2023-11-19, 01:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Tack, ja, håller med om att det skulle gagna tråden med en bredare palett av perspektiv. Här blev det dock just en text om gäddor. Men jag har tidigare i tråden försökt att lyfta aspekter som jag själv har tyckt kommit i skymundan, då det återkommande är mycket ljus på diverse diskussioner kopplade till den iscensatta fysiska träffen och synpunkter hit och dit om rimligheter i scenariot och så vidare. De aspekterna rör all annan bedrövelse än just fysiska möten; sexuell posering, sexuellt ofredande, våldtäkt online, sexköp, tvång/hot om att fortsätta posera etc. Många domar finns om detta.

Jag har i veckan ägnat åtskillig tid åt att i polemik med Ankan-mannen på nytt lyfta denna problematik. Jag menar att Dumpen fyller en funktion även här som ”städare”, som allmänpreventiv, avskräckande aktör. Detta sagt som argument mot påståenden som ”ingen av gäddorna skulle få till det i verkligheten”. Hur det än ligger till med den saken, är problemet med övergrepp mot underåriga större än bara den fysiska kontakten.

Det är ett vidare offer/skadeperspektiv som bör beaktas och jag menar att Dumpens arbete får verkan även i detta större sammanhang. Många gäddor begär ju nakenbilder - redan det alltså ett problem, kriminellt helt enkelt i alla de situationer verkliga barn är i kontakt med snuskgubbar.
Jag försöker öka paletten med att barn i unga år kommer i kontakt med Dumpen genom ex v TikTok. Vet hur konfunderad jag själv bliv när man såg porrisar, och då var det inga samlagsbilder på den tiden när jag var barn. Dumpen marknadsför sig bl. a. till barn, medvetet eller omedvetet. Barn är inga vuxna och alla har inte introducerats och kunnat ha chansen att greppa detta om sex, och kan som jag blev väldigt konfunderade och sätta giller i huvudet.

Om man skriver detta här är man sjuk i huvudet tycker en del. Men om men verkligen tänker efter, så blir det inget gott av denna exponering till unga.
Citera
2023-11-19, 02:08
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag försöker öka paletten med att barn i unga år kommer i kontakt med Dumpen genom ex v TikTok. Vet hur konfunderad jag själv bliv när man såg porrisar, och då var det inga samlagsbilder på den tiden när jag var barn. Dumpen marknadsför sig bl. a. till barn, medvetet eller omedvetet. Barn är inga vuxna och alla har inte introducerats och kunnat ha chansen att greppa detta om sex, och kan som jag blev väldigt konfunderade och sätta giller i huvudet.

Om man skriver detta här är man sjuk i huvudet tycker en del. Men om men verkligen tänker efter, så blir det inget gott av denna exponering till unga.
Det här illustrerar väl dina problem.
1. Du utgår från din barndom förra årtusendet. De här barnen har haft fri tillgång till porr sen alltid.
2. Du visar exakt hur sjuk i huvudet du är när du tror barnen uppfattar Dumpen-förövarnas äckliga bilder som upphetsande.
Senast redigerad av Lagopussy 2023-11-19 kl. 02:16.
Citera
2023-11-19, 02:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det här illustrerar väl dina problem.
1. Du utgår från din barndom förra årtusendet. De här barnen har haft fri tillgång till porr sen alltid.
2. Du visar exakt hur sjuk i huvudet du är när du tror barnen uppfattar Dumpen-förövarnas äckliga bilder som upphetsande.
Och du vet att de har tillgång till porr, kan så vara men inte alla, föräldrar kan hantera detta.

Jag skrev inte att de uppfattar bilderna som upphetsande. Jag blev inte upphetsad av bilderna jag såg som liten, jag blev konfunderad. Jag menar att de blir förvirrade av konceptet Dumpen, inte specifikt bilderna, och på TikTok finns inte bilder som kan hetsa.
Citera
2023-11-19, 07:52
Medlem
Vad är sannolikheten att Dumpen får fast någon som denna? Obefintlig om ni frågar mig. Låt rättsväsendet ombesörja att dom ställs till svars. Trist att han inte fick dödsstraff.

https://nypost.com/2023/11/19/news/california-nanny-matthew-zakrzewski-sentenced-to-over-700-years-in-prison-for-molesting-children/

”California ‘monster’ nanny sentenced to 707 years in prison for molesting 16 boys”
Citera
2023-11-19, 09:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Vad är sannolikheten att Dumpen får fast någon som denna? Obefintlig om ni frågar mig. Låt rättsväsendet ombesörja att dom ställs till svars. Trist att han inte fick dödsstraff.

https://nypost.com/2023/11/19/news/california-nanny-matthew-zakrzewski-sentenced-to-over-700-years-in-prison-for-molesting-children/

”California ‘monster’ nanny sentenced to 707 years in prison for molesting 16 boys”
707 år i fängelse är ett lämpligt straff.
Det ska kännas att offer och deras anhöriga får återupprättelse.
Vi borde ha större fokus på brottsoffer även i Sverige.
Citera
2023-11-19, 10:18
Medlem
Nu över till Dumpen Media Group AB’s ekonomiska förehavanden, är en central komponent om man ämnar bedriva sådan verksamhet. Handlar om trovärdighet.

