2023-11-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Är det hon den trashiga fembarnsmamman med röd anknäbb? Hon verkar ju... Jättekul!
Pigg och söt iaf.
Citera
2023-11-14, 12:02
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Pigg och söt iaf.
Jo, det är inget nerköp men han kan ju få bättre om han anstränger sig lite.
Citera
2023-11-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Haha men det låter ju som en dålig komedifilm? Tror inte LD är så dum att hon ligger med karatetränaren i sitt hem, där man och barn kan kliva in när som helst.

Ponera att hon var otrogen med barnens karatetränare och hennes man kliver in mitt i akten: varför skulle umgänge och karateträning fortsätta som vanligt efter att otroheten slagit sönder deras äktenskap? Och varför skulle mannen och karatetränaren följa varandra på instagram? Lol.

Angående Fayme så är det konstigt att hon och LDs man (exman) tidigare följde varandra på instagram och umgicks (ihop med LD) men nu avföljt varandra. Tror absolut något har hänt.

Exakt, om karatetränaren var anledningen till (den första) separationen så borde hela familjen tagit avstånd från honom när de försökte lappa ihop äktenskapet.

Generellt så tycker jag LDs man (exman) verkar haft det rätt soft. Tycker mer synd om Faymes kille, han verkar bara pendla mellan arbete och familj.

Det är nog lite tack vare pengarna som Oskar har det ok. Det ger viss trygghet. Fayme har det tuffare med ekonomin. Och ändå köper de nytt hus när räntorna går upp… dessutom ett gammalt hus med mer underhållsbehov.
Sen har väl varken Faymes eller LD:s män brytt sig så mkt om livet i stort, utan de har varit rätt nöjda med att kvinnorna har styrt o de sluppit tänka. Bara levt på.
Jag upplever iofs att Oskar blommat ut på sistone och insett att han kan forma sitt eget liv och är en egen person och inte bara behöver följa i Natasjas fotspår. Vilket jag tror stressar N enormt… hon har inte kontroll längre.
Iofs tufft om ens liv man är van vid faller ihop, men relationer handlar om kommunikation, uttrycka behov, lyssna på varandra etc och inte bara gorma och härja. Sen har Natasja inte haft den enklaste uppväxten, hon har aldrig lärt sig detta….

Dock tycker jag det är töntigt med de i tråden som snackar om socanmälningar. Det är inte berättigat.
Citera
2023-11-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Jo, det är inget nerköp men han kan ju få bättre om han anstränger sig lite.
Jo antagligen. Men kanske vill han mest ha lite kul😌
Citera
2023-11-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det där borde åtminstone anmälas. Insamlingar är viktiga saker i landet lättmjölk. Har hon samlat in pengar till sig själv ska hon skämmas. Oavsett ska det betalas skatt.

sånt jävla lågvattensmärke att snacka om att anmäla insamling till människor som är i behov av ekonomisk hjälp. Sök hjälp istället.
Citera
2023-11-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
För att då kan folk fråga varför hon inte skaffar ett jobb och svaret "jag vill inte" ger nog inte så många swish. Hon kan ju jobba, har barn som är relativt stora, medicinering mm. Så nog kan hon söka jobb. Men vill inte. Lättare att få folk att swisha henne pengar genom någon story.

Tror inte det är så jävla lätt att få jobb som snart femtioårig kvinna utan nån som helst utbildning eller arbetslivserfarenhet
Citera
2023-11-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
Tror inte det är så jävla lätt att få jobb som snart femtioårig kvinna utan nån som helst utbildning eller arbetslivserfarenhet

Nej, jag håller med. Men hon kan nog bli personlig assistent eller något. Men då måste man ju jobba.....
Citera
2023-11-14, 16:04
Medlem
Citat:
sånt jävla lågvattensmärke att snacka om att anmäla insamling till människor som är i behov av ekonomisk hjälp. Sök hjälp istället.

Men det är ju möjligt att hon samlar in till sig själv i stället för en migrant. Sen kanske man borde tänka på att det är en anledning till att Migrationsverket sagt nej och att SÄPO sagt nej. Så hon menar att man ska lita mer på hennes bedömning än SÄPOs, givet att personen finns. Jag tror mer på SÄPO.
Citera
2023-11-14, 16:47
Medlem
Citat:

Det är faktiskt inte så svårt alls om man bor i Stockholmsområdet och pratar svenska. Finns massor av jobb inom vården, industrin mm.

