2023-11-15, 03:04
Bannlyst
Jag måste bara säga det. Fattar ni den moraliska nedgången för Svenska Landslaget när Reinfeldt sitter på posten. Hur tänkte dessa dårar när dom röstade fram honom återigen. Han bevisade vad han går för som statsminister, och nu ska han ge sig in i landslaget också. Det är demoraliserande för spelarna. Våra stolta svenska soldater. På grund av hans svensk-fientliga agenda som statsminister. Det demoraliserar landslaget nu också.
Senast redigerad av vackrahav100 2023-11-15 kl. 03:08.
Citera
2023-11-15, 22:34
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Det är bluff och båg gällande ryktena att Graham Potter ens skulle vara på tapeten för SvFF så orealistiskt när han har PL-klubbar och nu Milans intresse efter sig.. och ett egenintresse att träna storklubbar och tjäna storkovan.

Om Graham Potter överhuvudtaget kommer till landslaget så blir det i slutskedet av sin tränarkarriär när han inte kan lockas av några toppjobb längre definitivt inte nu. Glöm han än så länge.

Det blir någon från allsvenskans toppskikt antagligen som tar över men det är inget problem dom spelar ändå 433 eller 4231. Vi i Sverige har också "moderna" tränare nu det blir inget mer ruttet 442 som inte passar vårt spelarmaterial den saken är säker.

Jag tror tyvärr du har rätt angående Potter.

Min spontana gissning är att det blir Rydström.
Citera
2023-11-15, 22:54
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Det är bluff och båg gällande ryktena att Graham Potter ens skulle vara på tapeten för SvFF så orealistiskt när han har PL-klubbar och nu Milans intresse efter sig.. och ett egenintresse att träna storklubbar och tjäna storkovan.

Om Graham Potter överhuvudtaget kommer till landslaget så blir det i slutskedet av sin tränarkarriär när han inte kan lockas av några toppjobb längre definitivt inte nu. Glöm han än så länge.

Det blir någon från allsvenskans toppskikt antagligen som tar över men det är inget problem dom spelar ändå 433 eller 4231. Vi i Sverige har också "moderna" tränare nu det blir inget mer ruttet 442 som inte passar vårt spelarmaterial den saken är säker.

Kim och bajstolle är snart lägligt nog lediga. Favoriter till att ta över?
Citera
2023-11-15, 23:46
Medlem
Blir det 4-4-2 imorgon hoppas jag på

Olsen
Wahlqvist, Lindelöf, Starfelt, Sema
Kulusevski, Cajuste, Larsson, Forsberg
Claesson, Gyökeres

Befarar dock att Dejan tvingas spela anfallare, trots att han sällan gör det bra där. Ekdal vilas här och får istället kliva in och göra en sista landskamp hemma på Friends.
Citera
2023-11-16, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Olsen
Claesson, Gyökeres

Befarar dock att Dejan tvingas spela anfallare, trots att han sällan gör det bra där. Ekdal vilas här och får istället kliva in och göra en sista landskamp hemma på Friends.

Nog bättre att börja Larsson på bänken och låta han spela från start mot Estland istället. Larsson spelade 5 matcher i 90 minuter på 2 veckor innan landslagsuppehållet, han såg rätt sliten ut i söndags.
Citera
2023-11-16, 09:16
Medlem
Elfsborgs klubbchef Stefan Andreasson är tveksam till chanserna att Thelin tar över landslaget. "Klubblagsfotboll är mer hans grej".

Jag vet inte om Andreasson för något slags psykologiskt spel i den här intervjun, men det vore så oerhört sorligt om två unga intressanta (men internationellt sett medelmåttiga) tränare avstår från landslaget på grund av såna petitesser. Det borde, kan man tycka, vara en jävla ära och ett privilegium att utses till förbundskapten och representera sitt land.

Personligen hade jag inte haft något emot Thelin, även om jag inte håller honom som min favorit. Den lite mer raka 433 skulle nog passa oss. Sen är jag för dåligt insatt i hur mycket konstgräset påverkar Elfsborgs spelstil men vad jag minns från den här säsongen så är det ingen snefördelning av vinster till förmån för konstgräs kontra naturgräs
Citera
2023-11-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Jag tror tyvärr du har rätt angående Potter.

Min spontana gissning är att det blir Rydström.
Vad är Rydström för profil har han pondus? Känns som att vi behöver en tränare med en tydlig spelidé som passar oss (det har han väl?) men också pungkulor måste kunna kritisera och våga bänka spelare som inte levererar. Isak och Forsberg två givna exempel.
Senast redigerad av offermentalitet 2023-11-16 kl. 15:48.
Citera
2023-11-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon

Olsen
Claesson, Gyökeres

Janne valde förstås Helander och Samuel Gustafson på nyckelpositioner som mittback/innermittfält, hopplöst..
Citera
2023-11-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Kim och bajstolle är snart lägligt nog lediga. Favoriter till att ta över?
Några förbunds kaptener som hyllar nazisternas ledarskap vill vi verkligen inte ha!
Djurgårdare bör helst hållas borta från alla våra landslag oavsett sport och position.
Citera
2023-11-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Janne valde förstås Helander och Samuel Gustafson på nyckelpositioner som mittback/innermittfält, hopplöst..
Jsg förstår inte varför han envisas med att spela
Kulusevski som forward, han är mycket bättre i din naturliga position som högerytter.
Ska Svanberg spela bör han dessutom spela centralt inte på en kant.Dubbelfel av den snart fd förbundskaptenen.
Citera
2023-11-16, 19:08
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345

Det talas ofta om Janne Anderssons trevlighet mot grabbarna EFTER matcherna, och träningen. Hans ledarskap verkar oklanderligt över en pilsner i eftersnacket.

MEN...var är målen och segrarna?
Citera
2023-11-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det talas ofta om Janne Anderssons trevlighet mot grabbarna EFTER matcherna, och träningen. Hans ledarskap verkar oklanderligt över en pilsner i eftersnacket.

MEN...var är målen och segrarna?

Jo, det går snabbt utför om man inte gör mål eller vinner matcher!

Janne har gjort det bra under sin tid också, men form är färskvara och ingen är bättre än sin senaste match, som det brukar heta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in