Det är en förhörsteknik. Man vill få fram hela händelseförloppet, och det får man inte genom att kalla personen ifråga för apa eller satans svin eller att locka med en satans omgång av råbarkade män.
Jag skrev vad jag tyckte, inte vad andra tyckte...
Men läsförståelse står inte högt längre på svenskalektioner i Nutid...
I akt bilaga 168 finns en lista över alla vittnen men jag hittar inte vittne *se Per$$0n *å i någonvart de andra bilagorna, kan det ha hamnat i slasken? Men då borde det vittnet inte stå med ?
Har letat under alla akt bilagor under första sidorna där vittnen står men hittar inte, hittar jourpappan P och joursyster/boende på sjukhuset från soc H.
Jourmamna jobbar på sjukhuset men verkar inte finnas vaken under vårdpersonal eller socialtjänst.
Vittnesmål om Z nu hittar jag bara nuvarande lärare under skola samt jourpappa under socialtjänst. Hittar ni något mer?
Hon arbetar som handläggare på socialtjänsten. Hennes vittnesmål ligger ovanför alla handskrivna A4-sidor. Minns inte i vilken bilaga men i samma som flera anda soc-anställdas vittnesmål från de som arbetade nära Z under tiden på sjukhuset.
Håller självfallet med dig. Rent rättsligt är det dock en annan sak då hela rättsystemet bygger på ”bortom allt rimligt tvivel” för att kunna döma. Att de misshandlat och vanvårdat flickan anser iaf jag är bortom rimligt tvivel då det finns mycket som styrker detta. Men att någon faktiskt hällde i henne ättikan snarare än att hon själv just den natten inte satt fastspänd, var törstig och hällde i sig första bästa hon såg - är det ställt bortom allt rimligt tvivel? Är väl just den frågan som rätten kommer ha utmaningar med att besvara för att kunna döma dessa hemska människor (väljer att ej kalla dem föräldrar) för just förgiftning.
Att flickan själv gång på gång envist säger att hon minns att hon själv tog glaset och drack ättikan gör ju iaf inte caset lättare.
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vem häller hushållsättika i ett dricksglas ?? Och ställer det i tvättstugan ? Där man låst in ett litet barn utan mat eller dryck ! Ättikan, om jag fattat rätt, är starkt koncentrerad avsedd för rengöring och blekning. Den var tillräckligt stark för att fräta sönder flickans magsäck! Den vuxne som inte ser till att förvara detta barnsäkert är ansvarig för att Z kunnat nå glaset och i brist på annat, druckit frätande ättika.
Det där om att hon säger att hon druckit själv... Polisen har gjort ett test där dom mätte hur hög torktumlaren som glaset skulle stått på var, sedan har man låtit barnet sitta i en liknande bilbarnstol och sträcka sina armar så långt uppåt hon kunde, hon kunde inte nå så långt upp. Har för mig att hon nådde 49 centimeter upp och torktumlaren var 84 cm, dock minns jag inte exakta cm nu men finns i fup. Vidare vittnar läkare om att hon inte har några frätskador i munnen som skulle funnits om hon druckit ur glaset, utan frätskadorna börjar längre ner, som att någon använt något för att få ner vätskan. Barnet saknar också frätskador runt munnen, och man borde ha spottat och fräst ut när man kände den starka smaken så det har skvätt då. Sammanfattningsvis så verkar vätskan ha kommit ner i magen på barnet på ett helt annat sätt än att ha druckit som vanligt.
En egen tolkning jag gör kring dom fruktansvärda skadorna i underlivet på barnet är att mamman kommit på att skada barnet på ett sätt där det inte syns. Flickan hade redan brutna ben och blåmärken, vilket mamman nog kommit på var besvärligare att dölja.
Håller självfallet med dig. Rent rättsligt är det dock en annan sak då hela rättsystemet bygger på ”bortom allt rimligt tvivel” för att kunna döma. Att de misshandlat och vanvårdat flickan anser iaf jag är bortom rimligt tvivel då det finns mycket som styrker detta. Men att någon faktiskt hällde i henne ättikan snarare än att hon själv just den natten inte satt fastspänd, var törstig och hällde i sig första bästa hon såg - är det ställt bortom allt rimligt tvivel? Är väl just den frågan som rätten kommer ha utmaningar med att besvara för att kunna döma dessa hemska människor (väljer att ej kalla dem föräldrar) för just förgiftning.
