2023-11-13, 18:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papajoe
Sjukvården och skolan är ett skämt tack vare privatiseringar.
Vården och skolan är inte privatiserad i Sverige.
Citera
2023-11-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vården och skolan är inte privatiserad i Sverige.

Friskolereformen genomfördes i Sverige 1992
Godmorgon
Citera
2023-11-15, 17:02
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Friskolereformen genomfördes i Sverige 1992
Godmorgon

Jag misstänker att användaren menar att verksamheterna ifråga alltjämt är skattefinansierade. Ergo, inte privatiserade.
Citera
2023-11-15, 17:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jag misstänker att användaren menar att verksamheterna ifråga alltjämt är skattefinansierade. Ergo, inte privatiserade.
Stämmer bra.
Citera
2023-11-21, 09:55
Medlem
pollenpers avatar
Har ni funderat över om fastighetskontoret skulle vara helt privat och konkurrensprovat.

Hålla rätt på min tomts gränser. registrerad i danmark medans grannens reggar i stadens kontor.

Lantmäteriet kanska jag menar.
Citera
2023-11-22, 02:01
Medlem
Betalar gärna en hundring extra i skatt om jag vet att tex välfärd och polisväsendet fungerar.

Stolt svensk folkhemsromantiker
Citera
2023-11-22, 13:28
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Betalar gärna en hundring extra i skatt om jag vet att tex välfärd och polisväsendet fungerar.

Stolt svensk folkhemsromantiker

Svenskar betalar i princip mest skatt i hela världen men ändå fungerar det fetade som skit. Hur känns det?
Citera
2023-11-23, 03:50
Medlem
Citat:
Svenskar betalar i princip mest skatt i hela världen men ändå fungerar det fetade som skit. Hur känns det?

Känns jättebra. Hellre att stålarna går tillbehövande än nån äcklig blåskjorta som ändå har fullt med flis.
Hur känner du nu?
Citera
2023-11-23, 07:36
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Känns jättebra. Hellre att stålarna går tillbehövande än nån äcklig blåskjorta som ändå har fullt med flis.
Hur känner du nu?

Vilka behövande är det om jag får fråga? Bettlare från tredje världen? Byråkratlöss?
Citera
2023-11-27, 17:35
Medlem
Citat:
Vilka behövande är det om jag får fråga? Bettlare från tredje världen? Byråkratlöss?

Skolan
Handikappade
Missbrukare
Hemlösa
Arbetslösa
Mm mfl
Citera
2023-11-28, 08:15
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Skolan
Handikappade
Missbrukare
Hemlösa
Arbetslösa
Mm mfl

Och du tycker att det görs i landet som har nästan högst skattetryck i hela världen? Förövrigt är inte det s.k generella välfärdssystemet till för att hjälpa de svaga utan för att kontrollera och exploatera de starka. Det är vad marxism handlar om egentligen.
Citera
2023-11-29, 19:39
Medlem
Vill gärna att allt privatiseras men tycker också att det borde finnas myndigheter/socialer för trasprollar.

En bra demokratisk idé (fick höra från nån) är att låta skattebetalare välja vart deras skatt ska gå. Då får vi se hur mycket kärlek polisen har från folket samt vad alla tycker om bidragstagare.

Förövrigt så hatar jag statens vårdcentraler man får inga alternativ.
Det kostar typ 3000kr per besök hos en privat mottagning men fan vad man mår bra efter besöken där och bemötandet man fick.
Senast redigerad av samhallstjanst88 2023-11-29 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in