Citat:
Jag försöker öka paletten med att barn i unga år kommer i kontakt med Dumpen genom ex v TikTok. Vet hur konfunderad jag själv bliv när man såg porrisar, och då var det inga samlagsbilder på den tiden när jag var barn. Dumpen marknadsför sig bl. a. till barn, medvetet eller omedvetet. Barn är inga vuxna och alla har inte introducerats och kunnat ha chansen att greppa detta om sex, och kan som jag blev väldigt konfunderade och sätta giller i huvudet. Tack, ja, håller med om att det skulle gagna tråden med en bredare palett av perspektiv. Här blev det dock just en text om gäddor. Men jag har tidigare i tråden försökt att lyfta aspekter som jag själv har tyckt kommit i skymundan, då det återkommande är mycket ljus på diverse diskussioner kopplade till den iscensatta fysiska träffen och synpunkter hit och dit om rimligheter i scenariot och så vidare. De aspekterna rör all annan bedrövelse än just fysiska möten; sexuell posering, sexuellt ofredande, våldtäkt online, sexköp, tvång/hot om att fortsätta posera etc. Många domar finns om detta.
Jag har i veckan ägnat åtskillig tid åt att i polemik med Ankan-mannen på nytt lyfta denna problematik. Jag menar att Dumpen fyller en funktion även här som ”städare”, som allmänpreventiv, avskräckande aktör. Detta sagt som argument mot påståenden som ”ingen av gäddorna skulle få till det i verkligheten”. Hur det än ligger till med den saken, är problemet med övergrepp mot underåriga större än bara den fysiska kontakten.
Det är ett vidare offer/skadeperspektiv som bör beaktas och jag menar att Dumpens arbete får verkan även i detta större sammanhang. Många gäddor begär ju nakenbilder - redan det alltså ett problem, kriminellt helt enkelt i alla de situationer verkliga barn är i kontakt med snuskgubbar.
Jag har i veckan ägnat åtskillig tid åt att i polemik med Ankan-mannen på nytt lyfta denna problematik. Jag menar att Dumpen fyller en funktion även här som ”städare”, som allmänpreventiv, avskräckande aktör. Detta sagt som argument mot påståenden som ”ingen av gäddorna skulle få till det i verkligheten”. Hur det än ligger till med den saken, är problemet med övergrepp mot underåriga större än bara den fysiska kontakten.
Det är ett vidare offer/skadeperspektiv som bör beaktas och jag menar att Dumpens arbete får verkan även i detta större sammanhang. Många gäddor begär ju nakenbilder - redan det alltså ett problem, kriminellt helt enkelt i alla de situationer verkliga barn är i kontakt med snuskgubbar.
Om man skriver detta här är man sjuk i huvudet tycker en del. Men om men verkligen tänker efter, så blir det inget gott av denna exponering till unga.