Citat:
Ursprungligen postat av
hemorojdbiff
Även om det nu är så, vilket inte är bevisat.
Så rättfärdigar det inte att fegt ösa på med misiler mot sjukhus och kallblodigt slakta oskyldiga, det är så jäkla fegt
Det jag noterar är hur olika vi uppfattar information, och hur vi bearbetar bilder ihop med andra fakta.
Har det med utbildning, kunskapsnivå och intelligens att göra, undrar jag.
1. Fakta är att det är ca 25-27 grader varmt på Gaza. En temperatur som är behaglig om man inte vistas där det är föroreningar och kedjerökande män.
För en nyfödd bebis är det perfekt temperatur, varken för varmt eller för kallt med bara en blöja.
2. Bild visas i media med flera nyfödda bebisar som slarvigt sprids på en filt för att visa hela världen hur hemska IDF är. Nakna bebisar huller om buller med andra bebisar förpackade som köttbitar. En "läkare" som varit behjälplig med denna installation av bebisar, förtydligar att bebisarna svävar i livsfara då de inte kan säkerställa hygien och smittspridning på sjukhuset.
Min slutsats är att först mördar de bebisar i Israel av hat, och sedan mördar Hamas palestinska bebisar för att vinna ett propagandakrig. Från de primitivaste av terrorister till de dummaste i väst köper de denna vidrigaste av vidrigaste propaganda. Hamas och deras sjukvårdspersonal slänger och dänger med bebisar för att få en bild!
Vi noterar också att om katastrofen inträffar, och födsel inträffar på Hamas sjukhuset, gör man inte det enda rätta och håller babyn nära sin kropp och ger sig iväg från sjukhuset till säkerheten.
Det man måste fråga sig är om dessa nyförlösta kvinnor och deras barn också kan vara gisslan, eller om de frivilligt går i döden med sina bebisar för Hamas.
https://edition.cnn.com/2023/11/13/m...hnk/index.html