2023-11-17, 14:36
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Utan tvekan det mest fruktansvärda jag läst.
Tortyr och misär på en nivå som är svår att ta in. Z verkar vara ett helt otroligt barn. Trots allt busar hon, skrattar och tyr sig till andra vuxna. Hon verkar vara väldigt framåt. Tack och lov att hon bara är 7år nu och har större delen av sin uppväxt kvar.

Hon har dock ett gränslöst beteende,.. märks tydligt i förhören med henne. Inte hennes fel men hon har inte ett normalt beteende. Och man ser i förhören när det blir jobbigt att hon blir gränslös mot andra, slickar på den och är i ansiktet på andra.
Citera
2023-11-17, 14:40
Medlem
WallabeJoys avatar
Hanna som nämns som joursyster verkar arbeta först med Z på sjukhuset.
Sen blir hennes föräldrar morföräldrar. Hittar inga förhör med dem än.

Jag har läst alla allt utom syskonens förhör och föräldrarnas förhör, är nu på Z förhör, hittar inte Hannahs förhör någonstans men hon verkar på med Z på nätterna på sjukhuset.
Sen nämns någon Monia och någon Annika.
Dessa förhör kanske ligger i de delar som inte kommit som är socialtjänsten?
Citera
2023-11-17, 14:59
Medlem
litenbjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Hanna som nämns som joursyster verkar arbeta först med Z på sjukhuset.
Sen blir hennes föräldrar morföräldrar. Hittar inga förhör med dem än.

Jag har läst alla allt utom syskonens förhör och föräldrarnas förhör, är nu på Z förhör, hittar inte Hannahs förhör någonstans men hon verkar på med Z på nätterna på sjukhuset.
Sen nämns någon Monia och någon Annika.
Dessa förhör kanske ligger i de delar som inte kommit som är socialtjänsten?

Det är väl så att inga förhör med släkt, utanför syskonen, är maskade och släppta än. Anders, Ys systrar, etc.
Citera
2023-11-17, 15:23
Medlem
Citat:
Hon har dock ett gränslöst beteende,.. märks tydligt i förhören med henne. Inte hennes fel men hon har inte ett normalt beteende. Och man ser i förhören när det blir jobbigt att hon blir gränslös mot andra, slickar på den och är i ansiktet på andra.

Kanske är det som med slagna hundar (menar inte på något sätt att jämställa den stackars flickan med djur utan tänker bara på beteenden).
Att när dom kommer till ett tryggt hem och märker att dom inte behöver vara strykrädda så blir dom överdrivet livliga och testar gränser. Det är min erfarenhet.
Citera
2023-11-17, 15:28
Medlem
Finns det något förhör med BVC? Har de anmält? Eller med tandvården? Helt sjuk att de kunde missa typ 17 tandläkarbesök eller vad det var…
Citera
2023-11-17, 15:30
Medlem
BrorGertruds avatar
När man läser om dessa totalt efterblivna föräldrar så blir man plötsligt för tvångssterilisering igen. Stackars barn att behöva växa upp i den misären. Spärra in aset till morsa på rättspsyk och kasta iväg nyckeln.

Man kan ju hoppas att någon tar hand om Daniel den dagen han behöver träffa andra intagna i fängelset.

Märkligt att inte BVC eller någon annan larmat om missförhållanden tidigare. Hade väl räckt för socialtjänsten att sätta sin fot i det där hemmet en gång för att ta undan barnen.
Citera
2023-11-17, 15:31
Medlem
Citat:
Hon har ju mer mindre varit instängd , fastbunden och isolerad utan att kunna göra något annat än att passivt ligga eller sitta stilla , först i rummet på övervåning med förtäckt fönster och i tvättstugan i mörker förutom det ljus som sipprat in under dörren .
Hon har varit avsaknad av i stort sett all fysisk kontakt förutom när pappan ibland bytt blöja och gett henne en låda med mat och när mamman gjort henne illa
Citera
2023-11-17, 15:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskall
Kanske är det som med slagna hundar (menar inte på något sätt att jämställa den stackars flickan med djur utan tänker bara på beteenden).
Att när dom kommer till ett tryggt hem och märker att dom inte behöver vara strykrädda så blir dom överdrivet livliga och testar gränser. Det är min erfarenhet.
Det tror jag kan stämma.
Citera
2023-11-17, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Mycket möjligt.
Hon kläs fortfarande som en pojke, enligt bild i Fup.

Enligt FUP har det handlats flickkläder, bla rosa skor, till Zoey på sjukhuset men Zoey ville inte ha flickkläderna utan den soc-tant som köpt kläderna fick gå tillbaka och byta till kläder till könsneutrala färger.
Citera
2023-11-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon har ju mer mindre varit instängd , fastbunden och isolerad utan att kunna göra något annat än att passivt ligga eller sitta stilla , först i rummet på övervåning med förtäckt fönster och i tvättstugan i mörker förutom det ljus som sipprat in under dörren .
Hon har varit avsaknad av i stort sett all fysisk kontakt förutom när pappan ibland bytt blöja och gett henne en låda med mat och när mamman gjort henne illa
Pappan har väl med största säkerhet u också gjort henne illa?
Citera
2023-11-17, 15:59
Medlem
WallabeJoys avatar
Den där tratten på sista bilden i förhör med Z, jag ser inte att den finns i husrannsakan, ligger den i beslagsprotokollet? Någon som vet?
Citera
2023-11-17, 16:07
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Ja jag vet, det är det jag menar, därav hennes gränslösa beteende och som någon påpekar ingått förhör har hon ju gått från varit livegen till att få 1000% uppmärksamhet och omvårdnad, menar inte det är fel.
Menar bara att hennes beteende är stundom gränslöst. Det vittnar ju också någon om.
Hon behöver ju allt sånt, hon har ju missat det andra barn fått under 7 år.

Jag drar varför det blev just hon som de valde att utsätta.
Och varför, ganska tidigt vill de ju ha det till att hon är hjärnskadad.

Hon Örja otroligt intelligent. Det märker man i förhör när polisen ställer frågor mot slutet om sånt hon inte tror att de vet.
Sen är det ju frustrerande men jag vet att det är så det går till att de får ju inte ställa några ledande frågor eller så när det gäller barn, utan allt ska ju komma från dem själva.
Men ibland vill man ställa följdfrågor själv. För det Z berättar väcker så mycket.

Så fruktansvärt hon måste mått, hon vill knappt beröra tiden hon förmodligen varit fasttejpad i sängen i första boendet. Där hon också i min mening blev utsatt för sexuella övergrepp.

Hur kan man man som förälder skada sitt barn, det kommer jag aldrig förstå, svälta, misshandla och utnyttja. Fruktansvärt.
Jag hoppas hon får stanna i den familj hon är i och att de orkar. Mycket jobb med ett sånt här barn många år framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in