2023-11-14, 17:24
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Vilken arbetsgivare skulle våga anställa henne?
Minsta lilla hon hade känt sig felbehandlad hade hon ägnat veckor åt att hänga ut arbetsgivaren i sina storys på Instagram.

Det tror jag säkert hon hade gjort lol. Tur för henne att många arbetsgivare inte ens vet vem hon är… än så länge. Kanske värre nu när hon är öppen antisemit. Nu har hon en till ursäkt att slippa jobba!
Senast redigerad av coconutoil 2023-11-14 kl. 17:27.
Citera
2023-11-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
sånt jävla lågvattensmärke att snacka om att anmäla insamling till människor som är i behov av ekonomisk hjälp. Sök hjälp istället.
Det beror väl på, om insamlingen är till LD själv men med förevändningen att det är till någon stackars flykting (?) så är det ju bedrägeri (kan tillägga att jag skiter i vilket, var och en sin egen lyckas smed osv…)
Senast redigerad av Sopkvastensskaft 2023-11-14 kl. 17:29.
Citera
2023-11-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Det beror väl på, om insamlingen är till LD själv men med förevändningen att det är till någon stackars flykting (?) så är det ju bedrägeri (kan tillägga att jag skiter i vilket, var och en sin egen lyckas smed osv…)

Lady D läser flashback! Passande nog kommer detta inlägg på hennes insta idag:
"Fick brev från Handelsbanken som
kräver redogörelse med underlag bifogat ang
större summa pengar jag överfört till en
privatperson. Altså pengarna jag samlade in för min asylsökande vän och som jag sen alltså
sķickade till honom. Jag har gjort insamlingar i
många år, en del mycket större än denna och de har aldrig visat nåt intresse för mina
förehavanden. Tillfällighet eller är det dags att bli konspiratorisk" Så här jobbar någon som vill förekomma och slippa bli ifrågasatt.
Citera
2023-11-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isfolket
privatperson. Altså pengarna jag samlade in för min asylsökande vän och som jag sen alltså
många år, en del mycket större än denna och de har aldrig visat nåt intresse för mina
förehavanden. Tillfällighet eller är det dags att bli konspiratorisk" Så här jobbar någon som vill förekomma och slippa bli ifrågasatt.

Hon fick ju ett utförligt svar också från en bankanställd som svarade att det inte var en konspiration, utan rutin. Sen, vilket den bankanställda kvinnan naturligtvis inte kan veta, är det väl en asylsökande som inte bara nekats av Migrationsverket för att han inte har asylskäl. SÄPO har väl också lagt in ett veto vilket innebär att han även är en säkerhetsrisk och säkert varit med i någon organisation som inte är helt kosher (förlåt, kunde inte låta bli). Hamas kanske?
Citera
2023-11-14, 20:02
Avslutad
Citat:

This gonna be good.

Terrorfinansiär?
Citera
2023-11-14, 22:50
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Så nu passar det... När samma drabbade "högerextremister" gnällde hon nog inte.
Citera
2023-11-15, 00:11
Medlem
Citat:
Nu har hon stängt inlägget för kommentarer!
Innan hon gjorde det fanns det en fråga om insamlingen var till henne själv, den frågan ligger inte kvar....Jag som är ännu mer konspiratoriskt lagd än henne tänker så här. Lady D startar 2 gånger en insamling som går till en anonym stackare men denne finns givetvis inte utan det är till henne själv så klart då hon signalerat tidigare att hon satt sig i en kvinnofälla och saknar inkomst/medel. Några fattar misstanke om detta och för att förekomma frågor om detta så tar hon en skärmdump på ett infoblad från bank om penningtvätt. Övertygad om att hon snott pengarna själv. Skulle detta komma fram är förtroendet för henne kört för all framtid i de kretsar hon rör sig.
Citera
2023-11-15, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Men det är ju möjligt att hon samlar in till sig själv i stället för en migrant. Sen kanske man borde tänka på att det är en anledning till att Migrationsverket sagt nej och att SÄPO sagt nej. Så hon menar att man ska lita mer på hennes bedömning än SÄPOs, givet att personen finns. Jag tror mer på SÄPO.

