2023-11-16, 14:08
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellerhur123
Fast det var inte bara den dagen, hon gillar inte mig överhuvudtaget någon dag. Dessutom menar jag inte bara henne, tog henne som ett exempel. Jag menar tjejer generellt.

Strunta i henne och dom andra då, man kan inte komma överens med alla, fokusera på dina studier bara. Är det ens din typ av människor som går på detta universitet eller som studerar till det som du nu gör? Kan ju vara där det krockar.
Citera
2023-11-16, 14:43
Avslutad
Citat:
Jag är en tjej j tidiga 20 årsåldern som pluggar på universitetet. Något jag har märkt väldigt tydligt är att tjejer inte gillar mig…om jag tar ett exempel så fick man komma tillbaka till Universitetet efter coronapandemin, och då tyckte jag självklart det var kul att komma tillbaka och träffa massa nya människor. Under rasten på en föreläsning gick jag till toaletten och då var det en tjej som stod där, jag kände igen henne från distansundervisningen och visste att vi gick samma program (hon hade även skickat en vänförfrågan till mig på facebook). Jag gick fram till henne och sa nåt i stil med ”vi går i samma klass, eller hur?” Då sa hon jaaa juste och lät väldigt glad. Men på första seminariet vi hade med klassen, märkte jag att hon inte gillade mig alls. Jag såg det på hela hennes kroppsspråk och blick. Det var som att efter de där 30 sekunderna vi pratade med varandra på toa, hade hon bestämt sig att hon inte gillade mig. Efter det blev det bara värre och hon tyckte inte om mig alls…hon var kompis och umgicks med alla tjejerna i klassen förut mig. Jag har ägnat många månader att tänka på varför hon inte gillar mig. Egentligen borde jag inte bry mig, men det är klart man blir frustrerad och undrar varför hon har något emot JUST MIG. Jag har bara varit trevlig mot henne…men ändå gillar hon inte mig.
Jag har också märkt rent generellt att tjejer/kvinnor inte gillar mig…(självklart inte alla) men jag tycker på något sätt att det är enklare att prata med killar. Killar känns mycket mer avslappnade, obrydda och mycket mindre dömande på något vis. På universitetet har jag mest umgåtts och pratat med killar. Ett till litet exempel, när jag skulle prata med min handledare mötte jag två killar från min grupp, som sa hej och hälsade trevligt. Jag hälsade på tjejen i gruppen, hon sa hej tillbaka men såg inte så glad ut och gav en liten märklig blick typ. Jag vill också tillägga att jag har samma personlighet och pratar på samma sätt med killar och tjejer, så det är inte så att jag ”flirtar med killar”på något sätt. Men vad skulle anledningen till detta kunna vara? Kan det vara så att tjejer har något emot mig?

Vill mest säga att du inte är ensam om att ha det såhär.

Gör inte om dig själv för att passa in. Fortsätt vara du annars kommer du gå vilse och må än sämre. Din flock finns, du har bara inte hittat den än.

Övertänk inte så mycket. Det drabbar bara dig själv. Att tjejerna du möter inte kan bete sig är ju faktiskt ett problem hos dem och inte dig.
Citera
2023-11-16, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du är knappast den första kvinnan i världen som enklare umgås med snubbar för att du inte förstår det kvinnliga ”spelet” eller ”systerskapets gemenskap” eller vad man nu ska kalla det.

Om du inte hittar en väninna som kan utbilda dig så får du väl umgås med snubbar.

Knappast någon förlust.

This

Jag förstår nog spelet. Men jag vill inte delta och har aldrig gillat det.

Jag var nog som ts när jag var yngre, slog knut på mig själv för att passa bättre in, det gick förstås inte bra...

Har gett upp lite granna på kvinnor. Men livet har också blivit lugnare efter.
Citera
2023-11-16, 14:52
Medlem
Standard transa, alltid kvinnor som inte kan bete sig bland kvinnor och tycker det är mindre "drama" med män. Nej män vill inte vara din vän de vill ligga med dig.
Citera
2023-11-16, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Standard transa, alltid kvinnor som inte kan bete sig bland kvinnor och tycker det är mindre "drama" med män. Nej män vill inte vara din vän de vill ligga med dig.

Du... man kan vara en feminin kvinna med typiskt kvinnliga attribut och typiskt kvinnliga intressen och ändå inte gilla drama, prestige, skvaller, revir, jämförande, allianser, hierarki och allt annat som ingår i kvinnors spel.

