innan du spottar dynga!
Citera
2023-11-19, 15:29
Medlem
Citat:
Otroligt dåligt skött. Spelar ingen roll om det var i julhelgen, så ska det inte gå till. Häng gärna ut sjukhus och polisstation.

Sjukhuset är Lunds Universitetssjukhus och ska tillsammans med Astrid Lindgrens ha Sveriges främst utvecklade barnskydd...
Citera
2023-11-19, 15:30
Medlem
När poliserna Frida och Hanna kopplades in sköttes det i alla fall bra.
Citera
2023-11-19, 15:33
Medlem
Chariters avatar
För den som är intresserad, bild på familjen tagen i september -21. Den lille ”pojken” med väst på bilden är alltså Zoey.

https://gofile.io/d/EdFjfu
Citera
2023-11-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEckel
Läs Brottsbalken, sexuallbrott innan du spottar dynga!
Varför jag gör det är för att hans/hennes svar och er inställning signalerar att man 1) Inte inte kan bli våldtagen om det inte verkar ske i sexuellt syfte (även om det sker för att straffa någon) och 2) att det inte ens är ett brott att stoppa upp ett finger i en 6-åring utan sexuellt syfte, så länge det inte tillför skador (för då räknas det som misshandel)

Herregud. Hoppas verkligen inte ni jobbar med barn eller har egna barn och i så fall låt detta aldrig hända era barn.
Citera
2023-11-19, 15:40
Medlem
Citat:
Varför jag gör det är för att hans/hennes svar och er inställning signalerar att man 1) Inte inte kan bli våldtagen om det inte verkar ske i sexuellt syfte (även om det sker för att straffa någon) och 2) att det inte ens är ett brott att stoppa upp ett finger i en 6-åring utan sexuellt syfte, så länge det inte tillför skador (för då räknas det som misshandel)

Herregud. Hoppas verkligen inte ni jobbar med barn eller har egna barn och i så fall låt detta aldrig hända era barn.

Just våldtäkt går under sexuallbrott och så länge där inte finns något sexuellt syfte med handlingen så faller det inte under sexuallbrott.

Jag hoppas att att du inte arbetar med juridik!
Citera
2023-11-19, 15:46
Medlem
Citat:

Lyssna inte på amatörerna, du har rätt och det är grov våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in