2023-11-16, 15:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
On the contrary, herr arga islamist. TS öppnar absolut för diskussionen om Hamas vidrigheter. Men du menar alltså att de inte slaktade civila den 7 oktober?
Suck.

Vi diskuterar ett klipp där en maskerad IDF soldat hävdar att Hamas bröt sig in hos en familj, band fast alla, avrättade föräldrarna, plockade ut ett öga på en 10 åring och avrättade därefter barnen. Det enda beviset för detta ägt rum, som alla svalde direkt likt hungriga horor, var en Maskerad IDF soldat som blir intervjuad. Min invändning var att om detta är det enda man har att gå på, vilket jag är rätt övertygad om att det är, är man en idiot som inte klarar av basal källkritik.

Du är den enda som pratar om den 7e Oktober.

Så, nu har jag svarat dig ditt lilla troll, se till att dra igen kukhölstret nu.
Citera
2023-11-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Som sagt, jag bad om filmen. Den är inte publicerad. Utöver detta är det enda som länkats om händelsen den maskerade IDF soldaten. Vill du länka till SVT där de verifierar att denna händelse har ägt rum är det fair enough, men det har inte länkats än.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/israel-visar-bilder-fran-attacken-7-oktober-ofattbart-vald--whtcnq

Kolla på detta klipp då.
Filmen får du säkert vänta på innan du får möjlighet att ta del av det materialet.
Citera
2023-11-16, 15:45
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Suck.

Vi diskuterar ett klipp där en maskerad IDF soldat hävdar att Hamas bröt sig in hos en familj, band fast alla, avrättade föräldrarna, plockade ut ett öga på en 10 åring och avrättade därefter barnen. Det enda beviset för detta ägt rum, som alla svalde direkt likt hungriga horor, var en Maskerad IDF soldat som blir intervjuad. Min invändning var att om detta är det enda man har att gå på, vilket jag är rätt övertygad om att det är, är man en idiot som inte klarar av basal källkritik.

Du är den enda som pratar om den 7e Oktober.

Så, nu har jag svarat dig ditt lilla troll, se till att dra igen kukhölstret nu.
Sucka på, couldn't care less.
Ja, det var jag som länkade in klippet.
Låt mig repetera, klippet visar en soldat som hänvisar till en ÖVERVAKNINGSFILM som finns. Det är alltså FILMADE BEVIS. Vad som finns på filmen förstår alla med två hjärnhalvor är något som allmänheten aldrig kommer att få se. Det kallas BEVISMATERIAL. Har du sett mycket bevismaterial i din dag som ryms inom en pågående utredning?

Så vi kan konstatera följande
1: Bevis finns till händelsen som beskrivs.
2: Ingen av oss kommer (förmodligen någonsin) få se filmen.
3: När domen faller så kommer vi alla därmed förstå att bevisningen höll.

Trots detta försöker du med en dåres envishet (likt en försvarsadvokat) hävda att Hamas är oskyldiga. Varför?
Citera
2023-11-16, 15:52
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ovanstående har absolut INGENTING med händelsen vi diskuterar.

Övervakningsfilmen "finns" därför en IDF soldat hävdar att den finns? Ni är fan helt tappade alltså. Sluta nu, jag orkar inte längre.
Filmen finns eftersom han säger att den finns, ja. Det, med alla andra filmer som hittats och visats gör att trovärdigheten är mycket hög, vilket förmodligen är en del av det Kanaltrollet försöker få dig att förstå.
Du, eller jag, kommer inte att få reda på mer än såhär förrän rättegång hållits, du har ännu inte svarat på om du någonsin varit med om ett enda övrigt rättsfall där du fått insider-information om bevismaterial? Det kanske funkar så i din sharia-domstol menar jag? I västvärlden fungerar det inte så fyi.
Du har inte svarat på varför du försöker försvara Hamas? Det är ett underligt beteende som inga svenskar skulle få för sig att göra, eftersom Hamas ju är terrorister och på fiendens sida by default.
Citera
2023-11-16, 16:07
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Detta kan möjligen vara det dummaste som skrivits i hela tråden. Det är fan synd om dig på riktigt. Jag försvarar inte Hamas, jag uppmanar till källkritik, men det är du uppenbarligen för jävla korkad att inse. Som sagt, synd om dig. En anonym IDF soldat är inte en pålitlig källa för information din mastodontmupp.

