2023-11-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Nyfödda barn behöver mer än rumsvarmt. Det här handlar dessutom om för tidigt födda barn och spädbarn som av andra skäl behandlas på neonatalavdelning. De behöver betydligt högre värme än vanliga nyfödda barn.

Men för all del, låt inte din okunnighet och uppenbart bristande intelligens hindra dig från att fortsätta uttala dig.

Du köper denna bild med hull och hår. Har man inte tillgång till en kuvös lägger man inte upp flera bebisar bredvid varandra på en filt, och gör drama av det. Det här hygieniskt förkastligt och innebär hög risk för smitta. Bebisarna ser övergivna ut, dumpade. Många för tidigt födda överlever med omvårdnad nära sin mor särskilt när det är 25-27 grader varmt.

Var är mammorna? Är detta bebisar som fötts åt Hamas i propagandasyfte? Varför inte liknande bilder från södra Gaza?

Men du kanske saknar ugnar för att visa att IDF tvingar Hamas att steka sina bebisar?
Senast redigerad av Vresrosen 2023-11-14 kl. 15:16.
Citera
2023-11-14, 15:14
Har Israel full kontroll över territoriumet? Utrensningen av hamas bör gå fort nu.. yalla
Citera
2023-11-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Varpå jag meddelade att om Hamas hade något vett/heder/ärligt uppsåt, så hade man den 7 oktober lyssnat på Israel och släppt gisslan för fred.
Varför skulle Israel ta emot 70 gisslan för fem dagars eldupphör? Hamas ska släppa gisslan, punkt. Förbehållslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
70? Samtliga i gisslan och därefter 12h vapenvila där Hamas ges möjlighet att överlämna sig själva dvs behålla livet. Det är en schysst deal som Hamas själva aldrig hade erbjudit.

Tydligen, enl Washington Post, är man i princip överens. Israel ville först ha 100 gisslan, Hamas 120 palestinska fängslade kvinnor och barn. Men det är fler inblandade, Mossad, CIA, Qatar, Egypten, Palestinska Islamiska Jihad, kanske ännu fler. Kan inte annat känna en viss lättnad att ni båda inte finns med i dom diplomatiska förhandlingarna.
Citera
2023-11-14, 15:35
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du köper denna bild med hull och hår. Har man inte tillgång till en kuvös lägger man inte upp flera bebisar bredvid varandra på en filt, och gör drama av det. Det här hygieniskt förkastligt och innebär hög risk för smitta. Bebisarna ser övergivna ut, dumpade. Många för tidigt födda överlever med omvårdnad nära sin mor särskilt när det är 25-27 grader varmt.

Var är mammorna? Är detta bebisar som fötts åt Hamas i propagandasyfte? Varför inte liknande bilder från södra Gaza?

Men du kanske saknar ugnar för att visa att IDF tvingar Hamas att steka sina bebisar?

Din fullkomliga brist på kunskap i frågan och din allmänna begåvningsnivå framgår av det inlägg jag kommenterade och förstärks bara ytterligare av detta inlägg. Du tillför bara ytterligare svammel. Besök en neonatalavdelning och särskilt dess intensivvårdsenhet innan du på nytt öppnar käften i frågan.

Dina perversa fantasier kring ugnar och tortyrmord på spädbarn får du ta upp med psykiatrin eller med din gode man.
Citera
2023-11-14, 15:35
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Tydligen, enl Washington Post, är man i princip överens. Israel ville först ha 100 gisslan, Hamas 120 palestinska fängslade kvinnor och barn. Men det är fler inblandade, Mossad, CIA, Qatar, Egypten, Palestinska Islamiska Jihad, kanske ännu fler. Kan inte annat känna en viss lättnad att ni båda inte finns med i dom diplomatiska förhandlingarna.
Vi får väl se!
Citera
2023-11-14, 15:41
Medlem
Citat:
Vi får väl se!

Det kan ta några dagar att komma överens om alla detaljer. Här är min källa förresten

https://www.timesofisrael.com/israel...ostage-report/
Citera
2023-11-14, 16:02
Medlem
Om hamas vill ha slut på kriget så är det bara att släppa gisslan och sedan slåss som män och inte gömma sig på sjukhus och skolor.
Citera
2023-11-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Din fullkomliga brist på kunskap i frågan och din allmänna begåvningsnivå framgår av det inlägg jag kommenterade och förstärks bara ytterligare av detta inlägg. Du tillför bara ytterligare svammel. Besök en neonatalavdelning och särskilt dess intensivvårdsenhet innan du på nytt öppnar käften i frågan.

