2023-11-13, 19:41
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Granskningen visar att Roba Kadhem själv har främjat en konspiratorisk ton mot judar i Pink Room. Den 27 oktober skrev hon ett kritiskt inlägg i gruppen om att Filip Dikmen stängts av som programledare för Musikhjälpen, efter att han tagit ställning i konflikten. En annan gruppmedlem kommenterade: ”Är ju säkert bara en slump att Radiohjälpens generalsekreterare är judinna...” varpå Roba Kadhem svarade: ”loololol slump indeed.”

https://www.expressen.se/nyheter/sve...met-pink-room/

Känns ju verkligen som en seriös och intellektuell mötesplats för gemene trattskalle (iofs så finns ju flashback).
Senast redigerad av BrunkeMundt 2023-11-13 kl. 19:47.
Citera
2023-11-13, 21:44
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Eller hur fascinerande att det tog två veckor.

Kan vara så att de behövde samla på sig tillräckligt med info + kanske ville ge dom en chans och se om dom började moderera diskussionerna?

Angående artikeln - jag är både förvånad och inte förvånad. Många människor i dessa grupper går med strömmen och jag gissar att de fåtal som vågar protestera blir borttagna snabbt. Ironiskt nog så är Flashback "bättre" på det sättet att åtminstone så får nazisterna här mothugg och blir kallade för vad de är.
Citera
2023-11-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Kan vara så att de behövde samla på sig tillräckligt med info + kanske ville ge dom en chans och se om dom började moderera diskussionerna?

Angående artikeln - jag är både förvånad och inte förvånad. Många människor i dessa grupper går med strömmen och jag gissar att de fåtal som vågar protestera blir borttagna snabbt. Ironiskt nog så är Flashback "bättre" på det sättet att åtminstone så får nazisterna här mothugg och blir kallade för vad de är.

Absolut. Men deras så kallade svar kändes inte ett dugg trovärdigt IMO. De tog inte ansvar för sina egna hatiska kommentarer eller andras.
Citera
2023-11-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Jag reagerar mer på folk som du som kastar ut ordet antisemitism bara för att man inte vill se oskyldiga människor dö.

Och tänk att att folk som du har svårt att de antisemitism för vad det är. Antar att du inte läst artikeln och vill fortsätta anklaga andra för att du råkar ha en annan åsikt. Wa(o)ke the fukk up din dumma faan .
Citera
2023-11-14, 07:36
Medlem
Jag har läst mycket från gruppen och det osar antisemitism från många medlemmar. Då syftar jag inte alls på att fördöma Israels motattack utan på bilden som målas upp av Judar.

Jag var inte särskilt fördomsfull mot muslimer före men nu är jag det. 95% av alla som lägger dessa idiotiska kommentarer är muslimer, är det någon som säger emot så blir du slaktad direkt och har ”blod på sina händer”. Dom kan inte föra en saklig diskussion, hur mycket man än försöker, så kastas personangrepp direkt och det är omöjligt att fortsätta diskussionen. Dom vill bara tysta alla, målar upp en falsk bild av media och kommer med osanningar. Hamas propaganda får spridas fritt i forumet utan någon källkritik och den som får för sig att ifrågasätta sanningshalten är hjärntvättad och blind. Att den där parkeringsraketen bombade sönder ett helt sjukhus och 500 dog är en sanning i gruppen även om du lägger upp bilder på att sjukhuset står kvar.

Det som har gjort mig mest brydd är över hur dessa muslimer skriker islamofob och rasist så fort du kritiserar deras religion. Men när judar går ut i gruppen och berättar om händelser på senare tid där dom blivit utsatt, hatat, misstänkliggjorts osv… så kommer det alltid flera medlemmar och säger att så kan det inte vara och intill hånar dom samtidigt som dom bara måste säga hur dom själv blir utsatt för hat för dom är muslimer.