Att flickan själv gång på gång envist säger att hon minns att hon själv tog glaset och drack ättikan gör ju iaf inte caset lättare.
Bevisläget skulle vara besvärligt om det inte vore för kroppstemperaturen. Hon har varit medvetslös och oförmögen att dricka ättikan långt innan detta scenario skulle ha utspelats. Att hon skulle kommit och väckt dem är uteslutet. De har hittat henne döende och snabbt behövt skapa en förklaring till att hon dör.
Han är helt klart skyldig. Dock är han ju otroligt manipulerad eller hjärndöd som som på befallning gör sånt som att bindaoch svälta sitt barn.
Dock tror jag att de fruktansvärda nattliga turerna man gör när han sover ( han arbetar på dagarna och har hand om 6 barn). Medan mamman våldför sig på barnet.
Men jag tror de tillsammans hällde i Z ättikan, sen la de henne ressängen nästan medvetslös och väntade till hon var döende nog. Z har aldrig sett sängen i vaket tillstånd. Hon vittnar ju om bilden och tror de fått en ny bebis.
Jag undrar om maken eller mamman också är översexuell? Att ha penetrationssex inom 4 veckor efter att ha blivit uppklippt och förstörd efter Z födsel, är iallafall för mig ytterst märkligt.
Jag har läst en del förhör och sen vad ni har skrivit här, så jag har inte hela bilden och inte heller hela trådens helhet i minnet. Men jag kommer ändå lägga fram en teori här om syftet till misshandeln och vanvården, för jag tror inte att det endast är av ren sadism. Anledningen till att jag inte tror det är att folk som är så pass sjuka i huvdet som de föräldrarna gör saker främst för att de gynnar dem. De hade helt enkelt inte orkat begå den här misshandeln till den graden och så pass länge om det inte fanns ett skäl till det.
Baserat på de desperata försök mamma gjort att få ungen idiotförklarad, vilket misslyckades efter att läkaren konstaterade en mild cp-skada, tror jag helt enkelt att mamman vill att barnet är något av följande:
Vem kan få assistansersättning?
Du kan ha rätt till assistansersättning från Försäkringskassan om du har en funktionsnedsättning och behöver personlig assistans i genomsnitt mer än 20 timmar per vecka för att hantera ett antal behov. Vilka det är räknas upp i lagtexten där de kallas grundläggande behov.
De är:
andning personlig hygien
att äta och dricka
av och påklädning
kommunikation med andra
stöd för att förebygga skada vid en psykisk funktionsnedsättning
stöd som behöver ges löpande på grund av ett medicinskt tillstånd.
Du hittar mer utförlig beskrivning av de grundläggande behov under rubriken ”Vad krävs för att hjälp ska räknas som hjälp med grundläggande behov” lite längre ner på sidan.
Om du får assistansersättning för grundläggande behov mer än 20 timmar per vecka kan du även få ersättning för hjälp med andra personliga behov.
För att du ska ha rätt till assistansersättning gäller också att du ska
omfattas av lagen om stöd och service (LSS)
inte har fyllt 66 år när du ansöker
vara försäkrad i Sverige.
Du är i regel försäkrad i Sverige om du bor och arbetar här. Om du bor eller arbetar i olika länder kan det finnas undantag, liksom om du nyligen flyttat hit.
För om de lyckas få henne dit, kan de sedan även ta över vårdet och bli ersatt denna (för de har ju redan tagit hand om henne hela tiden, så det är naturligt att det blir så). En så pass sjuk individ som är sängbunden 24/7 är den som får mest vård och ersättning.
Kan det varit så att föräldrarna försökt skapa sig en kassako?
Uppenbart är det väldigt sadistiska sexuella handlingarna mamman utsätter Z för ”på natten pappa sov”. Det är svårt att förstå och tänker det måste finnas förklaring.
Jag läste någonstans i FUP att mamman själv skulle varit sexuellt utnyttjad under flera år som barn. Det kan isf förklara hennes handlingar mot Z.
Har mamman oberarbetade barndomstrauman, vilka isf är starkt ångestframkallande mellan drogtopparna och ofta värst på nätterna, kan hon genomleva medvetet/undermedvetet det hon själv varit utsatt för genom att utnyttja sitt eget barn för att dämpa sin egen ångest.
