Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Säsong 2003 var ju helt klart bättre!
Vilken var det?
2023-11-12, 12:01
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillanM
Hade varit kul att se en omgång med där alla vinnare genom åren är med i Robinson

Ja det hade varit kul... Enligt Wikipedia så har det sänts 23 säsonger av robinson, första var 97.
Så något skulle de kunna skrapa ihop och slänga in i samma säsong... kanske
2023-11-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prekas
Vilken var det?

Med Martin Suorra, Robinson Robban och Leif (snickaren).
2023-11-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Verkar vara en riktig pissluffar-säsong! Lägg-match-pakten borde fått marschorder till Donetsk.

Jag har inte sett alla avsnitt, och vet inte vilka som är kvar. Men, här följer lite reflektioner:

Autism-Charlie är befriande härlig, men det går inte med en hel ö full av jante-svennar. Sen behöver man kanske inte skrika "ÄR DET NÅGON ANNAN" när man får ner Magnus i vattnet. Magnus, en trygg kille, nöjer sig med att knyta näven á la Raffe Edström när han målade och samtidigt var så skitnödig 1974.

Ken kör rasismkortet och spottar ur sig typiska orten-engelska uttryck. Han vet hur drama skapas.

Tillander är nog rädd för allt liv utanför sin egen cam. Dålig casting.

Emilio är en hjälte: erbjuder sin plats och kämpar järnet ändå.

Peder: tog precis den platsen som Pelle gjorde några säsonger tidigare. Då blir man skickad till gränslandet.

Pelle: tonat ned sitt ego i denna säsong, men ibland lyser det som en fullmåne på öppet hav.

Daniella: känns som att hon fastnade i Disneydags på tidigt 90-tal och aldrig kom ifrån det.

Therese: missade tjuven och kommenterade det med att: "vi behövde ju en yxa". Bristande självinsikt, barnsligt hämndbegär (Sara fick blodshämnden för att hon ville att Therese skulle ställa motfrågor), kan-vet-känner-bäst. Förklarar saker in-absurdum, vilket inbjuder till att hon tycks prata med för henne lägre stående individer. Mobbingen har jag inte sett allt av än, men det är såklart aldrig okej.

Vem är glömd? Hmm, Els-Marie kanske? En emotionell häxa.

Tove: smartare än man får intryck av. Kan socialt spel. Möjligtvis en skvallerkärring som ringer till rätt person, och så är ryktet igång.

Sara: vill ju belägra Charlie. Lite naiv, men med kvinllig list.

Wilmer: gruvan har gjort honom känslokall vid 22 års ålder. Drar man in 600-tusen + vid den åldern, då bor man under jord.

Magnus: gillar den goa gôbben. Varit med om saker. Hymlar inte. Saklig. Lugn. Trygg i sig själv. Livserfaren. En favorit!

Franz: Svårplacerad.

Piercaren från Åland: inget utrymme alls i sändningarna.

Övriga vete fan om jag kan kommentera. Jo! Patrik, den första av gränsländarna att frivilligt anmäla sig som duellant. Smart, nej!

Härligt inlägg och bra analys av de olika personligheterna! Skulle dock inte säga att Charlie är autistisk, snarare självsäker och brutalt ärlig. Säkert INTP/INTJ personlighet skulle jag tippa på.
2023-11-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Hur kommer det sig att de mest socialt handikappade alltid är chefer på hemmaplan? Som driftchefen Therese Tang till exempel. Kan inte vara så motiverande att flippa burgare med henne över axeln.

Hon är driftschef över den bedrövligt illa skötta BK i Gislaved som hon bor 25 mil ifrån!!!
Mögligt bröd, Ismaskin som är sönder i åratal, otrevlig personal som folk har polisanmält!
Undvik denna BK!!!
2023-11-12, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Tror inte hon ligger ofta. Hon är inte vacker eller har ett sätt så hon attraherar enligt mig. (Hoppas jag har fel.)
Erkänn att du blir lite sugen när du ser det här: SjälvaskanarSkönheten
2023-11-12, 13:34
Bannlyst
Att ingen nämner Kungen Herman när ni snackar robinsonhistoria?!

