Citat:
Ursprungligen postat av
kalleskall
Okej. Obligatoriskt kanske var fel ordval av mig. Men efter fyra års ålder blir man väl inte kallad på några ordinarie kontroller? BVC, skola, och socialen ska ju i någon slags idévärld ha ett fungerande samarbete. Bra om tandvården också räknas in där, det visste jag inte.
Om det VORE obligatoriskt skulle man upptäcka sånt här i tid. Jävla daltande med allt och alla nu för tiden. Respekt för individen och inte kränka någon, allt ska ske av fel vilja och hjälp ska ERBJUDAS bla bla blaaaa. När allt ska ske på frivillig basis är det alltid barnen som får betala priset för föräldrar som dessa kommer ju inte söka hjälp för sin inkompetens.
Blir riktigt riktigt mörkrädd av detta fall. Fattar inte varför jag läser, man mår ju bara piss och tappar ännu mer tron på mänskligheten.
Men iaf, fram för riktigt hårda tag! Som på 30-talet, statlig heminspektion som dyker upp oanmäld hos folk, nykterhetsnämnd, barnavårdsnämnd med muskler och makt och framför allt: Tvångssterilisering av WT som dessa två missfoster!!!!