Citat:
Ursprungligen postat av
MajorGorm
Det är för att majoriteten av alla muslimer anser sig förmer andra och därmed mer än gärna tar på sig offerkoftan.
Det står till och med i deras sk heliga bok att de är förmer andra religioner och att andra ska arbeta för dem samt att de ska flytta över hela jorden och ta över, först prova fredligt och annars med dödligt våld.
Ja precis. Det är oförståeligt hur man målar upp sig själv som utsatt och hatad (jag misstror inte att det är många muslimer som får hat och hot i sin vardag) och är sen oförmögen att se andra utsatta grupper. Rimligtvis bör dom ha mer förståelse men så är verkligen inte fallet. Kastar ur sig att judar styr media och därför är alla hjärntvättade, och har sedan noll förståelse över att den kommentaren är antisemitisk utan dom försvarar bara Palestina och avslutar diskussionen med att dumförklara den andra och några rader om islamofobi.
Jag har inga problem att diskutera med muslimer eller andra religösa som för fram sakliga argument, inte går till personangrepp och kan lyssna. Det kan bli en väldigt intressant och givande diskussion även om man tycker helt olika. Så jag ska inte dra alla över samma kam men en stor del av muslimerna behärskar inte det. Har på senare tid när jag läst en stor mängd inlägg insett vilket hat dom bär på och vilken bild dom har av väst och hur yttrandefrihet och pressfrihet ska fungera. Efter att ha tagit del av alla inlägg så inser man att det är inte det minsta märkligt att det uppstår kulturell friktion när dom bor i Sverige, ett demokratiskt och sekulariserade land.