Legenden Herman ligger i spoilern:

Jag vet inte om jag spoilar sista programmet så jag spoilar även det:

Senast redigerad av asdman123 2023-11-12 kl. 13:45.
2023-11-12, 13:50
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Att ingen nämner Kungen Herman?!

Legenden Herman ligger i spoilern:

Har för mig att där var en scen där jokern Jochen (välkomnad till ön av ingen utom av bimbo-Susanne) skulle ställa sig in hos Herman och satt på huk nedanför Hermans hängmatta och den illbattingen lurade Jochen att gå och hämta vatten åt honom, som han sedan inte ville ha och där stod Jochen och såg bara dum ut.

Sånt är kvalitetsunderhållning!

Nu hejar vi fram Tove nästa vecka och hoppas, att det blir Maria och Sara, som återvänder från Gränslandet till hennes bistånd, även om magkänslan säger, att det blir Karro och Franz - och då är Tove och hennes lagmedlemmar rökta.
Senast redigerad av Rinaldo-Montalbano 2023-11-12 kl. 13:53.
2023-11-12, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Nu kastar även jag Els-Marie. Vem fan säger: "Jag röstar på Emilia eftersom hon inte når upp i samma nivå som alla andra som jag inte röstar på"??

Riktigt skabbig motivering.

Tove den queenen! Glider in och räddar Robinsons Jon Snow och undrar genuint hur han mår. Mer än kanon ju.[/spoiler]

"Yo!"

Du glömde skriva "Yo" den här gången, hur ska vi då veta att du är cool? Bilden på Kurt räcker tyvärr inte.

Det är klart du måste gå emot Lostworlds största hatobjekt Els-Marie .
Men du behöver inte kyssa Lostworlds röv för att få beskydd, hon kan inte ens skydda sig själv, hennes taktik är att skriva samma inlägg tills man tröttnar, inser att hon inte mår bra och nästan tycker synd om henne. Men du behöver inte gömma dig bakom mamma, det är ingen som hindrar dig från att skriva, Det där sitter i ditt huvud lilla Pingu.

Du kom in och körde intensivt i ett dygn och började prata högt om vad du tyckte du hade "åstadkommit", men en liten fråga gjorde att du sprang iväg och gömde dig. Och nu försöker du ta skydd bakom Lostworld. "Kriget" finns bara i ditt huvud, det där är gamla spöken från skolgången.
Du får skriva om Robinson, du får fortsätta tråna efter Charlie och Tove, jag ger dig tillåtelse . Får jag ställa frågor utan att du behöver byta blöja och missbrukar raporteringsknappen?
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-12 kl. 14:02.
2023-11-12, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Har för mig att där var en scen där jokern Jochen (välkomnad till ön av ingen utom av bimbo-Susanne) skulle ställa sig in hos Herman och satt på huk nedanför Hermans hängmatta och den illbattingen lurade Jochen att gå och hämta vatten åt honom, som han sedan inte ville ha och där stod Jochen och såg bara dum ut.

Nu hejar vi fram Tove nästa vecka och hoppas, att det blir Maria och Sara, som återvänder från Gränslandet till hennes bistånd, även om magkänslan säger, att det blir Karro och Franz - och då är Tove och hennes lagmedlemmar rökta.
Om Sara kommer tillbaka och Charlie är kvar så kommer hon tyvärr fortsätta tråna efter honom samtidigt som hon fortsätter hugga Tove i ryggen.

En liten påminnelse: https://gofile.io/d/oke5aJ
2023-11-12, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano

Hahaha Herman måste ju bara göra comeback i något program, han slår ju allt och alla! Vilken tvärskön trollning, den minns jag inte.

Jag har för mig att han jobbar som fotograf idag, han mår säkert riktigt bra.

Jag vet inte hur det ser ut på Gränslandet men jag håller med dig. Tove löser detta på halvfart och Challe får se till att inte bli diskad.
2023-11-12, 14:01
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShpongleDMT
Om Sara kommer tillbaka och Charlie är kvar så kommer hon tyvärr fortsätta tråna efter honom samtidigt som hon fortsätter hugga Tove i ryggen.

En liten påminnelse: https://gofile.io/d/oke5aJ

Fuller väl möjligt men utan hjälp från Gränslandet är nog Toves gäng ändå körda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in