2023-11-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej visst kul att Wallin får fighten men AJ kommer köra över han tyvärr, Wallin var och kaxa upp sig i face off och peta i AJ:s getingbo!
Har följt AJ igenom karriären och detta var nog den mest motiverade och påslagna AJ jag sett på ett bra tag måste man få säga det var GAME on, Wilder mer ödmjuk än vanligt måste man säga för ovanligheten det var mer respekt och annat från hans sida man ser han är i den delen av sin karriär där han vill få in pengarna!

MEN det mest intressanta se respekten mellan Eddie Hearn Matchroom Boxing och Frank Warren Queensberry Promotion sedan Shelly Finkel inte de stora ordens man samt Salita, Detta kommer vi se mer av crossover mellan olika promotorer för det är en vinst för fansen och sedan 23:e dagen före julafton uppesittar Bingolotto SLÄG DIG I VÄGGEN här blir det uppesittar boxning på DAZN!
Såg bilder precis då Hearn o Warren stod bredvid varandra. Mycket märkligt efter alla år av hårda ord.
Vart är vi på väg??. Nån ordning o reda måste det för fan vara!!
Citera
2023-11-15, 21:30
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Såg bilder precis då Hearn o Warren stod bredvid varandra. Mycket märkligt efter alla år av hårda ord.
Vart är vi på väg??. Nån ordning o reda måste det för fan vara!!
Jag tror vi får se mer samarbeten mellan dem även i UK och big events, Tror mycket är att dem vill få bort Boxxer som en aktör inom boxningen!
Tror det är få promotorer om någon som gillar Ben Shalom och som sitter och leker med pengar från Sky Sports, Det kommer som sagt komma mer under 2024 är övertygad om detta för detta visar man kan om vi vill!
Citera
2023-11-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag tror vi får se mer samarbeten mellan dem även i UK och big events, Tror mycket är att dem vill få bort Boxxer som en aktör inom boxningen!
Tror det är få promotorer om någon som gillar Ben Shalom och som sitter och leker med pengar från Sky Sports, Det kommer som sagt komma mer under 2024 är övertygad om detta för detta visar man kan om vi vill!
Ok. Då får Cola-Kalle dra hem till Fritzer land för gott..
Citera
2023-11-15, 22:20
Medlem
Riktigt kul att vi har en svensk tungviktsboxare i Wallin som rankas bland topp 10
på världs rankingen efter segern mot Gassiev.
Och nu har han verkligen möjligheten att slå sig in i den absoluta världs toppen och som
även är hans stora chans att få gå en titel match.
Wallin-Joshua blir en av de största matcherna vi sett genom tiderna i svensk tungviktboxning
och det vet givetvis de boxningskunniga här, men här skrivs historia.
Det här blir häftigt och se.
Vad tror ni om hans chanser?
Senast redigerad av daloon 2023-11-15 kl. 23:05.
Citera
2023-11-15, 22:24
Medlem
Caravanserais avatar
Har svensk media skrivit nåt om Wallin? De skrev inte ett skit om Helenius heller.
Citera
2023-11-15, 23:58
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caravanserai
Har svensk media skrivit nåt om Wallin? De skrev inte ett skit om Helenius heller.
De har inte skrivit mycket om Badou Jack heller. Är väl han på Aftonbladet, Stefan nånting som brukar skriva och hylla svenska boxare. Men jag fick faktiskt reda på nyheten via just Aftonbladet. "Svensken ställs mot storstjärna" är rubriken.

Verkar som Otto är i huvudmatchen. Extra kul.

Presskonferens här https://youtu.be/vqlTziKMqqU?si=fl0xieUMEwlcBhCp (jag har inte sett hela än)

Gillar verkligen Otto. Fötterna på jorden och ödmjuk vilket såklart legst honom i fatet när det gäller att få till större matcher men jag personligen gillar såna personer mer än de som lägger på en fejkad personlighet. Såg att han svarade på någon som hyllade honom på instagram och precis som du reagerat på hur lite uppmärksamhet han får och hans svar var bara nåt i stil med "hoppas vi kan få en gala till Sverige snart!"
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-11-16 kl. 00:03.
Citera
2023-11-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daloon
Riktigt kul att vi har en svensk tungviktsboxare i Wallin som rankas bland topp 10
på världs rankingen efter segern mot Gassiev.
Och nu har han verkligen möjligheten att slå sig in i den absoluta världs toppen och som
även är hans stora chans att få gå en titel match.
Wallin-Joshua blir en av de största matcherna vi sett genom tiderna i svensk tungviktboxning
och det vet givetvis de boxningskunniga här, men här skrivs historia.
Det här blir häftigt och se.
Vad tror ni om hans chanser?

