Citat:
Ursprungligen postat av
Shunruy
Därför att de är nära släktingar till hennes kollega och medarbetare. Det är inget mått på värde. Hon är bedrövad för hans skull. Att det ska behöva förklaras....
Tänk då hur bedrövad hon kommer att bli när hon inser att det hela är lögn, och att El-Haj har lurat henne att stå och ljuga i Riksdagen. Det ser inte bra ut att vara så lättlurad att man står och snyftar över påhittade dödsfall. Med tanke på att El-Haj trotsade order från partiledningen om att inte bevista Hamas-konferensen i Malmö, borde misstron partiinternt vara avgrundsdjup. (Ett par andra socialdemokratiska riksdagsledamöter avbokade sitt deltagande, eftersom de vet att lyda partipiskan.) Jag tvivlar på att Magdalena Anderssons politiska karriär överlever det här. Hon har inte kontroll över partiet, hon har inte straffat den olydige, och hon låter sig luras att offentligt vidareföra lögner från honom. Så går det om man litar på en muslim.
Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Ja, men när kom den här El Haj till Sverige? Är han gift med kvinnan som är mor till barnen som du skrivit om? Vet du i så fall att han inte kan ha andra barn i Gaza och därmed även ha haft en svärdotter. Faktiskt, om vi ska hålla oss till saken så kvittar det lika. Frågan är ju huruvida El Haj ska uteslutas från S eller inte, pga han var med på den palestinska konferensen och kramade mannen från Holland som ordnade det hela och misstänks för att ha skickat pengar till Hamas. Men om El Haj ska uteslutas eller inte så är det ett beslut som S ska fatta. Jag har inga synpunkter om det. Utredningen pågår ju enligt S. Ebba Busch kunde ha uteslutits från KD
eftersom hon begick brott och därtill ljög om att hennes barn var hemlösa. Hon ska inte kasta sten i glashuset. Egentligen ska hon överhuvudtaget inte kasta sten, om hon är kristen.
Har du missat att exakt samma lögn används lite varstans i världen just nu? (Alltid med 36 döda från samma familj, men olika namn på familjemedlemmarna.) För övrigt kommer han från Libanon, inte från Gaza. Sedan förstår jag inte varför du hela tiden kommer in på Ebba Busch, hon har väl inte med den här tråden att göra?