Citat:
Ursprungligen postat av
RItD
Läser nu att fler vittnen berättar att Z själv uppgett att hon drack ättikan när hon var ensam. Att hon nådde glaset trots att hon satt i bilbarnstolen.
Hoppas innerligt att denna flicka kommer kunna läka både fysiskt och psykiskt.
Ja men precis, det skev jag också precis, är ju det i både förhör och till soc-personal osv.
Men det Petra Polisen försöker luska men inte riktigt får svar på är väl om det är så eller om hon har blivit tillsagd att säga så.
De var kanske en sak de höll på att hota henne med innan de åkte till sjukhus.
Iom att det är ju nästan också det första mamman säger till Z på sjukhus, att hon vill poängtera att Z du drack ju ättika och de vittnar om att Z säger att hon sagt hemma att hon druckit ättika för att sen ändra sig till att de fattade att det var det hon drack
Men vid blindtestet känner hon ju inte i gen doften själv.
Tänker att hon verkar ändå så pass smart, hon känner igen rulle med silvertejp på biltema över ett år efter de flyttat från huset där hon var tejpad med det i sängen.
Borde hon inte rimligtvis typ reagerat och bara : bläää det där är ättika som jag drack
Eller det där äckliga drack jag…
Det konstiga är ju att hon reagerar ju inte annat mer än Att hon tycker den doften luktar illa och gör tummen ner.
( obs spekulerar fritt nu)
Det är synd att föräldrarna nekar allt. Att ingen av dem bröt ihop och erkände. Nu ligger det på åklagaren helt och hållet att bortom alla rimligt tvivel en efter en bevisa samtliga åtalspunkter.