2023-11-17, 20:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Inför matchen hade Apelgrens plus 8 i poängskillnad och Kücükaslans minus 3. Vinner Kücükaslans med 6 poäng eller mer får alltså alla lagen i gruppen varsin seger och Kücükaslans bäst poängskillnad och borde då vinna gruppen.

Frågan är dock om det är poängskillnad som gäller eller flest tagna poäng totalt.
Jag tror det borde vara flest tagna poäng. Det är ju inte idrott trotsallt. Det är det enda dom kan påverka.
Citera
2023-11-17, 20:55
Medlem
nickeh84s avatar
Börjar tröttna på denna skitmusik.
Citera
2023-11-17, 20:57
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tror det borde vara flest tagna poäng. Det är ju inte idrott trotsallt. Det är det enda dom kan påverka.
Det verkar rimligt med flest tagna poäng ja. Inför matchen hade Garplind och Peters
34+29=63 poäng
Apelgrens hade 42 poäng och behöver då 22 för att gå om.
Kücükaslans hade 26 och behöver 38 för att gå om.
Citera
2023-11-17, 20:58
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Vilken tur att de ställer fotbollsfrågor och frågor relaterade till Turkiet. Det vore ju tråkigt om Apelgrens tog hem segern i denna match.
Måste missat den Turkiet-relaterade frågan. Eller du kanske blandar ihop landet Turkiet med religionen Islam?
Citera
2023-11-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84

Dire Straits och Roxy Music är väl ok skit?
Citera
2023-11-17, 21:16
Medlem
peder_asts avatar
Är det bara jag eller såg Fredrik lite smått besvärad ut när han förkunnade att de inte kunde ge rätt för ”snowballing”. Syskonen var nog inte medvetna om vad de sa
Citera
2023-11-17, 21:23
Medlem
DoktorNos avatar
Svåra frågor i andra halvan av programmet, tyckte jag. Trots förlusten tyckte jag Apelgrens var det bättre laget. Bra att de gick vidare till semi.

"Ser jag inte ut som Hemingway?"
"Nä, mer som Christer Ulfbåge"
Citera
2023-11-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Enkel 10:a på Norrköping.

Funkar Duo-appen för er andra?
Nej idag funkade den inte alls!
Det brukar ta nån sekund för den att känna av vart i programmet man befinner sig utifrån ljudet, men idag sökte den programmet ut,utan att hitta rätt.
Citera
2023-11-17, 21:35
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Måste missat den Turkiet-relaterade frågan. Eller du kanske blandar ihop landet Turkiet med religionen Islam?
Salt Bae är turk.
Citera
2023-11-17, 21:48
Medlem
Tveklöst det bästa laget som vann gruppen. Gott. Kan dom bara skärpa sig lite på resmålen så kan det räcka hela vägen, för är nog få lag (om ens något) som tar Apelgrens gällande ren allmänbildning.
Citera
2023-11-17, 22:01
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Salt Bae är turk.
Glömde att alla turkar känner varandra
Citera
2023-11-17, 22:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Nja mer "orättvist" är det ju då att Johan var nere i Qatar och rapporterade om fotbolls-VM där Salt Bae blev en stor snackis efter finalen. Men som nån annan skrev jämnade det ut sig med Pisa då Apelgren bott nära där.

För övrigt årets bästa torra skämt när far Apelgren säger att sonen har mellanlandat och sonen svarar "men inte i Dubai"

Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Romeo and Juliet är en av världens bästa låtar. Och Monika Maac gjorde den helt ok. Dock går det ju inte att göra den bättre då Knopflers gittarspelande där är en klass för sig.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-11-17 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in