2023-09-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag söker hörlurar som man manuellt kan skruva på reglage vad gäller ljudstyrkan i både vänster och höger hörlur. Alltså så att det är starkare ljud i den ena hörluren än den andra. Jag vill även kunna skifta mellan ljudutgångar smidigt och enkelt mellan laptop och telefon. Om det sitter en liten ratt på varje hörlur hade det varit bra.

Det blir nog svårt att hitta hörlurar med dessa funktioner. Det är nog bättre att leta efter en separat enhet för detta ändamål.

AX1 Miniature 2-Channel 3.5mm Microphone & Audio Mixer with TRS & TRRS Output

Citat:
The Saramonic AX1 is an incredibly compact and lightweight battery-free 2-channel microphone and audio mixer. It features two 3.5mm TRS inputs with dedicated input level attenuators and a single 3.5mm TRS output with selectable Mono/Stereo output switch. It also includes both 3.5mm TRS and TRRS output cables. Making it an ideal mixer solution for DSLR, Mirrorless and Video Cameras, Smartphones, Handheld Recorders, Laptops and much more.
Citera
2023-09-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillared-Tarzan
Det blir nog svårt att hitta hörlurar med dessa funktioner. Det är nog bättre att leta efter en separat enhet för detta ändamål.

AX1 Miniature 2-Channel 3.5mm Microphone & Audio Mixer with TRS & TRRS Output

Jag förstod inte allt i den texten. Men om man bara fokuserar på reglagen på hörlurarna för att få olika ljudstyrka så måste väl det finnas? Jag har använt en sådan hos en bekant en gång - det var i och för sig länge sedan.
Citera
2023-09-21, 22:40
Medlem
Citat:
Jag förstod inte allt i den texten. Men om man bara fokuserar på reglagen på hörlurarna för att få olika ljudstyrka så måste väl det finnas? Jag har använt en sådan hos en bekant en gång - det var i och för sig länge sedan.

Jag har aldrig sett sådana i hela mitt liv. Även om det finns, så är det väl bättre att köpa en separat ljudmixer som fungerar till alla lurar.
Citera
2023-09-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillared-Tarzan
Jag har aldrig sett sådana i hela mitt liv. Även om det finns, så är det väl bättre att köpa en separat ljudmixer som fungerar till alla lurar.

Aj, det var trist. Jag har problem med ena örat och tycker om att lyssna på musik. Ja det går nästan till överdrift med den saken. Musiken lyssnar jag på genom min laptop. Sedan lyssnar jag på ekot på radion på kvällen som nattrutin genom en vanlig gammal telefon. På den senare kan man inte justera ljudvolym mellan höger-vänster.

Jag har aldrig varit bra på tekniska prylar egentligen så det är inte lätt att begripa om det är för många steg man måste ta för att det ska fungera.

Tack för tips och råd ändå.
Citera
2023-09-24, 01:24
Medlem
Citat:
Jag söker hörlurar som man manuellt kan skruva på reglage vad gäller ljudstyrkan i både vänster och höger hörlur. Alltså så att det är starkare ljud i den ena hörluren än den andra. Jag vill även kunna skifta mellan ljudutgångar smidigt och enkelt mellan laptop och telefon. Om det sitter en liten ratt på varje hörlur hade det varit bra.

Det finns sådana lurar, men de är ganska ovanliga. Jag hittade en efter en stunds sökning på internet.

https://scansound.com/switchable-stereo-mono-headphones-with-individual-volume-controls-per-ear/
Citera
2023-11-16, 13:16
Medlem
Hjälp mig välja rätt hörlurar

Tja! Jag kan nästan ingenting om hörlurar, ljudkvalité och så vidare, men tänkte lägga MAX 2500SEK nu snart på ett par lurar.

- Dessa ska fungera medans man joggar

- Dessa ska ha grymt ljud

Har hittat dessa som fått nästan 5/5 av HIFI klubben av 100 köpare. Flera i kommentarsfältet jämför
dem med betydligt dyrare exemplar

- Argon Audio Quiet Storm

https://www.hifiklubben.se/argon-audio-quiet-storm-traadlost-headset/arghpquietstormbk/

Nu är då frågan om det finns någon kunnig bland er som kan rekomendera BÄTTRE för max 2500?

Tack för mig,
//lotus
Citera
2023-11-16, 13:28
Bannlyst
Jag har haft Sony WH-XB910N i några månader nu. En testvinnande lur med riktigt fett ljud, lite åt det basigare hållet. Bekväma och kommer med bra app till.
Citera
2023-11-16, 14:26
Medlem
Jag brukar vända mig till Råd & Rön. Här har de testat 153 hörlurar (både trådlösa öronsnäckor och med öronkåpor):
https://www.radron.se/tester/ljud--bild/horlurar/

JBL Live 460NC vann bland de med öronkåpor och har för mig att Apple airpod vann vad gäller öronsnäckor.
Citera
2023-11-18, 07:42
Avslutad
Airpods vs JBlL/Sudio etc

I trådlös variant har jag bara testat airpods, tycker iofs att dom inte håller måttet riktigt. Jag är utomhus mycket och tränar mycket, dvs utsatta för väder och vind.
använder dom mycket liksom.
Vad har ni för erfarenhet av sudio och jbl’s ? Är inte överdrivet sugen på att lägga över 1500kr på trådlösa hörlurar
Citera
2023-11-18, 07:53
Medlem
QuackyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobrah
I trådlös variant har jag bara testat airpods, tycker iofs att dom inte håller måttet riktigt. Jag är utomhus mycket och tränar mycket, dvs utsatta för väder och vind.
använder dom mycket liksom.
Vad har ni för erfarenhet av sudio och jbl’s ? Är inte överdrivet sugen på att lägga över 1500kr på trådlösa hörlurar
JBL har alltid varit okej för min del. Har inget att klaga på Sudio skulle jag aldrig röra med tång.

Jag kör AirPods, även till min Android. De sitter bäst i mina öron personligen.
Citera
2023-11-18, 09:59
Medlem
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Ljud och ljudutrustning
/Moderator
Citera
2023-11-18, 19:23
Medlem
Tjo!

Någon som kan svara på vilka som är bäst?

1. SennHeiser Momentum 4

(https://www.power.se/tv-och-ljud/horlurar/traadlosa-horlurar/sennheiser-momentum-4-wireless-brusreducerande-horlurar-denim/p-2651731/)

eller

2. Argon Audio Quiet Storm

(https://www.hifiklubben.se/argon-audio-quiet-storm-traadlost-headset/arghpquietstormbk/)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in