2023-11-14, 16:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Oj hon här drog vinstlotten! När hennes man dog i kriget så fick hon inte bara en säck potatis eller ett handduks-set. Hon fick ett kylskåp!
https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1724449117626069215
Citera
2023-11-14, 16:50
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Klarläggande tack:
När du skriver "naziregimen i Kiev", är det ett skrivfel eller menar du på fullt allvar att Ukrainas judiske president är nazist?

Jag menar inte nödvändigtvis att han själv är nazist även om jude inte nödvändigtvis utesluter detta. Dock är det väl känt att han dragit nytta av och omger sig med folk som öppet eller halvöppet är nazister. Bara vurmandet för Bandera tycker jag är över gränsen. I min värd är man ungefär lika illa som nazist om man samarbetar med nazister.
Citera
2023-11-14, 16:51
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina får nog ändra taktik och ha kraftigare laddningar som släpps och man måste gå över till klusterammunition för jag är övertygad om att pride-soldaterna inte ligger stilla om dom blir splitterskadade.

Klusterammunition, helt klart.

https://twitter.com/wartranslated/status/1724351188848586995
Citat:
Russian instructor of Storm Z penal units explains the impact that Ukrainian cluster munitions are having on the Russian infantry, not only killing and wounding them, but also disrupting logistics of evacuation, and overfilling the hospitals. He says that wounded Russian servicemen are returned to battle with shrapnel still stuck in their bodies.
Citera
2023-11-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det finns ingen naziregim i Kiev. Däremot en i Moskva som kräk som du försvarar.
Om bägge parter anklagar varandra för att hysa nazister så kan det vara något att bygga vidare på. Hoppas att folken gör gemensam sak och rensar ut alla nazister, förhoppningsvis sprider sig utrensningen även till västländerna.
Citera
2023-11-14, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Om bägge parter anklagar varandra för att hysa nazister så kan det vara något att bygga vidare på. Hoppas att folken gör gemensam sak och rensar ut alla nazister, förhoppningsvis sprider sig utrensningen även till västländerna.
Citera
2023-11-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist

En god början är att slänga ut de ryska svinen ur Ukraina.
Citera
2023-11-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Klusterammunition, helt klart.

https://twitter.com/wartranslated/status/1724351188848586995

Jag är införstådd med att Ukraina använder klusterammunition när dom skjuter från artilleri. Men jag är inte övertygad om att dom har klusterammunition i dom (för) små laddningarna dom släpper från drönare. Och inte heller från kamikazedrönarna som man nog måste hushålla med.

Jag menar, det är dags för kraftigare laddningar och klusterammunition även från drönarna för att förhindra de ryska prideoffensiverna.
Citera
2023-11-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Jag menar inte nödvändigtvis att han själv är nazist även om jude inte nödvändigtvis utesluter detta. Dock är det väl känt att han dragit nytta av och omger sig med folk som öppet eller halvöppet är nazister. Bara vurmandet för Bandera tycker jag är över gränsen. I min värd är man ungefär lika illa som nazist om man samarbetar med nazister.

Nu ljuger du igen; kära ål.
Citera
2023-11-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj hon här drog vinstlotten! När hennes man dog i kriget så fick hon inte bara en säck potatis eller ett handduks-set. Hon fick ett kylskåp!
https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1724449117626069215

Gud vad det inlägget andades Sovjetunionen. Ryssland har återvänt på riktigt.
Citera
2023-11-14, 17:01
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nu ljuger du igen; kära ål.

Du behöver nog kolla upp betydelsen av ljuga. Du använder ordet fel.
Citera
2023-11-14, 17:07
Medlem
Tja, att vurma för Stalin som Putin gör är 10 x värre. Förmodligen 100 x.
Citera
2023-11-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark

Här ålas det vidare som vanligt.
Det du skrev var inte om han var jude heller inte. Det handlar inte om det.

Det du skrev var "naziregimen i Kiev"
Och det är helt inte sant utan en lögn för att skapa missaktning mot regimen i Kiev. Genom din lögnaktiga koppling mot regimen, ledningen i Kiev.

Det ryska lögnaktiga narrativet.
Som Peskov och Putin har kört med hela tiden vilket du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in