Så rotade runt på Bolagsfakta.se.

Laddade ned årsredovisning (kan ladda upp den om någon är intresserad, endast 5 sidor).

Daterad 18/07/23
Underskrivet av P och S
Ingen revisor existerar
Inte ett ord om Swish

”Anmärkningskontroll
Dumpen Media Group AB har betalningsanmärkningar.”

Tvångslikvidation hägrar imho om inte någon styr upp.
Senast redigerad av Eskamotera 2023-11-19 kl. 10:20.
Citera
2023-11-19, 10:21
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Nu över till Dumpen Media Group AB’s ekonomiska förehavanden, är en central komponent om man ämnar bedriva sådan verksamhet. Handlar om trovärdighet.

Så rotade runt på Bolagsfakta.se.

Laddade ned årsredovisning (kan ladda upp den om någon är intresserad, endast 5 sidor).

Daterad 18/07/23
Underskrivet av P och S
Ingen revisor existerar
Inte ett ord om Swish

”Anmärkningskontroll
Dumpen Media Group AB har betalningsanmärkningar.”

Tvångslikvidation hägrar imho om inte någon styr upp.
Det där är avhandlat i tråden tidigare såg jag, allt var okej, du kan slappna av. Puss puss.
Senast redigerad av Lagopussy 2023-11-19 kl. 10:26.
Citera
2023-11-19, 11:00
Medlem
Ingen idé för Dumpen att flänga runt i hela Sverige. Uddevalla. Mindre reskostnader.

https://www.dn.se/sverige/man-misstanks-ha-valdtagit-fyra-barn-ska-ha-lockat-med-bilturer-och-sprit/

”Män misstänks ha våldtagit fyra barn – ska ha lockat med bilturer och sprit”
Citera
2023-11-19, 11:16
Medlem
Lite nyfiken på hur många av er som håller koll på alla gäddor? Jag följer upp alla nån gång i månaden, informerar nya arbetsgivare, bekanta, boende på nya adresser mm mm.
När en gädda har nytt arbete, adress osv informeras alla i gäddan närhet.

Hur många av er gör detsamma?
Citera
2023-11-19, 11:24
Avslutad
Citat:
Ingen idé för Dumpen att flänga runt i hela Sverige. Uddevalla. Mindre reskostnader.

https://www.dn.se/sverige/man-misstanks-ha-valdtagit-fyra-barn-ska-ha-lockat-med-bilturer-och-sprit/

”Män misstänks ha våldtagit fyra barn – ska ha lockat med bilturer och sprit”
Det ena utesluter inte det andra.
Dumpen och Polisen kompletterar varandra, där Dumpen i de flesta fall arbetar i förebyggande syfte, och Polisen gör lite mer konkret grovarbete, och som synes fungerar båda verksamheterna med adekvat resultat.
Citera
2023-11-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Det ena utesluter inte det andra.
Dumpen och Polisen kompletterar varandra, där Dumpen i de flesta fall arbetar i förebyggande syfte, och Polisen gör lite mer konkret grovarbete, och som synes fungerar båda verksamheterna med adekvat resultat.
Finns hebefilier i deras närområde, varför då åka till någon håla i Norrland.
Utfall av resultatet är högst mediokert, det är inte så antalet minskar. Dumpen har fått ett fåtal dömda. Och sedan när rättsväsende blir involverade vid grova övergrepp blir det mest symboliska straff. Finns undantag dock. Lösningen är väl som Nikki Haley föreslog i veckan är obligatorisk identifiering för alla nätaktiviter. Om så sker vet jag ej. Då skulle t.ex. Flashback få lägga ned. Är inget bra scenario.
Citera
2023-11-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen bryr sig inte om somalierna, tvångsgifte, hederskulturer. De har väl inte konfronterat några afrikaföräldrar. De vet att svenssons inte skulle bry sig.

Dumpen är väldigt bra på att hålla sig borta när det handlar om andra kulturer och baaaarn. Vi vet alla vilken kultur som ger Dumpen rännskita. Man har ju inte fått se den där hårda/aggressiva attityden i förorten när halva klanen står bakom som back up. Klanerna behöver inte vara det minsta oroliga för påhälsning av Dumplings.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in