2023-11-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Sverige är redan med i Nato nu.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-far-nato-ja-en-historisk-dag

Det ändrar inte att det är helt poänglöst. Vi är nu en garanterad måltavla vid ett världskrig och de som är skyldiga till detta är landsförrädare och borde behandlas som sådana med.
Citera
2023-11-16, 15:00
Avstängd
Turkiet skjuter upp beslutet om Sveriges medlemsskap.
Citera
2023-11-16, 15:05
Medlem
Vad är anledningarna till att gå med i Nato? För att vi lättare skall kunna försvara oss om vårt land blir attackerat.
Citera
2023-11-16, 15:21
Medlem
E-sparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Det är enkelt, Ryssland har visat sig vara en sovande björn som nu har vaknat, deras aggressivitet har bara stoppats vid Ukraina p.g.a omvärldens stöd i form av material, vapen och anda förnödenheter.

Detta i kombination med att Sverige mer eller mindre helt avvecklat militären, värnplikten försvann väl runt 2010 i samband med att vi skulle öppna åra hjärtan.

Detta har lett till att vi är helt oförmögna att försvara, vi kan inte ens försvara oss mot löst sammansatta grupper av kaosblattar, ett militärt anfall handlar motståndskraften om timmar...

Med tanke på omvärlden måste vi ingå ett samarbete p.g.a en total oförmåga att själva upprätthålla säkerheten...

NATO är bra och man ska aldrig lita på en rysshora!

Tror du på detta? Turkiet och Ungern förhalar hur länge som helst Är Lakejer till Россия
Citera
2023-11-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det ändrar inte att det är helt poänglöst. Vi är nu en garanterad måltavla vid ett världskrig och de som är skyldiga till detta är landsförrädare och borde behandlas som sådana med.
Så vi hade inte varit en måltavla om vi inte vore med i NATO? Tror du på det själv.
Citera
2023-11-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Vad är anledningarna till att gå med i Nato? För att vi lättare skall kunna försvara oss om vårt land blir attackerat.
Som andra skrivit är vi i princip redan med i NATO men det vore bra att få ett fullvärdigt medlemskap.
Citera
2023-11-16, 15:30
Medlem
E-sparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Svenskarna vill känna sig trygga under Pentagons kärnvapen.

Du strävar efter jordens undergång. Om vi tror att lilla Sverige skulle klara oss har du fel

Och USA som är så glorifierad det är så äckligt om man tittar på historien
Citera
2023-11-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Så vi hade inte varit en måltavla om vi inte vore med i NATO? Tror du på det själv.

Jag vet vad som gör oss till en måltavla. Att utgöra ett hot själva genom att vara lakejer till det land som varit i krig sedan de bildades. USA.
Citera
2023-11-16, 15:41
Medlem
Citat:
Jag vet vad som gör oss till en måltavla. Att utgöra ett hot själva genom att vara lakejer till det land som varit i krig sedan de bildades. USA.
Ja men vi har en lång historia av samarbete med USA, vad gäller säkerhetspolitik.
Citera
2023-11-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja men vi har en lång historia av samarbete med USA, vad gäller säkerhetspolitik.
Det är skillnad på att spionera för USA och bli ett nytt Ukraina för dem. Folk kan ju åka och bli volontärer i Ukraina om de vill döda ryssar. Men gör för fan inte svenska kvinnor och barn till måltavlor för att ni har en amerikansk dildo hårt uppkilad i röven.
Senast redigerad av zirconium2020 2023-11-16 kl. 15:49.
Citera
2023-11-16, 15:50
Medlem
Citat:
Det är skillnad att spionera för USA och bli ett nytt Ukraina för dem.
Vi är så insyltade i NATO som vi bara kan vara utan att vara fullvärdiga medlemmar.

Exempelvis har USA gett oss garantier om kärnvapenskydd mot Ryska kärnvapen under tiden vi ansöker till NATO. Jag tycker det är bra.
Citera
2023-11-16, 15:52
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Finns det något land som vill gå i krig mot NATO? Tveksam på det, då återstår endast terrororganisationer och dessa har redan visat att Sverige är ett mål även utan NATO så där kan man väl inte riktigt säga att det skulle öka risken .

Som jag ser hade Sverige två val när det kommer till militärt försvar när Finland valde att gå med i NATO.
1, Rusta upp sitt eget försvar för att kunna behålla ställningen att ett angrepp mot Sverige skulle vara för kostsamt så att en angripare skulle besluta att inte angripa (den inställning man haft)
2, Att gå med i en försvarsallians som då indirekt gör än starkare.

Problemet med ettan är att det skulle ta tid, vi pratar säkert 10-20 år för att komma upp till en nivå som vi hade runt 80-90 talet. Nr 2 är då det man har kvar, även ifall jag är positiv till NATO så tyckte jag att det skulle röstats om. Med ha kvar menar jag då om man anser att ett försvar behövs idagsläget.
Senast redigerad av Neroxx 2023-11-16 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in