Sedan är det JOBB, man måste agera, passa tider, anpassa sig till arbetsgivaren etc.
Det är extremt få som kan leva på att bara sitta och tycka och slänga ur sig sina åsikter.
Citera
2023-11-14, 16:59
Medlem
coconutoils avatar
Lol varför ska man lita på LD? Som den gången hon tiggde ihop pengar för en dator och köpte en växt för 2000 spänn, hon köpte säkert många kakor och chips med. Rätta mig om jag har fel men hon var fortfarande gift med sin miljonärmake när hon ville ha swish för en dator? Varför skänker man pengar till en vuxen kvinna som bor i hus, har bra ekonomi och lever gott?

Ni som säger att hon har svårt att skaffa jobb pga ålder och att hon saknar erfarenhet, sluta snacka skit. En kvinna som LD som pratar ren svenska och är ”duktig” på att manipulera (inte min personliga åsikt men många tycker hon är vettig) ska ha svårt att skaffa jobb? Det enda jag köper är att hon INTE vill jobba och om hon vill jobba så är det jobb som hon inte kan få. Tror knappast att en person som henne söker ett vanligt knegarjobb, hon sitter på höga hästar den damen.

Dessutom kan man arbeta (inte alla) även om man lider av psykisk ohälsa. Om man har ork att predika på sociala och tjafsa med främlingar (bråkar främst med kvinnor, så feministiskt av henne) 24 timmar om dagen då kan man fan jobba. Det är ingen tvekan att hon lider av psykisk ohälsa men jag tror att hon är en av dem som använder det som ursäkt för att slippa jobba.
Senast redigerad av coconutoil 2023-11-14 kl. 17:18.
Citera
2023-11-14, 17:19
Medlem
Nu har hon noterat att engagemanget på hennes Instagram har minskat med 50 % sen hon börjat att skriva om Palestina. Naturligtvis menar hon att det är Meta som försöker tysta henne och hindra henne från att nå ut, inte alls att folk tycker hon är knäpp/galen/jobbig/är ointresserade etc. Ärligt talat, om man är lite halvtrött feminist så kanske man följer henne lite slött och inte är beredd på ca 70 stories per dag rörande judar, döda palestinska barn, samt antisemitiska slagord. Det kanske inte är en konspiration, bara att folk inte vill följa en galning.

Förresten menar hon att "from the river to the sea, Palestine will be free" betyder att palestinerna vill bli fria och inte alls är antisemitiskt. Jag tvivlar på att alla håller med henne.
Citera
2023-11-14, 17:20
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Lol varför ska man lita på LD? Som den gången hon tiggde ihop pengar för en dator och köpte en växt för 2000 spänn, hon köpte säkert många kakor och chips med. Rätta mig om jag har fel men hon var fortfarande gift med sin miljonärmake när hon ville ha swish för en dator? Varför skänker man pengar till en vuxen kvinna som bor i hus, har bra ekonomi och lever gott?

Ni som säger att hon har svårt att skaffa jobb pga ålder och att hon saknar erfarenhet, sluta snacka skit. En kvinna som LD som pratar ren svenska och är ”duktig” på att manipulera (inte min personliga åsikt men många tycker hon är vettig) ska ha svårt att skaffa jobb? Det enda jag köper är att hon INTE vill jobba och om hon vill jobba så är det jobb som hon inte kan få. Tror knappast att en person som henne söker ett vanligt knegarjobb, hon sitter på höga hästar den damen.

Dessutom kan man arbeta (inte alla) även om man lider av psykisk ohälsa. Om man har ork att predika på sociala och tjafsa med främlingar (bråkar främst med kvinnor, så feministiskt av henne) 24 timmar om dagen då kan man fan jobba. Det är ingen tvekan att hon lider av psykisk ohälsa men jag tror att hon är en av dem som använder det som ursäkt för att slippa jobba.

Vilken arbetsgivare skulle våga anställa henne?
Minsta lilla hon hade känt sig felbehandlad hade hon ägnat veckor åt att hänga ut arbetsgivaren i sina storys på Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in