Citat:
Ursprungligen postat av
Rajan03
Har tittat in på den här tråden då och då sen kriget började.
Måste var den sämsta tråden i FB:s historia. Om man som jag är uppriktigt intresserad av hur det går i kriget och vill ha objektiv information är den totalt värdelös,Alla som vågar knysta något om att ryssarna kanske inte alltid är totalt korkade, förlorar i alla skeenden av kriget eller har några små framgångar kalkas rysstroll och vatniks. Samma med de personerna som är för fredsförhandlingar på grund av att de tror att Ukraina aldrig kan vinna det här kriget.
Tror att alla som är uppriktigt intresserade av att få fakta har lämnat för länge sen. Är det så här FB ska vara att man jagar bort alla som har en annan åsikt och kallar dem ryzztroll.
Jag är för Ukraina helhjärtat men tycker att det är totalt ointressant med trådar där skribenterna påminner om fanatiska fotbollssupportrar som är totalt ointresserade av sanning bara att fara ut med massa hatiska kommentarer till oliktänkande.
Problemet med 98% av Putinsupportrarna är att du får ingen fakta ifrån dem, de häver bara ur sig lögner eller så är de helt uppsnurrade på läktaren. Och de förment neutrala visar sig i så gott som samtliga fall vara av samma skrotoch korn när man klämmer lite på dem.
En ytterligare komplikation är att det faktiskt finns en "rätt" och en "fel" sida här, en angripare och ett offer, och då håller det inte att vara "neutral". Den sortens neutralitet är i praktiken ett carte blanche till angriparen, och det ställer iaf inte jag upp på.
Men jag håller med om att mer objektiv information hade varit önskvärt. Frågan är bara var den ska komma ifrån?