2023-11-17, 19:49
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Kristersson måste för fan kräva bevis av kärringen...

Nej nej, det är helt rätt att låta det bero. Nu gräva det lite överallt, och kommer det fram att araben ljugit så vinner Uffe (och SD) en massa poäng. Kommer det fram att det är sant har han inte förlorat något mer.

Eller så är det en slamkrypare, i stil med ”i min kultur kallar man en kompis kusins tredje bästa väninna för svärdotter”, och då behöver ingen säga något alls mer.
Citera
2023-11-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Nej nej, det är helt rätt att låta det bero. Nu gräva det lite överallt, och kommer det fram att araben ljugit så vinner Uffe (och SD) en massa poäng. Kommer det fram att det är sant har han inte förlorat något mer.

Eller så är det en slamkrypare, i stil med ”i min kultur kallar man en kompis kusins tredje bästa väninna för svärdotter”, och då behöver ingen säga något alls mer.
Det här vad El Haj berättat för Magdalena Andersson. Jag antar att hon vet att det stämmer. Att gräva mer om hans familj kan ni göra om ni vill. Men oavsett hans familj är frågan om han ska uteslutas från S. Det är S som ska fatta det beslutet så vida El Haj inte är en risk för Sveriges säkerhet enligt SÄPO.
Citera
2023-11-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Tänk då hur bedrövad hon kommer att bli när hon inser att det hela är lögn, och att El-Haj har lurat henne att stå och ljuga i Riksdagen. Det ser inte bra ut att vara så lättlurad att man står och snyftar över påhittade dödsfall. Med tanke på att El-Haj trotsade order från partiledningen om att inte bevista Hamas-konferensen i Malmö, borde misstron partiinternt vara avgrundsdjup. (Ett par andra socialdemokratiska riksdagsledamöter avbokade sitt deltagande, eftersom de vet att lyda partipiskan.) Jag tvivlar på att Magdalena Anderssons politiska karriär överlever det här. Hon har inte kontroll över partiet, hon har inte straffat den olydige, och hon låter sig luras att offentligt vidareföra lögner från honom. Så går det om man litar på en muslim.

Har du missat att exakt samma lögn används lite varstans i världen just nu? (Alltid med 36 döda från samma familj, men olika namn på familjemedlemmarna.) För övrigt kommer han från Libanon, inte från Gaza. Sedan förstår jag inte varför du hela tiden kommer in på Ebba Busch, hon har väl inte med den här tråden att göra?
Tror att Al-Hamas läst i The Guardian om en palestinier
som mist just 36 släktingar och helt enkelt snott hela
historien som vore den hans egen.
Citera
2023-11-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är S som ska fatta det beslutet så vida El Haj inte är en risk för Sveriges säkerhet enligt SÄPO.
På vilket sätt är han en säkerhetsrisk? Rent konkret.
Hatar den här psykosen där enskilda utmålas som säkerhetsrisk. SÄPO, dessa småpojkar som har läst för många spionromaner, Försvaret och deras "säkerhetstjänst" är samma skolas kukskallar. Ingenstans finns en transparens utan vi ska lita på pojkarna som i skydd av "rikets säkerhet" döljer banala saker.
"rikets säkerhet" är ett begrepp när man inget har att komma med men vill ändå leka viktig och alla från statsministern och nedåt står som tennsoldater. "rikets säkerhet", oj vad allvarligt fast allt är oftast som ett skämt. Men Säkerhetstjänsten vill leka viktig och visa att de existerar.
Spola ner.
Citera
2023-11-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Sök själv. Alla dessa anklagelser får klarhet om SÄPO kallar till presskonferens och reder ut alla anklagelser. Är det inte SÄPOs uppdrag att se till att riket är i säkra händer?

Uffe anklagar en annan politiker för något väldigt grovt, sen hoppar en tredje politiker in med ett påstående (att hela familjen har sprängts bort), vilken organisation i hela Sverige ska ha svaret på alla dessa frågor, SÄPO?

Minns du när Trump stämplade Sverige som terroristernas paradis? Eller dom stora rubriker vi fick när ISIS soldater återvände och de fick ut pengar från F-kassan? Eller att många ISIS soldater jobbar idag i våra dagisverksamheter? Eller att vi haft ett flertal jihadister som åkte fram och tillbaks från ISIS läger?!?

Du frågar efter källa, snacka om kass reflex att fråga efter källa när vi dom senaste 4 åren haft säkerhetsbrist i alla former. De kunde inte ens skydda en man som ritat en dålig bild på en äldre herre vid en rondell med en hund.

Minns du när Donald Trump junior beskrev denna invandring med en skål med Skittles, fruktgodis? Han frågade om de var smart att ta en näve om man visste att några bitar var förgiftade.

"If I had a bowl of skittles and I told you just three would kill you, would you take a handful?''
"That's our Syrian refugee problem."

Nu visar det sig att det är många förgiftade bitar i godisskålen. Samtliga personer med rötter i mellan östern har labila känslor inför islam och oss svenskar. Det ska inte mycket för att tända en gnista, där de sluter upp för Hamas.
https://www.bbc.com/news/election-us-2016-37416457
Citera
2023-11-17, 20:36
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Bukowski-
Om en "svensk" riksdagsledamots familj utplånats på 36 personer så skulle självklart detta slås på stort (mycket större än nu) då detta skulle gynna S enormt mycket, även om det gäller Hamas-typen, eller kanske särskilt mycket då.

