Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ok, så vad är ens 'bevis' när det kommer till Robinson? Det som visas i TV? Tittare tar parti, skapar åsikter, och analyserar scener, samtidigt som det de ser är extremt klippta versioner av vad som faktiskt har hänt. Du har själv analyserat och haft åsikter om tjafset mellan Tove & Pelle/Charlie, när C var tvungen att lämna. Hur kan du egentligen ha det? Hur kan DU berätta vem som hade rätt och fel när vi inte fått hela bilden? Det har klippts, klistrats, och det är inte ens säkert att scenerna är i kronologisk ordning.

Det har ju t.ex. hintats om att Pelle ballade ur totalt och började skrika på Tove, men att det klippts bort av oförklarlig anledning. Ponera att klipparna hade klippt bort nästan ALLT som Tove sa, samtidigt som de tagit med Pelles utbrott. Du tror inte man hade fått en annan bild av situationen då?

Men visst, du vet minsann hur allt gick till där på stranden. Vem som startade bråken, och vem som gick över gränsen.

Var har det hintats om att Pelle ballade ur totalt? Jag tycker mycket tyder på att Tove överdriver en del händelser så här i efterhand. Jag tycker också att Pelle verkar vara en snuskig löjlig gubbe men så illa som hon framställer det tror jag inte att det är. Varför har inga andra deltagare reagerat isåfall? Till och med Ylwa hyllade Pelle på sin IG för någon vecka sedan. Antagligen då hon tyckte att Tove ballade ur med sina anklagelser.

Jag tycker absolut att Pelle beter sig obehagligt just nu i programmet med sina ständiga personangrepp på Tove. Däremot tror jag hon kryddar en hel del så här i efterhand. Gillar henne som fan i programmet och älskar hur hon provocerar runkgubben Pelle men att hon är smått galen råder det inget tvivel om tycker jag.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-11-18 kl. 11:23.
2023-11-18, 11:29
Medlem
Självgoda snuskgubbe Pelle beter sig vidrigt, som en mobbare mot Tove, som är en duktig och smart spelare
-hans "mjukare" attityd från Gränslandet var så falskt som hela han är
Konstigt Robinson i år där deltagarna skjutsas runt mellan Gränsland och Stranden och nästan ingen åker ut...
2023-11-18, 11:45
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mpati
Självgoda snuskgubbe Pelle beter sig vidrigt, som en mobbare mot Tove, som är en duktig och smart spelare
-hans "mjukare" attityd från Gränslandet var så falskt som hela han är
Konstigt Robinson i år där deltagarna skjutsas runt mellan Gränsland och Stranden och nästan ingen åker ut...

Personligen tycker jag fläskläpps Tove är en minst lika vidrig mobbare utan självinsikt, titta på hennes video som hon gör efter, herregud vilken uppblåst, korkad person. sällan jag gillar nån först och sedan tycker blir vidrig men Tove är en, Hon gör verkligen allt för att bli en kändis. Sen säger jag inte att Pelle är nån charmknutte heller.
2023-11-18, 11:49
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Nämen oj: https://gofile.io/d/z0Ob97

Vet inte vad mer man kan begära som bevis. Givetvis rotar inte Pelle runt bland trosorna när kamerateamet är där och filmar i 4k. Men visst... har det inte visats i bild så har det inte hänt. Charlie sa förmodligen inte lappjävel heller. ¯\_(ツ)_/¯

Där ser man. Det har hänt för att T säger att det har hänt. Inte mycket till bevis.
2023-11-18, 11:56
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Vad menar du med pro/anti idioter?

Robinson är ju upplagt på att man vill att någon ska vinna och andra röstas ut. Och Pelle är inte den jag tycker ska vinna. Det får du faktiskt vara ok med.

Jag har aldrig läst eller ens letat efter P:s eller T:s sociala medier, så har ingen aning om vad de utryckt gällande avsnitten eller varandra.