Hennes psykiska diagnos kan helt enkelt vara obearbetad ångest från år av sadistiskt sexuellt utnyttjande. Det tillsammans med en ev förlossningsdepression kan förklara anknytningsproblematiken med att just Z blev utsatt av barnen.
Allt har förklaringar (inga ursäkter) även om folk inte vill eller kan sätta ord på saker.
Jag har läst en del förhör och sen vad ni har skrivit här, så jag har inte hela bilden och inte heller hela trådens helhet i minnet. Men jag kommer ändå lägga fram en teori här om syftet till misshandeln och vanvården, för jag tror inte att det endast är av ren sadism. Anledningen till att jag inte tror det är att folk som är så pass sjuka i huvdet som de föräldrarna gör saker främst för att de gynnar dem. De hade helt enkelt inte orkat begå den här misshandeln till den graden och så pass länge om det inte fanns ett skäl till det.
Baserat på de desperata försök mamma gjort att få ungen idiotförklarad, vilket misslyckades efter att läkaren konstaterade en mild cp-skada, tror jag helt enkelt att mamman vill att barnet är något av följande:
Du kan ha rätt till assistansersättning från Försäkringskassan om du har en funktionsnedsättning och behöver personlig assistans i genomsnitt mer än 20 timmar per vecka för att hantera ett antal behov. Vilka det är räknas upp i lagtexten där de kallas grundläggande behov.
De är:
andning personlig hygien
att äta och dricka
av och påklädning
kommunikation med andra
Du hittar mer utförlig beskrivning av de grundläggande behov under rubriken ”Vad krävs för att hjälp ska räknas som hjälp med grundläggande behov” lite längre ner på sidan.
Om du får assistansersättning för grundläggande behov mer än 20 timmar per vecka kan du även få ersättning för hjälp med andra personliga behov.
Du är i regel försäkrad i Sverige om du bor och arbetar här. Om du bor eller arbetar i olika länder kan det finnas undantag, liksom om du nyligen flyttat hit.
För om de lyckas få henne dit, kan de sedan även ta över vårdet och bli ersatt denna (för de har ju redan tagit hand om henne hela tiden, så det är naturligt att det blir så). En så pass sjuk individ som är sängbunden 24/7 är den som får mest vård och ersättning.
Önskar ond bråd död åt båda föräldrarna.
Har också funderat på detta samt att mamman eventuellt har Münchhausens syndrom (+ By proxy) för hon verkar både hitta på och överdriva sina sjukdomar/skador och barnens för att få medlidande/stöd/ekonomisk hjälp och när Zoey inte var "tillräcklit" sjuk så ville dom väl göra henne sjuk vilken faller under detta syndrom 🤮
Har också funderat på detta samt att mamman eventuellt har Münchhausens syndrom (+ By proxy) för hon verkar både hitta på och överdriva sina sjukdomar/skador och barnens för att få medlidande/stöd/ekonomisk hjälp och när Zoey inte var "tillräcklit" sjuk så ville dom väl göra henne sjuk vilken faller under detta syndrom 🤮
Yes, var inne på samma sak. Har bara jävligt svårt att greppa att de gjort allt detta utan någon konkret anledning.
Jag tror absolut att ett incitament var ersättning. Är tydligt i sms-konversationerna mellan D och J. Vid ett tillfälle skriver även pappan något från sjukhuset om att de hittat någon form av avvikelse i Zs hjärna och vill minnas att svaret då är tummen upp på detta sms. En normal förälder hade självfallet blivit förkrossad över ett sådant konstaterande och ställt flertalet följdfrågor, inte nöjt sig med att lämna en tumme upp som smiley..
Dock tror jag att det är fler faktorer som samverkar, där drivkraften till ersättning är en av dem. Skadorna i underlivet beskrivs av läkaren som skador som man ser efter att en kvinna genomgått en förlossning. Här finns någon form av hämndbehov hos J tror jag, likt någon tidigare i tråden spekulerat kring. En mycket sjuk individ kanske vill ge igen på sitt barn efter att själv ha fått svåra skador i samband med förlossning.
Ju mer man läser i FUP desto sämre mår man. Att det finns barn som får genomlida sådant här i Sverige år 2023 går inte att greppa.
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
De är:
andning personlig hygien
att äta och dricka
av och påklädning
kommunikation med andra