Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Härligt inlägg och bra analys av de olika personligheterna! Skulle dock inte säga att Charlie är autistisk, snarare självsäker och brutalt ärlig. Säkert INTP/INTJ personlighet skulle jag tippa på.

Han är en Sigma, som går sin egen väg.
Folk förstår sig inte på honom. Så han gör inga ansträngningar på den fronten.

Lappjävel... Med en hyttande näve, och ett snett leende, en utmaning till den starka han utsett till huvudmotståndare, föreställer jag mig.
Instant respass...
Ken då, med sitt jäkla vit-hat ?
Kosher ?

Nu vet nog många inte varför det är känsligt med ordet lapp, istället för same, men dom hade ju kunnat förklara det.
Hade lika gärna kunnat vara "finn-jävel", "Norsk-jävel" eller "Norrlännings-jävel" - men det var väldigt känsligt det där, tydligen.

Jag tänkte bojkotta skiten. Av ren princip.
Cancel-media kommer att gå åt helvete med tiden...
Men - eftersom tösen ändå skulle kolla så spelade ju inte mitt fina ställningstagande någon roll.
Så jag får fortsätta se skiten.
Magnus är den värdige vinnaren.
2023-11-18, 17:22
Medlem
timpanis avatar
Så man får kalla nån från Skåne för "jävla skåning" – men nån från Lappland får inte kallas "lappjävel"?
2023-11-18, 17:52
Medlem
Är det verkligen rättvist med Gränslandet? De som åker ur Robinson under finalveckan får ju ingen andra chans.
2023-11-18, 17:58
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawsmoose
Hur tänker du bort michael jackson näsan på tove då ?
Jag har inte tänkt på den öh för att andra saker tar fokus, näsbenet ser lite klent ut, näshålorna är lite trånga men inget som stör hålistiskt
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-18 kl. 18:01.
2023-11-18, 20:20
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweotheod
Nu vet nog många inte varför det är känsligt med ordet lapp, istället för same, men dom hade ju kunnat förklara det.
Hade lika gärna kunnat vara "finn-jävel", "Norsk-jävel" eller "Norrlännings-jävel" - men det var väldigt känsligt det där, tydligen..

Särskilt som Petra själv är uppenbar same. Den runda kroppshyddan i kombination med de sneda ögonen som ingen annan i Norrland har än samer.
2023-11-18, 20:34
Medlem
Vem hade inte rotat bland Toves underkläder när man är ensamma på en ö? 🤨
2023-11-18, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
"Sådär Lilja du är fan bäst ändå"

säger han efter att inte ha kommit sist i en utslagstävling, det överhoppet mellan
storhetsvansinne och att det inte var min dag idag?

Daniella ser ut som Jar Jar Binks framifrån https://static.wikia.nocookie.net/starwars/images/0/02/Jar_Jar_SWSB.png/revision/latest/thumbnail/width/360/height/360?cb=20160910034613 det är från den vinkeln hennes nylle ser bra ut

Tove har börjat se bra ut i nyllet, man får försöka tänka bort läpparna
Hur tänker du kring Toves röv? Är den bättre eller sämre än bullfittans? https://ibb.co/cLXQkP7
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Vem hade inte rotat bland Toves underkläder när man är ensamma på en ö? 🤨
"Moral"kärringarna som har immigrerat hit från alla facebookgrupper hade inte gjort det. De hade bara kollat på väskan och sagt "Nix" .
De gillar att hålla en hög nivå när de sitter och dömer människors beteende på olika forum.

Men i själva verket hade de flesta människor inte gjort det förutom just "moral"kärringarna och några få andra. Det vet ju alla om så de lurar ingen..
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-18 kl. 23:32.
2023-11-19, 00:53
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Vad har Toves utseende eller någon deltagares utseende, sexualitet, etnicitet osv överhuvudtaget med deras prestation i Robinson att göra?

Klart som fan utseendet spelar roll. Jag har inte sett så många avsnitt men skulle gärna velat se att Charlie och Sara vunnit. Nu går ju inte det men dom kan få följa med mig hem istället ❤️‍🔥
2023-11-19, 02:10
Medlem
Varför har Tove nyrakade armhålor medans dom andra tjejerna ser ut som håriga feminister?
Har Barbie smugglat in en rakhyvel tro?
2023-11-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Så man får kalla nån från Skåne för "jävla skåning" – men nån från Lappland får inte kallas "lappjävel"?

Blir så när programledaren också kommer från lappland, eller ja, norra delarna av svea rike, och e helt jävla tappad i huvudet och tror dom e bäst fast i själva verket e hon bara en flodhäst som kommit vilse =)
2023-11-19, 10:17
Bannlyst
Så när hon var på Robinson så drömde hon om Charlie, sex och kondomer.
Kanske hade Charlie rätt när han antydde att hon var kåt på honom?
Kanske är hon den enda som har gått omkring dreglat i deras lag? Förutom Sara såklart
Det där mot Pelle kanske är en projicering av hennes dreglande. Hon kanske är en sån som dras till alfamän oavsett ålder. Först Peder sen Charlie sen Pelle.. vem vet
https://gofile.io/d/PZlAC0 (ljudfil)
Vad är det som håller upp bikiniunderdelen, magi?

Totalt onödigt podd föresten.. mer än halva handlade om samma gamla ältande om Charlie och Pelle. Och lite på slutet om att hon har förberett sig inför Robinson på alla sätt som en galning.. förr sa hon att hon inte hade övat på pussel och att hon inte trodde att det gick, men nu erkände hon det helt plötsligt. Som sagt svårt att hålla reda på alla lögner när man ljuger hela tiden..
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-19 kl. 10:44.
2023-11-19, 11:44
Medlem
wicks avatar
Detta kan vara den mest tråkiga och färglösa säsong någonsin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in