Det är ofta mindre drama med män, en rakare kommunikation etc. Och det är befriande om man kommer från just mycket drama.

Sluta anklaga folk för trans!
Citera
2023-11-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson

Fast de killar jag har umgåtts med har redan haft flickvänner
Citera
2023-11-16, 16:47
Medlem
Citat:

Så naiv kan du väl inte vara?
För övrigt så är du väl troligtvis en attraktiv pojkflicka.. Brukar vara dom som inte kommer överens med andra kvinnor. Eller bara sjukt oskön 😅
Citera
2023-11-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swurley
Så naiv kan du väl inte vara?
För övrigt så är du väl troligtvis en attraktiv pojkflicka.. Brukar vara dom som inte kommer överens med andra kvinnor. Eller bara sjukt oskön 😅

Nej jag är ingen pojkflicka, jag är väldigt feminim av mig. Och oskön är jag verkligen inte
Citera
2023-11-16, 17:58
Medlem
LookWhosBacks avatar
Citat:
Nej jag är ingen pojkflicka, jag är väldigt feminim av mig. Och oskön är jag verkligen inte

Jag håller med Radyr i inlägg #26. Jag skulle själv alla gånger välja att dejta en tjej som faktiskt pratar och bidrar till konversationen, hatar när tjejer är tysta och jag själv ska driva hela diskussionen.
Citera
2023-11-16, 18:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag är en tjej j tidiga 20 årsåldern som pluggar på universitetet. Något jag har märkt väldigt tydligt är att tjejer inte gillar mig…om jag tar ett exempel så fick man komma tillbaka till Universitetet efter coronapandemin, och då tyckte jag självklart det var kul att komma tillbaka och träffa massa nya människor. Under rasten på en föreläsning gick jag till toaletten och då var det en tjej som stod där, jag kände igen henne från distansundervisningen och visste att vi gick samma program (hon hade även skickat en vänförfrågan till mig på facebook). Jag gick fram till henne och sa nåt i stil med ”vi går i samma klass, eller hur?” Då sa hon jaaa juste och lät väldigt glad. Men på första seminariet vi hade med klassen, märkte jag att hon inte gillade mig alls. Jag såg det på hela hennes kroppsspråk och blick. Det var som att efter de där 30 sekunderna vi pratade med varandra på toa, hade hon bestämt sig att hon inte gillade mig. Efter det blev det bara värre och hon tyckte inte om mig alls…hon var kompis och umgicks med alla tjejerna i klassen förut mig. Jag har ägnat många månader att tänka på varför hon inte gillar mig. Egentligen borde jag inte bry mig, men det är klart man blir frustrerad och undrar varför hon har något emot JUST MIG. Jag har bara varit trevlig mot henne…men ändå gillar hon inte mig.
Jag har också märkt rent generellt att tjejer/kvinnor inte gillar mig…(självklart inte alla) men jag tycker på något sätt att det är enklare att prata med killar. Killar känns mycket mer avslappnade, obrydda och mycket mindre dömande på något vis. På universitetet har jag mest umgåtts och pratat med killar. Ett till litet exempel, när jag skulle prata med min handledare mötte jag två killar från min grupp, som sa hej och hälsade trevligt. Jag hälsade på tjejen i gruppen, hon sa hej tillbaka men såg inte så glad ut och gav en liten märklig blick typ. Jag vill också tillägga att jag har samma personlighet och pratar på samma sätt med killar och tjejer, så det är inte så att jag ”flirtar med killar”på något sätt. Men vad skulle anledningen till detta kunna vara? Kan det vara så att tjejer har något emot mig?
Du är antagligen vacker. Många kvinnor ogillar vackra tjejer. Umgås du mest med killar ses du som ett dubbelt hot.
Citera
2023-11-16, 18:21
Medlem
Citat:

Hahaha och det tror du stoppar de? De vill ligga med dig, ingen man vill ha kvinnliga vänner och de som har det är cucks och väntar på sin tur.

Väx upp.
Citera
2023-11-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Du... man kan vara en feminin kvinna med typiskt kvinnliga attribut och typiskt kvinnliga intressen och ändå inte gilla drama, prestige, skvaller, revir, jämförande, allianser, hierarki och allt annat som ingår i kvinnors spel.

Det är ofta mindre drama med män, en rakare kommunikation etc. Och det är befriande om man kommer från just mycket drama.

Sluta anklaga folk för trans!

Du går till en annan värld där alla vill ligga med dig, men det är okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in