2023-11-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Finns fler som är intresserade. Samnytt, diverse Twittrare, Bulletin, Nyheter Idag. Det kommer nog komma fram något även om de stora drakarna är tysta.

Ja. Det jag skulle ha sagt är större mediehus och public service.
Citera
2023-11-17, 18:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är så otroligt inkompetent om vi inte redan visste varför de inte undersöker. Det är så fantastiskt lätt att kolla om Hamasen har en svärdotter eller inte men de värdelösa skämten till s.k. journalister på Aftonhoran vill inte

Jag kan tänka mig att åtminstone AB och Expressen verkligen kollar på det; de vill bara ha sitt på det torra innan de publicerar något; vara 100 % säkra. Man kan inte klaga på en muslimsk invandrare utan vattentäta bevis. Då är man nazistrasist.
Citera
2023-11-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Enligt folkbokföringen har El-Haj två söner. Den äldste av dem är sedan 2018 frånskild från en kvinna som är född i Sverige. Hennes pappa är född i Irak och kom till Sverige 1986 och hennes mamma är född i en mindre ort i Norrland och har ett svenskt namn. Ex-hustrun har inte några kända släktband till vare sig Västbanken eller Gaza.

Den andre sonen är vare sig gift nu eller har varit det tidigare, enligt folkbokföringen. På hans sociala medier står det att han är singel.

Utöver sina två söner har Jamal El-Haj fyra döttrar. En av dem är gift med en man från Tyskland som har bosniskt påbrå. Han är skriven på en ort i västra Sverige och har svenskt medborgarskap.
Ja, men när kom den här El Haj till Sverige? Är han gift med kvinnan som är mor till barnen som du skrivit om? Vet du i så fall att han inte kan ha andra barn i Gaza och därmed även ha haft en svärdotter. Faktiskt, om vi ska hålla oss till saken så kvittar det lika. Frågan är ju huruvida El Haj ska uteslutas från S eller inte, pga han var med på den palestinska konferensen och kramade mannen från Holland som ordnade det hela och misstänks för att ha skickat pengar till Hamas. Men om El Haj ska uteslutas eller inte så är det ett beslut som S ska fatta. Jag har inga synpunkter om det. Utredningen pågår ju enligt S. Ebba Busch kunde ha uteslutits från KD eftersom hon begick brott och därtill ljög om att hennes barn var hemlösa. Hon ska inte kasta sten i glashuset. Egentligen ska hon överhuvudtaget inte kasta sten, om hon är kristen.
Senast redigerad av nantale 2023-11-17 kl. 19:10.
Citera
2023-11-17, 19:11
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Ljuga är det enda Magdad Bob gjort för Jamal Hamas.
...

Det fyndiga fetstilta förtjänar en
Citera
2023-11-17, 19:15
Medlem
crawlys avatar
En massa har sagts om detta från bägge sidor. Det enda jag vill trycka på är att det krävs någon form av källor innan man använder ett påstående som argument i en pågående demokratisk process. Om vi börjar acceptera överdrivna utsagor, eller rent av lögner så befinner vi oss på ett sluttande plan (om det går att slutta mer än det redan gör vill säga). Kanske har vi passerat den gräns där sanningar spelar någon roll? Jag vet inte, men jag hoppas verkligen att man kan antingen bevisa Magdalenas utsagor som antingen sanna eller falska.
Citera
2023-11-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Därför att de är nära släktingar till hennes kollega och medarbetare. Det är inget mått på värde. Hon är bedrövad för hans skull. Att det ska behöva förklaras....
Tänk då hur bedrövad hon kommer att bli när hon inser att det hela är lögn, och att El-Haj har lurat henne att stå och ljuga i Riksdagen. Det ser inte bra ut att vara så lättlurad att man står och snyftar över påhittade dödsfall. Med tanke på att El-Haj trotsade order från partiledningen om att inte bevista Hamas-konferensen i Malmö, borde misstron partiinternt vara avgrundsdjup. (Ett par andra socialdemokratiska riksdagsledamöter avbokade sitt deltagande, eftersom de vet att lyda partipiskan.) Jag tvivlar på att Magdalena Anderssons politiska karriär överlever det här. Hon har inte kontroll över partiet, hon har inte straffat den olydige, och hon låter sig luras att offentligt vidareföra lögner från honom. Så går det om man litar på en muslim.
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, men när kom den här El Haj till Sverige? Är han gift med kvinnan som är mor till barnen som du skrivit om? Vet du i så fall att han inte kan ha andra barn i Gaza och därmed även ha haft en svärdotter. Faktiskt, om vi ska hålla oss till saken så kvittar det lika. Frågan är ju huruvida El Haj ska uteslutas från S eller inte, pga han var med på den palestinska konferensen och kramade mannen från Holland som ordnade det hela och misstänks för att ha skickat pengar till Hamas. Men om El Haj ska uteslutas eller inte så är det ett beslut som S ska fatta. Jag har inga synpunkter om det. Utredningen pågår ju enligt S. Ebba Busch kunde ha uteslutits från KD
eftersom hon begick brott och därtill ljög om att hennes barn var hemlösa. Hon ska inte kasta sten i glashuset. Egentligen ska hon överhuvudtaget inte kasta sten, om hon är kristen.
Har du missat att exakt samma lögn används lite varstans i världen just nu? (Alltid med 36 döda från samma familj, men olika namn på familjemedlemmarna.) För övrigt kommer han från Libanon, inte från Gaza. Sedan förstår jag inte varför du hela tiden kommer in på Ebba Busch, hon har väl inte med den här tråden att göra?
Senast redigerad av Osynlige.Mannen 2023-11-17 kl. 19:21.
Citera
2023-11-17, 19:22
Medlem
cerns avatar
Finns det ingen journalist som har frågat Maggan "Stämmer ditt uttalande?"
Citera
2023-11-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Det fyndiga fetstilta förtjänar en

Den förtjänar faktiskt någon utmärkelse :-) :-) :-)
Citera
2023-11-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Därför att de är nära släktingar till hennes kollega och medarbetare. Det är inget mått på värde. Hon är bedrövad för hans skull. Att det ska behöva förklaras....
Point proven. Människor är inte lika mycket värda.
Citera
2023-11-17, 19:40
Medlem
barkeepers avatar
Så en politiker i Sverige som tjatat om Palestina hela sin politiska karriär får 36 släktingar dödade, och det är såhär vi får veta det? Inte med en massa gap och skrik inför öppen ridå?

Jag köper det inte. Om det hade varit sant hade han basunerat ut det från hustaken, och mjölkat det för allt det var värt.
Citera
2023-11-17, 19:41
Avslutad
Kristersson måste för fan kräva bevis av kärringen...
Citera
2023-11-17, 19:43
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Finns det ingen journalist som har frågat Maggan "Stämmer ditt uttalande?"
Lustigt ändå att ingen har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto