Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Jag lyssnar inte på musik alls. Musik gör inget för mig så det blir liksom aldrig av.
Där blir ju lite ditt svar, du har dvs ingen aning om vad som är komplext och inte i musik. Jazz och fusion t ex är ganska avancerat, inget för gemene man. Likaså klassisk musik. Rock och metal är inte långt ifrån, säg en avancerad och utvecklad form av blues blandat med inslag från klassisk musik, från skalor. harmonier och struktur.
Nästan uteslutande all musik idag som går på radion, NRJ, RixFM är låtar som är 3 minuter långa innehållande 4st ackord. Samma uppbyggnad vers, brygga, refräng och stick. Kan du 4-5 ackord på ett piano eller gitarr kan du i princip spela till all modern musik som släpps idag.
Jag vet inte om det har betydelse i frågan gällande arbetarklass och rock men de tätaste snubbarna i min närhet som sitter på mångmiljonbelopp har t ex varit på konserter till Maiden och Metallica.
I arbetet t ex när man träffar flertalet VD`s är det aldrig RixFM, Frökens Snusk eller Taylor Swift som spelas, det kan jag garantera.