Dina perversa fantasier kring ugnar och tortyrmord på spädbarn får du ta upp med psykiatrin eller med din gode man.

Det var ett misstag av mig att bemöta dig. Jag ber så mycket om ursäkt och kommer inte göra det igen efter detta inlägg.

Att du sprider felaktiga fakta om vem som anföll vem, och att du inte kan hålla reda på vilken part det är vi diskuterar, är något jag noterar med medlidande. Jag kan informera dig om att Hamas förlorar sitt anfallskrig. Efter att de mördade israeliska bebisar, är kriget reducerat till endast ett propagandakrig och gisslantagande. Där dessa fega terrorister ger sig på att mörda sina egna bebisar. Visst är det vidrigt?
Citera
2023-11-14, 16:31
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
kollar din källa och får till svar: Hmm...this page doesn’t exist. Try searching for something else.

Jobbigt att söka, oj tog 3 sekunder att hitta rätt......

https://twitter.com/Tom_Morrow_/stat...428572/video/1
Citera
2023-11-14, 16:35
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Jobbigt att söka, oj tog 3 sekunder att hitta rätt......

https://twitter.com/Tom_Morrow_/stat...428572/video/1
Härligt. Hoppas FN går åt helvete när man stegvis inser att de står bakom islamism. Det är inte ETT tecken på detta vi sett på sistone...

Har någon hört ett västerländsk skolbarn nämna att de ska köra över och knivhugga NÅGON annan människa? Ens en självmordsislamist?
Muslimerna förefaller vara lägre stående varelser. Det vore intressant om någon på allvar utredde varför. Får mig att tänka på Django... de kanske har en liten urgröpning, som Leo pratar om
Citera
2023-11-14, 16:38
Medlem
Citat:
Hahaha du har verkligen köpt Hamas narrativ rakt av. Det kommer bli uppenbart när Israel blir friade från exakt allt. Gott om bevis har kommit till ytan för hur Hamas använder civila sköldar. Flyktingläger där marken kollapsar likt en jordbävning pga terrorist-tunnlar etc.

Skrik dig hes, ingenting av dina teorier är "most probable".

Man ska dessutom utgå från devisen "oskyldig tills motsatsen bevisas", så du får jobba på tålamodet.

Allvaret är FNs agerande. Försökte António Guterres mörka FNs olika verksamheter på Gaza genom att snabbt fördöma Israel, när han talade om kontext?

Jag tycker det var modigt att Israel sa från inför FNs församling. Jag hoppas detta leder till att man granskar FN och att man gör en revision. Att pengar till nödlidande går till tunnlar och vapen och får med FNs goda minne förfogas av Hamas är en skandal.
Citera
2023-11-14, 17:17
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Härligt. Hoppas FN går åt helvete när man stegvis inser att de står bakom islamism. Det är inte ETT tecken på detta vi sett på sistone...

Har någon hört ett västerländsk skolbarn nämna att de ska köra över och knivhugga NÅGON annan människa? Ens en självmordsislamist?
Muslimerna förefaller vara lägre stående varelser. Det vore intressant om någon på allvar utredde varför. Får mig att tänka på Django... de kanske har en liten urgröpning, som Leo pratar om
Detta är välkänt sedan decennier. Det spelar ingen roll om givarländerna försöker pusha UNWRA att vara lite mer balanserade i sin terrorpropaganda, eftersom lärarna själva (som alltså är FN-anställda) skriver sina egna terrorismhandböcker som de använder i undervisningen. Självklart med en FN-logo på framsidan.
One example is an UNRWA-created Arabic reading comprehension exercise for 9th graders at UNRWA's AlMaghazi Middle School for Boys B (Gaza), which celebrated a Palestinian firebombing attack on a Jewish bus as a “barbecue party.” Another example from UNRWA’s Al-Zaytun Elementary School (Gaza) shows that fifth graders were taught to glorify Dalal Mughrabi as a role model for children, a terrorist who carried out the 1978 Coastal Road Massacre in which 38 Israeli civilians, including 13 children, were murdered on a civilian bus.

Moreover, a recent IMPACT-se report identified 133 UNRWA educators and staff who were found to promote hate and violence on social media.
https://www.impact-se.org/wp-content...r-Nov-2023.pdf

UNWRA är en av de sämst fungerande FN-organen. Det märkliga var att när en rad europeiska länder valde att avbryta sitt ekonomiska stöd till organisationen pga. missförhållanden valde Sverige att öka bistånde eftersom vi tydligen inte kan låta produktionen av nya terrorister stå stilla. Än idag är Sverige den största givaren per capita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in