Hade det här varit sanning så skulle det varit snyftreportage i varenda tidning och han skulle få gå från TV soffa till TV soffa för att få prata ut. Det skulle vara extremt bra reklam för sosseriet. Men nu vet alla att det här inte stämmer och gör allt för att tysta ner det istället.
Citera
2023-11-17, 20:38
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Men då får ända Maggan stå där som en looser eftersom det var förmodade närstående till El Hamas som gått bort och skulle sörjas. Ingen kompis kusins fru...
Citera
2023-11-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Hatar den här psykosen där enskilda utmålas som säkerhetsrisk. SÄPO, dessa småpojkar som har läst för många spionromaner, Försvaret och deras "säkerhetstjänst" är samma skolas kukskallar. Ingenstans finns en transparens utan vi ska lita på pojkarna som i skydd av "rikets säkerhet" döljer banala saker.
"rikets säkerhet" är ett begrepp när man inget har att komma med men vill ändå leka viktig och alla från statsministern och nedåt står som tennsoldater. "rikets säkerhet", oj vad allvarligt fast allt är oftast som ett skämt. Men Säkerhetstjänsten vill leka viktig och visa att de existerar.
Spola ner.

Om inte annat så är det för att få bort skitiga jävla muslimer från vårt land. Varför i hela helvete ska dessa vidriga kräk finnas bland oss? Jag kommer äta upp alla mina hatar och skor, och låta mig hånas inför öppen ridå ifall NÅÅÅÅÅÅGON KAN HITTA EN ENDASTE ETNISK SVENSK I EN ENDA KAMMARE I MELLANÖSTERN!!!!

Varför gäller inte mångfalden där?

Varför skulle man ha andra erfarenhet än någon annan bara för att hudfägen är annorlunda? Frågan kräver sitt svar!

Sitt inte och spela tuff. Den där jävla muslimen ljuger vem som helst upp i ansiktet. De kan svära vid sin mors grav bara för att sedan spotta dig i nacken. Det är bara blåögda idioter som inte kan förstå detta skitsnack. Bland sina egna så torteras man ihjäl, för dom vet vaf skitsnack är och köper ingenting.
Citera
2023-11-17, 20:42
Medlem
Citat:
"rikets säkerhet" är ett begrepp när man inget har att komma med men vill ändå leka viktig och alla från statsministern och nedåt står som tennsoldater. "rikets säkerhet", oj vad allvarligt fast allt är oftast som ett skämt. Men Säkerhetstänsten vill leka viktig och visa att de existerar.
Spola ner.
Jag har inte sagt att El Haj skulle vara en säkerhetsrisk. Jag vet inte hur Säpo gör sina bedömningar. Men Nederländerna har bedömt att mannen som ordnade den palestinska konferensen i Malmö dit El Haj gick trots att hans parti var emot det, är en säkerhetsrisk.
Citera
2023-11-17, 20:43
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Ljuga är det enda Magdad Bob gjort för Jamal Hamas. Först var det för att han fört en ”livslång kamp” mot Hamas (men fyra motioner och krama Hamaskillar på terrorsponsrade event att visa upp) och nu krystade krokiltårar för något som verkar högst suspekt sanningsmässigt.

Att dö på Jamal Hamas kullen verkar väldigt angeläget för prominenta sossar. Hur kan man följa pengarna i den här frågan? Kommer pengarna att leda in i någon terrorsponsrad moské möjligtvis?

Ja eller hur. Jag tror personligen han har skit på en massa höga sossar. Kanske de kramas Hamas ledare själva eller gjort ännu värre saker.

Sossarna är numera gränslösa och kan tänkas göra vad som helst för makt och väljarstöd. Inom klassisk socialdemokrati på 1900-talet tyckte man genuint illa om religiositet. Det är bl.a därför svenskarna idag är ett av världen mest sekulära folk. Numera blir jag inte förvånad om ett sossevrak går ner på knä och suger av en imam eller vad som helst för att få lite röster från klanen
Citera
2023-11-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har inte sagt att El Haj skulle vara en säkerhetsrisk. Jag vet inte hur Säpo gör sina bedömningar. Men Nederländerna har bedömt att mannen som ordnade den palestinska konferensen i Malmö dit El Haj gick trots att hans parti var emot det, är en säkerhetsrisk.
Ok så besöker man en konferens ordnad av palestinier så är man en säkerhetsrisk?
Bra att veta var du står.

Varför i helvete litar du på SÄPO?
Senast redigerad av SlowCooker 2023-11-17 kl. 20:49.
Citera
2023-11-17, 20:50
Medlem
Citat:
Spola ner.
Säkerhetsrisken ligger i att han tidigare befattade sig med hemligt material i utrikesutskottet.
Han kommer från en kultur där blod är tjockare än vatten och klanen går före staten. Det inenbär att han lätt går att pressa på info, om man ens behöver pressa honom. I hans fall är det dock värre än så - då han umgås med terrorister som inget annat vill än att ha hemliga uppgifter om Sveriges utrikespolitiska förehavande. Något som El-haj suttit på...

Detta är alltså inget scenario som någon skolpojke kommit på utan en faktist och reell risk. Vi har de sensate åren sett en väldig massa fall där invandare läckt uppgifter från myndigheter till kriminella och till andra stater. Två iranska bröder inom must, en massa invandrare inom polisen, rättsväsendet, kriminalvården osv. Detta är en effekt av deras kultur - de är marinerade i att när klanen ber dem hoppa fråga de hur högt. Det finns inte att de säger nej. Därför utgör folk med utländsk härkomst ett mycket större säkerhetshot än svenskar.

Jag gissar att du höjt på ögonbrynen och ansett att exempelvis Ekeroth varit ett säkerhetshot om han umgåtts flitigt med Vladimir Kolokoltsev.
Men vänstern har alltid fraterniserat med terrorister och anser det vara en normal handling - enligt devisen it's ok when we do it...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in