2023-11-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejvadheterduuuu
Förhören med syskonen är så uppgjorda, speciellt med äldsta barnet , hon såg Z duscha två dagar innan händelsen med ättika… tyvärr så märker man fort vad föräldrarna sagt att barnen ska säga, men barn är barn och barn har svårt för att ljuga eller hålla i en röd tråd, knappt så en vuxen klarar av det
Ja , hon var ju tydlig med att Z duschade när sjukhuset såg att hon var oerhört smutsig och luktade så illa att alla märkte det ,personal på sjukhus är vana vid att det kommer in personer akut som är smutsiga men då rör det sig om vuxna kanske äldre orginal , hemlösa eller liknande inte barn där det är föräldrar som ska upprätthålla hygien hos dem
Citera
2023-11-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fast så funkar det inte, hon har ingen CP skada, dock om du tex bryter en arm rakt av som vården skriver blir den helt hängande, tar ca 8 v för skället att läka. Hon har varit bunden och tejpad i sin sänk och bunden under ca 6 månader i en bilbarnstol till och från. Det är klart att det blir skador.

Många vittnar om att hon haft svårt att gå sen hon var liten, absolut tyder det på mer en fysisk åkomma. Sen hur den kommit upp vet vi ju inte. Men INGENTING tyder på hjärnskada, hade hon haft cp-skada hade vården sett det. Hon har inget. Hon går vid 1 års ålder, när hon är 1,5år säger de talet är som en tvååring.

Hon är otroligt smart i förhör, räknar ut vad vuxna är ute efter, har enbart slutledningsförmåga.

Jag har läst allt utom mammans förhör nu, har lite till kvar på pappan. Ska kommentera pappans förhör sen.

Fast så funkar inte vad? Om du hade läst allt du påstår så hade du också sett att man faktiskt har upptäckt en liten skada på hjärnans vänstra sida. Vården har inte sett någonting och det är kanske inte så konstigt då hon inte har varit på kontrollerna. Hon gick inte vid 1 års ålder, hon var ett och ett halvt. Hon är inte "otroligt smart" i förhören, hon beter sig likadant som sin lungsjuka syster.
Citera
2023-11-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://gofile.io/d/4j124z

.
Tusen tack
Citera
2023-11-18, 23:11
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Märkligt att någon i tråden försökte "fria" Daniel från "den värsta" misshandeln. Det är möjligt att han inte behövt slå utan nöjt sig med att mamman gjorde grovjobbet.

Jag får kalla kårar då jag läser om vittnesmål från hans arbetsgivare, från en gammal vän här i forumet och från beskrivningar av honom på sjukhuset.
Man kunde tydligen inte lämna honom ensam med medarbetare på LSS-boendet där han jobbade.
Han stirrade på folk,ställde sig och juckade mot en anställd. De andra var rädda för honom och larmade hos arbetsgivaren. Han fick inte förlängt pga att han upplevdes obehaglig av de andra och stod och stirrade.. Han verkar vara djävulen själv. Hans hjärna är full av "deviant stuff".

Han var helt iskall på sjukhuset i h flippade med mobilen då Z kämpade för sitt liv.
När Z låg på operationsbordet intuberd så drog han randomly fram mobilkamera och fotade mellan Z:s ben. Helt olämpligt,stört psykopatbeteeende .

Han är riktigt skev den där galningen.
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han begått övergrepp mot Z även av sexuell karaktär.
En granne vittnade om att han såg svart ut i blicken då geannen rusade in pga att barnen grät när Jasmin ramlade ihop vid ngt tillfälle. Grannen tolkade det som att Daniel var jättestörd över att någon utomstående var där.

Det är riktigt svårt för mig (men har inte djupläst alla delar av FUP:en) att se Daniel som lite "snällare". Han är en levande död,en zombie som ska låsas in och förbli långt bort från människor. For ever and ever.
Och Jasmin också.
Är jag ute och cyklar?

Han är helt klart skyldig. Dock är han ju otroligt manipulerad eller hjärndöd som som på befallning gör sånt som att bindaoch svälta sitt barn.
Dock tror jag att de fruktansvärda nattliga turerna man gör när han sover ( han arbetar på dagarna och har hand om 6 barn). Medan mamman våldför sig på barnet.
Men jag tror de tillsammans hällde i Z ättikan, sen la de henne ressängen nästan medvetslös och väntade till hon var döende nog. Z har aldrig sett sängen i vaket tillstånd. Hon vittnar ju om bilden och tror de fått en ny bebis.
Citera
2023-11-18, 23:12
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det värmer i hjärtat när man läser om alla framsteg Z gör i skolan, bland vänner, hon duschar på gympan i skolan bland de andra barnen, hon har på eget initiativ börjat kalla sina fosterföräldrar för mamma och pappa.
Hon har fått eget rum med egna saker.
Hon har besökt Leos lekland, hon cyklar, har sprungit ett barnlopp, hon sover i egen ren säng på nätterna.
Hon verkar ha hamnat hos en mycket fin familj.

Det glädjer mig att det går framåt för henne.

Läste att fostermamman bett att få nån personlig tillhörighet till Z att ha i fosterhemmet. Hon fick till svar att det finns inget. Ingen nalle. Inget smycke. Inget.