Jag bad dig länka till SVT där de verifierar att denna händelsen har ägt rum, det klarade du inte av.
Att du ifrågasätter det närmaste bevis du kommer att komma (d.v.s. en insatssoldat som i sin tur hänvisar till en film som finns och som givetvis kommer användas som bevis), är att försvara Hamas. Du kan KALLA det något annat, men det är inget annat än ett försvar av terrorism.
Ifrågasatte du sjukhusbomben?
Citera
2023-11-16, 16:09
Medlem
Citat:
Varför inte annektera västbanken också?

Varför ska de starta ett krig mot Västbanken?
Citera
2023-11-16, 16:17
Medlem
Citat:
vi blir fortfarande lämnade i en situation där den enda källan är en maskerad IDF soldat

Sky rapporterar en del av det de såg av 'raw footage', dvs Israels samling av filmsnuttar:

https://news.sky.com/story/israel-invites-worlds-media-to-watch-raw-footage-of-hamas-massacre-to-justify-its-military-action-12 991304

"The horror inflicted on the two boys and their father is one of the most distressing moments in the film"

"After the grenade explosion - the boys, one older than the other, but neither looking to be older than nine or 10 - are pictured sitting on chairs in their kitchen."

They are in a state of terror and bewilderment, with one saying: "Daddy is dead. He also asked: "Why am I alive?""

"In another clip, the older boy asks his brother, who has an injury to one eye, if he can see out of his eye. The younger child says he cannot."

"Their fate is not clear."
Citera
2023-11-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arabellla
"Stöttat Hamas i alla år" va? Du är efterbliven. Folk som dig stöttar Israel för att det är "den enda demokratin i Mellanöstern" och använder sedan argument som detta. Hur kan Hamas styre i Gaza rättfärdigas på detta sätt om palestinierna inte får utöva sin rösträtt? Tror dessutom inte det är många palestinier som är nöjda med att deras släkter blir utplånade av Israel till följd av 7 oktober; även om det skett sedan innan dess också.

Använd hjärnan när du tänker.

Vilka röstade på Hamas? Vilka är det som inte varnade Israel om hamas kommande attack? Vilka är det som låter Hamas bygga sina aketramper i civila byggnader?
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pexter22
Sky rapporterar en del av det de såg av 'raw footage', dvs Israels samling av filmsnuttar:

https://news.sky.com/story/israel-invites-worlds-media-to-watch-raw-footage-of-hamas-massacre-to-justify-its-military-action-12 991304

"The horror inflicted on the two boys and their father is one of the most distressing moments in the film"

"After the grenade explosion - the boys, one older than the other, but neither looking to be older than nine or 10 - are pictured sitting on chairs in their kitchen."

They are in a state of terror and bewilderment, with one saying: "Daddy is dead. He also asked: "Why am I alive?""

"In another clip, the older boy asks his brother, who has an injury to one eye, if he can see out of his eye. The younger child says he cannot."

"Their fate is not clear."
Jag hoppas du förstår att detta inte är händelsen som beskrivs i intervjun.
Citera
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ditt "bevis" är inget bevis din pajas. Det är ett overifierat påstående från en källa som är djup partisk.

Inte många högskolepoäng på dig va?
Fler högskolepoäng än du, uppenbarligen. Jag skrev nämligen "det närmaste bevis man kan komma", vilket också är sant.
Däremot förklarar du fortfarande inte varför du så desperat försöker rentvå Hamas från de fruktansvärda handlingarna de utförde? Förmodligen de värsta terrordåden i vår historia.

Jag kikade i din historik och du har faktiskt inte ifrågasatt ett enda rykte ifrån Hamas, och då skall det sägas att det ändå florerar hundratals rykten, samt bevis för fabricerade filmer och bilder. Men det köpte du uppenbarligen med hull och hår. Klart intressant analys.
Citera
2023-11-16, 16:21
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Jag hoppas du förstår att detta är ännu ett vittnesmål från en ANNAN händelse (det är alltså plural på familjebrutaliteterna). Försöker du hävda att detta är fake också?
Citera
2023-11-16, 16:30
Medlem
Citat:

Jo det tror jag nog att det är även om Sky inte säger att terroristen uttryckligen slet ut ögat från 10-åringen så har ju något uppenbarligen hänt med ögat. Exakt vad vet man ju först då man ser övervakningsfilmerna eller frågar pojken (om han nu lever). Det är samma händelse som IDF-soldaten beskriver. Nu kan man ju uppfatta saker lite olika dels från

1. Sky-journalisten som ser en film men inte får ta med sig den eller fota något.
2. Soldaten som kommer till samma ställe i stridens hetta. Enorm stress.

Det är normalt att vittnen berättar lite olika hur de uppfattat en händelse. Jag tror du får ge dig nu. De flesta förstår att denna händelse verkligen har hänt, ja alla utom du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in