Var hittar du att Säpo sagt nej? Jag vet att hon skrev i nåt kommentarsfält om att migrationsverket ville utvisa nån som spionerade åt Säpo men att migrationsverket inte gick på Säpos bedömning utan gjorde egen vet inte om det är samma person som insamlingen dock men det är vad jag vet att hon skrivit om iallafall.

sen ang samla till sig själv. Bara för att man ogillar människor kan man ju inte tro på vad som helst, vad finns det för belägg att hon är en bedragare?
Citera
2023-11-15, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Lol varför ska man lita på LD? Som den gången hon tiggde ihop pengar för en dator och köpte en växt för 2000 spänn, hon köpte säkert många kakor och chips med. Rätta mig om jag har fel men hon var fortfarande gift med sin miljonärmake när hon ville ha swish för en dator? Varför skänker man pengar till en vuxen kvinna som bor i hus, har bra ekonomi och lever gott?

Ni som säger att hon har svårt att skaffa jobb pga ålder och att hon saknar erfarenhet, sluta snacka skit. En kvinna som LD som pratar ren svenska och är ”duktig” på att manipulera (inte min personliga åsikt men många tycker hon är vettig) ska ha svårt att skaffa jobb? Det enda jag köper är att hon INTE vill jobba och om hon vill jobba så är det jobb som hon inte kan få. Tror knappast att en person som henne söker ett vanligt knegarjobb, hon sitter på höga hästar den damen.

Dessutom kan man arbeta (inte alla) även om man lider av psykisk ohälsa. Om man har ork att predika på sociala och tjafsa med främlingar (bråkar främst med kvinnor, så feministiskt av henne) 24 timmar om dagen då kan man fan jobba. Det är ingen tvekan att hon lider av psykisk ohälsa men jag tror att hon är en av dem som använder det som ursäkt för att slippa jobba.

Ja jag undrar också varför hennes miljonärsmake inte köpte en dator till henne utan lät henne tigga, men där kanske man kan ana hur HAN behandlat henne i det gemensamma äktenskapet. Varför köpte han inte en jävla dator till henne? Det är ju helt sjukt när man tänker på det, speciellt med tanke på att dator krävs för att hon ska kunna tjäna några pengar. Han kanske föredrar när kvinnan är beroende av honom och hans pengar?

Och hon köpte en dator. Sen köpte hon en växt för resten. Varför kunde hon inte få göra det?
Citera
2023-11-15, 02:59
Medlem
Citat:

Ja se där, det låter som att hon INTE behöll pengarna själv iallafall
Citera
2023-11-15, 03:03
Medlem
Citat:
Nu har hon stängt inlägget för kommentarer!
Innan hon gjorde det fanns det en fråga om insamlingen var till henne själv, den frågan ligger inte kvar....Jag som är ännu mer konspiratoriskt lagd än henne tänker så här. Lady D startar 2 gånger en insamling som går till en anonym stackare men denne finns givetvis inte utan det är till henne själv så klart då hon signalerat tidigare att hon satt sig i en kvinnofälla och saknar inkomst/medel. Några fattar misstanke om detta och för att förekomma frågor om detta så tar hon en skärmdump på ett infoblad från bank om penningtvätt. Övertygad om att hon snott pengarna själv. Skulle detta komma fram är förtroendet för henne kört för all framtid i de kretsar hon rör sig.

Jag ser kommentarerna och kan kommentera, vad pratar du om?
Citera
2023-11-15, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
Var hittar du att Säpo sagt nej? Jag vet att hon skrev i nåt kommentarsfält om att migrationsverket ville utvisa nån som spionerade åt Säpo men att migrationsverket inte gick på Säpos bedömning utan gjorde egen vet inte om det är samma person som insamlingen dock men det är vad jag vet att hon skrivit om iallafall.

sen ang samla till sig själv. Bara för att man ogillar människor kan man ju inte tro på vad som helst, vad finns det för belägg att hon är en bedragare?

Jag kan inte hitta det (låg väl på hennes stories) men hon var väl arg för att man inte kunde begära ut handlingarna för att SÄPO var involverad. Eller så var det att hon inte kunde begära ut SÄPOS handlingar. Som jag tolkade det var väl att både Migrationsverket och SÄPO sagt nej.

Jag är mer cynisk än du. Vad är belägget för att hon samlar in pengar till en asylsökande som har a) blivit felbedömd och absolut borde vara i Sverige och att MV och SÄPO har fel b) Lady Dahmer har rätt c) han inte ljuger för henne och hon går på det d) exakt alla pengar går till den asylsökande.

Jag tror inte han har asylskäl. Jag tror också hon är lättrogen nog att bli lurad. Hon är inte så smart. Jag tror också att hon är manisk och desperat. Det innebär att hon kanske behåller en hel del.

Det finns en anledning till att ingen advokat tar i det och att vanliga välgörenhetsorganisationer faktiskt redovisar exakt vad det för pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in