Var hittar du förhördes dem, jag har bara hittat ett med fosterpappan. Som inte är så långt.
Tycker ändå jag läst allt.
Citera
2023-11-18, 23:15
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Fast så funkar inte vad? Om du hade läst allt du påstår så hade du också sett att man faktiskt har upptäckt en liten skada på hjärnans vänstra sida. Vården har inte sett någonting och det är kanske inte så konstigt då hon inte har varit på kontrollerna. Hon gick inte vid 1 års ålder, hon var ett och ett halvt. Hon är inte "otroligt smart" i förhören, hon beter sig likadant som sin lungsjuka syster.

Hon går vid 1årsåldern, något petra polis och pappan diskuterar plussat hon vid 18 mån kontrollen går mycket bra. Men hon började inte gå då.

Finns ingenstans där sjukvården bekräftar skada på hjärnan. Petra säger ju det 1000ggr i förhör också,. Var står det?
Citera
2023-11-18, 23:19
Medlem
dinmammaforevers avatar
Såg att hennes användarnamn på Flashback fanns i fupen. En enda kommentar hade hon gjort… angående en annan barnmisshandel i Eslöv…
Citera
2023-11-18, 23:29
Medlem
WallabeJoys avatar
Har nu läst mammans förhör, hon är jävligt uppkäftig och ver väldigt mycket tills de ställer henne både mot bevis, sjukvårdens vittnesmål och bevis samt syskonen och Z vittnesmål. Då blir hon tyst Satkärringen. När hon inser hennes barn inte ens skyddar henne länge.
Ifrågasätter det Z säger och sen blir hon tyst.

Vad är det med dessa sjuka människor, ser det i Amandas och ponuts vittnesmål och många andra fupar.
De tror de kan ljuga sig fria och fattar inte att bevis som vittnesmål, DNA och annat allt säger sanningen.
Då håller de käften.

Jasmin som älskar sina barn hon tror i början hon kan ljuga sig ur häktet, hon är ju bara en människa som gjort allt för sina barn, buhu polisen är så dumma som krossar en hel familj.
Så först ljuger hon, målgrupp en familj som ALDRIG. Funnits. Sen försöker hon med offerkoftan, får noll gehör från polisen på sina ömkande kommentarer att då är hon väl världens sämsta mamma buhu.
Sen minns hon inget, det är så synd om henne i häktet, hon sover inte, kan inte knarka så i början har hon t.o.m. abstinens. Sen är hon så inmålad i ett hörn då hon inser Z berättat om tvättstugan och stearinljuset och rummet hon låstes in i. Så då håller hon käften.
Lika bra det.

Får de inte 10-12 år har vi ett jävligt skevt rättsystem.

Systern Carolina ska fan skämmas som tänker ljuga om att de setts för att skydda sin syster.

Och Daniels äldre barn borde tacka sin lyckliga stjärna att han bröt kontakten med dem.

Jasmine är sjukt manipulativ,helt klart hjärnan bakom detta och pappan så känslokall att han hakade på.
Förhoppningsvis är Z myndig när asen kommer ut och att de aldrig får träffa eller se henne igen.
Citera
2023-11-18, 23:31
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmammaforever
Såg att hennes användarnamn på Flashback fanns i fupen. En enda kommentar hade hon gjort… angående en annan barnmisshandel i Eslöv…
Hahaha säger ju rätt mkt Såg också namnet men inte orkat kolla..
Citera
2023-11-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Hon går vid 1årsåldern, något petra polis och pappan diskuterar plussat hon vid 18 mån kontrollen går mycket bra. Men hon började inte gå då.

Finns ingenstans där sjukvården bekräftar skada på hjärnan. Petra säger ju det 1000ggr i förhör också,. Var står det?

Vet du... jag tänker inte leta åt dig. Till skillnad från dig så har jag inte läst allt men tillräckligt mycket för att inte komma ihåg vad som stod var.

Du har också fel angående psykologen. Det gjordes ingen bedömning, de hade ett första samtal och sedan uteblev familjen när utredningen skulle starta.
Citera
2023-11-18, 23:38
Medlem
WallabeJoys avatar
Kan inte heller låta bli att skratta i all tragik hur föräldrarna smider planer om att få försäkringspengar när de inte lät gravidförsäkringarna på barnen övergå till vanliga försäkringar.
Så barnen är hel oförsäkrade….

Sitter och smsar i december att senast jul tror de att de ska få 50.000 för ena barnet

Vilka nötter!
Citera
2023-11-18, 23:42
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Vet du... jag tänker inte leta åt dig. Till skillnad från dig så har jag inte läst allt men tillräckligt mycket för att inte komma ihåg vad som stod var.

Du har också fel angående psykologen. Det gjordes ingen bedömning, de hade ett första samtal och sedan uteblev familjen när utredningen skulle starta.

Stämmer inte, innan 2020 görs det en, de träffar ngn som inte ger det svaret mamman vill ha.

Sen om barnet bedöms och hur vet jag inte. Men hon får iaf noll gehör för detta och idag är det ju konstaterat att hon inte har ngn skada.

Nej det det är mycket att läsa och tar tid. Och man minns inte allt men du behöver inte hjälpa,det står i förhör med mamman eller pappan iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in