Citat:
Ursprungligen postat av
peterZiipen
Ok, så vad är ens 'bevis' när det kommer till Robinson? Det som visas i TV?

Tittare tar parti, skapar åsikter, och analyserar scener, samtidigt som det de ser är extremt klippta versioner av vad som faktiskt har hänt. Du har själv analyserat och haft åsikter om tjafset mellan Tove & Pelle/Charlie, när C var tvungen att lämna. Hur kan du egentligen ha det? Hur kan DU berätta vem som hade rätt och fel när vi inte fått hela bilden? Det har klippts, klistrats, och det är inte ens säkert att scenerna är i kronologisk ordning.
Det har ju t.ex.
hintats om att Pelle ballade ur totalt och började skrika på Tove, men att det klippts bort av oförklarlig anledning. Ponera att klipparna hade klippt bort nästan ALLT som Tove sa, samtidigt som de tagit med Pelles utbrott. Du tror inte man hade fått en annan bild av situationen då?
Men visst, du vet minsann hur allt gick till där på stranden. Vem som startade bråken, och vem som gick över gränsen.

Jag säger inte att jag vet exakt vad som hänt.
Jag säger bara att det är fullt möjligt att Tove hittar på en massa saker. Att man inte bör utesluta den möjligheten.
För det kan vara så att hon märkte att folk började ha negativa åsikter om henne och hon visste att det skulle komma fler scener där hon kanske inte visar sin bästa sida så i förebyggande syfte började hon anklaga Pelle för en massa olika saker för att folk skulle tycka att han var boven istället för hon.
Typ som när han kallade henne för en obehaglig människa. Då vill hon förmodligen inte att folk ska hålla med honom, så därför försöker hon karaktärsmörda honom så att hans åsikt om henne inte ska hålla någon vikt.