Ett tips för dig kan vara poden Sanning eller konsekvens på Spotify, där de intervjuar T.
https://open.spotify.com/episode/4TfXyz2OHOuBpXqgLOM60X?si=Lxu3NL-xSkauTfzoUdN8bw

Sorry, det var någon annan som yrade om pro och anti som det inte fanns något mellanting. Nej det vore trist om P eller T vann. Håller mest på Dani eller Emillia och kanske Sara, de verkar vara sympatiska.
2023-11-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Personligen tycker jag fläskläpps Tove är en minst lika vidrig mobbare utan självinsikt, titta på hennes video som hon gör efter, herregud vilken uppblåst, korkad person. sällan jag gillar nån först och sedan tycker blir vidrig men Tove är en, Hon gör verkligen allt för att bli en kändis. Sen säger jag inte att Pelle är nån charmknutte heller.

Vem försöker hon attrahera med de där läpparna? Någon från savannen i Afrika eller? Fulaste jag sett.
2023-11-18, 12:12
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ok, så vad är ens 'bevis' när det kommer till Robinson? Det som visas i TV? Tittare tar parti, skapar åsikter, och analyserar scener, samtidigt som det de ser är extremt klippta versioner av vad som faktiskt har hänt. Du har själv analyserat och haft åsikter om tjafset mellan Tove & Pelle/Charlie, när C var tvungen att lämna. Hur kan du egentligen ha det? Hur kan DU berätta vem som hade rätt och fel när vi inte fått hela bilden? Det har klippts, klistrats, och det är inte ens säkert att scenerna är i kronologisk ordning.

Det har ju t.ex. hintats om att Pelle ballade ur totalt och började skrika på Tove, men att det klippts bort av oförklarlig anledning. Ponera att klipparna hade klippt bort nästan ALLT som Tove sa, samtidigt som de tagit med Pelles utbrott. Du tror inte man hade fått en annan bild av situationen då?

Men visst, du vet minsann hur allt gick till där på stranden. Vem som startade bråken, och vem som gick över gränsen.

Jag säger inte att jag vet exakt vad som hänt.

Jag säger bara att det är fullt möjligt att Tove hittar på en massa saker. Att man inte bör utesluta den möjligheten.

För det kan vara så att hon märkte att folk började ha negativa åsikter om henne och hon visste att det skulle komma fler scener där hon kanske inte visar sin bästa sida så i förebyggande syfte började hon anklaga Pelle för en massa olika saker för att folk skulle tycka att han var boven istället för hon.

Typ som när han kallade henne för en obehaglig människa. Då vill hon förmodligen inte att folk ska hålla med honom, så därför försöker hon karaktärsmörda honom så att hans åsikt om henne inte ska hålla någon vikt.
Senast redigerad av mendokse 2023-11-18 kl. 12:15.
2023-11-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Vem försöker hon attrahera med de där läpparna? Någon från savannen i Afrika eller? Fulaste jag sett.

Vad har Toves utseende eller någon deltagares utseende, sexualitet, etnicitet osv överhuvudtaget med deras prestation i Robinson att göra?
2023-11-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
"Sådär Lilja du är fan bäst ändå"

säger han efter att inte ha kommit sist i en utslagstävling, det överhoppet mellan
storhetsvansinne och att det inte var min dag idag?

Daniella ser ut som Jar Jar Binks framifrån https://static.wikia.nocookie.net/starwars/images/0/02/Jar_Jar_SWSB.png/revision/latest/thumbnail/width/360/height/360?cb=20160910034613 det är från den vinkeln hennes nylle ser bra ut

Tove har börjat se bra ut i nyllet, man får försöka tänka bort läpparna

Hur tänker du bort michael jackson näsan på tove då ?
2023-11-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
En av årets deltagare verkar tydligen tycka om att lägga upp videos på nätet när man smeker muttan

kan man få ett pm vem de e ? =)
2023-11-18, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Det jag undrar är mer varför Ylwa och Emilio inte sade till Pelle om de nu såg honom läsa hennes dagbok...väldigt underligt. Nu har nån gått och rotat i nån annans väska och tar ut massa personliga saker och som vittne håller man istället käften tills man får tillfälle att skvallra istället...

I en intervju i podcasten Sanning & Konsekvens där Tove intervjuas säger hon att Emilio o Ylwa ifrågasatt Pelles agerande. Finns på spotify.
2023-11-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
I en intervju i podcasten Sanning & Konsekvens där Tove intervjuas säger hon att Emilio o Ylwa ifrågasatt Pelles agerande. Finns på spotify.

Anklagelser utan bevis, varken Emilio eller Ylwa har bekräftat det Tove säger inträffat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in