Det är den största enskilda tungviktsfighten med svenskt inslag under min livstid.
Den petar således Frank Brunos utklassning av Lillen Eklund från 1985.
Vinner Wallin så kommer nästa fight troligen vara om IBF titeln.
Joshua slog Wallin knappt två gånger om som amatör..men det har ringa betydelse nu.
Stora frågan är om den nedgång vi sett med Joshua fortsatt.Det är troligt,då inte många boxare lyckas vända på kuttingen under senare delen av karriären.
Jag tror att Otto har god chans att vinna,även om jag ser Joshua som knapp förhands i skrivande stund.
Citera
2023-11-16, 08:17
Medlem
DjPuttes avatar
Nej Wallin har inte mycket hämta mot AJ i fighten det är mest vi Svenskar som hypar upp han till ngt bara för han är rankad 2:a på IBF lista för tungvikt, Det visar mer dålig tungviktssidan är än hur bra Wallin är för i dagsdato finns det ingen lysande kraft som äkta tungviktare!

Alla kommer nu säga kolla Wallin klarade av 12 ronder mot Fury men då ska man komma i håg att Fury är inget tränings fenomen heller hur det är mycket löst fladder runt hans midja, Sedan är han en stationär tungviktare det är inte mycket flyt under fötterna som gör Fury ett tacksamt mål som Wallin hade!

AJ är en annan typ av boxare som Wallin inte vart uppe mot mer teknisk tungviktare som rör på sig bättre än vad tex Fury gör sedan sitter han på ett KO slag som han kan sätta upp när som, Wallin kommer få problem just kring detta för AJ kommer hitta luckorna med att jobba med jabben först för att sedan följa upp med tunga kombos!

Säga AJ är over the hill är nonsens han mötte Usyk som är en cruiserviktare och var och ska också vara rappare på fötter och annat, Man måste se för vad det är och Wallin är inte där uppe tyvärr som vi alla svankar vill tro realsiten säger att AJ vinner på KoO men hjärtat hoppas men som sagt.....
Citera
2023-11-16, 08:54
Medlem
Oerhört anmärkningsvärt att AJ tackar NEJ till 500 Mkr som Wilders team har erbjudit honom för en match.. Det stärker bara min bild av AJ och hans team med Eddie i spetsen att de inte vill ta några risker alls.

AJ är absolut en topp 5 fighter i tungvikt nu, men hans topp är förbi.. Och jag vill påstå att många av hans vinster under hans sk "prime" var mot kanonmat... Lätt o se bra ut då..

Nu när åbde Hearn o Warren kan stå brevid varandra så är väl chansen stor att deras ess möts, men det lär tyvärr inte bli på Wembley som hade varit en dröm, eller Manchester.
Blir i ett sandigt land med tvivelaktiga mänskliga rättigheter..Tyvärr!
Citera
2023-11-16, 10:20
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Oerhört anmärkningsvärt att AJ tackar NEJ till 500 Mkr som Wilders team har erbjudit honom för en match.. Det stärker bara min bild av AJ och hans team med Eddie i spetsen att de inte vill ta några risker alls.

AJ är absolut en topp 5 fighter i tungvikt nu, men hans topp är förbi.. Och jag vill påstå att många av hans vinster under hans sk "prime" var mot kanonmat... Lätt o se bra ut då..

Nu när åbde Hearn o Warren kan stå brevid varandra så är väl chansen stor att deras ess möts, men det lär tyvärr inte bli på Wembley som hade varit en dröm, eller Manchester.
Det var då Wilder war champ och titlarna skulle enas dem kom inte överens om vart fighten skulle ske samt tv bolag som skulle sända och sliten mellan PPV rättigheterna, AJ ville men kontraktet satte stopop och då var det inte mer än så!

Dem kommer mötas nästa år det är redan rätt klart och vinnaren ska upp mot Fury el Usyk i en vem fight, Ryadh har blivit en makt faktor vart pengarna finns och intresset sedan vad som sker bakom det är rätt egalt!

Sedan finns rykten om att AJ vs Wilder kommer bli över tre fighter varav den sista ska bli den nya Rumble in the jungle 2.0, För båda är det en inspiration för båda har talat varmt om att just få en match i Afrika och hur mycket det skulle betyda för boxningen i stort!
Citera
2023-11-16, 10:23
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:

Det där var väl bara ett gammalt rykte?
Citera
2023-11-16, 10:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hur mycket pengar står på spel för Otto? Googlat lite, men ej funnit svar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in