Jag har aldrig sett såna hycklare och foliehattar. Som har noll självinsikt och allt bottnar i ett hat och misstro mot hela västvärlden. Dom förstår överhuvudtaget inte hur en demokrati fungerar eller media ser ut som inte är styrt av en diktatur. Det är mer givande att diskutera med en 4 åring faktiskt.
Citera
2023-11-14, 07:44
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Yes. Som rubriken säger - varför har ingen reagerat på den helt galna antisemitism som sprids i den stora tjejgruppen Pink room på Facebook? Den har i runda slängar 184 k medlemmar och samtliga admins för gruppen stöttar Palestina till fullo. Andra åsikter tillåts inte och medlemmar blockas om de påpekar det. De har ju anmälts för manshat förut, varför inte för antisemitism nu? Nån som vet mer? (Är ej medlem men sett vad tjejkompisar visat)
Riktigt äckligt att det flödar fittslem för Palestina i den gruppen. Frun var med i några dagar men blev självklart utkastad och blockerad när hon inte vurmade för Palestina.
Citera
2023-11-14, 07:45
Citat:
Ursprungligen postat av myraite
Jag har läst mycket från gruppen och det osar antisemitism från många medlemmar. Då syftar jag inte alls på att fördöma Israels motattack utan på bilden som målas upp av Judar.

Jag var inte särskilt fördomsfull mot muslimer före men nu är jag det. 95% av alla som lägger dessa idiotiska kommentarer är muslimer, är det någon som säger emot så blir du slaktad direkt och har ”blod på sina händer”. Dom kan inte föra en saklig diskussion, hur mycket man än försöker, så kastas personangrepp direkt och det är omöjligt att fortsätta diskussionen. Dom vill bara tysta alla, målar upp en falsk bild av media och kommer med osanningar. Hamas propaganda får spridas fritt i forumet utan någon källkritik och den som får för sig att ifrågasätta sanningshalten är hjärntvättad och blind. Att den där parkeringsraketen bombade sönder ett helt sjukhus och 500 dog är en sanning i gruppen även om du lägger upp bilder på att sjukhuset står kvar.

Det som har gjort mig mest brydd är över hur dessa muslimer skriker islamofob och rasist så fort du kritiserar deras religion. Men när judar går ut i gruppen och berättar om händelser på senare tid där dom blivit utsatt, hatat, misstänkliggjorts osv… så kommer det alltid flera medlemmar och säger att så kan det inte vara och intill hånar dom samtidigt som dom bara måste säga hur dom själv blir utsatt för hat för dom är muslimer.

Jag har aldrig sett såna hycklare och foliehattar. Som har noll självinsikt och allt bottnar i ett hat och misstro mot hela västvärlden. Dom förstår överhuvudtaget inte hur en demokrati fungerar eller media ser ut som inte är styrt av en diktatur. Det är mer givande att diskutera med en 4 åring faktiskt.
Det är för att majoriteten av alla muslimer anser sig förmer andra och därmed mer än gärna tar på sig offerkoftan.
Det står till och med i deras sk heliga bok att de är förmer andra religioner och att andra ska arbeta för dem samt att de ska flytta över hela jorden och ta över, först prova fredligt och annars med dödligt våld.
Citera
2023-11-14, 08:18
Medlem
davetheslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakaoluktaranus
Att va emot sionister är inte att va emot judar. Troligtvis är det sionisterna de här tjejerna är emot. En terroristisk grupp som gömmer sig bakom judendomen, makteliten är just sionister väll? Judarna hatar också sionister, gör dom inte?

Tror inte många fattar att det finns judar som inte är sionister. Sionister attackerar andra judar som demonstrerar mot ockupationen, till exempel - man måste göra skillnad på dem.
Senast redigerad av davetheslave 2023-11-14 kl. 08:21.
Citera
2023-11-14, 08:21
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Du får nog börja med att lära dig skillnaden på antisemitism och att kritisera en politisk stats agerande. Stor skillnad. Sen ska folk kunna uttrycka åsikter utan att stängas av, även om antisemitiska och andra uttalanden som faller under hets mot folkgrupp är förbjudna. Så egentligen är hela din tråd BS, för om någon skrivit antisemitiska åsikter skulle gruppen ha stängts.
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Om man läser enbart det man vill ska stämma så kaaaanske.

Idiotiskt.

Så du har läst Expressens artikel men vidhåller att ingen antisemitism sprids i gruppen?

En grupp ledd av en Socialdemokratisk kommunikatör på kulturförvaltningen i Malmö som jobbat i PS som sprider konspirationsteorier om judar.
Förvåningen är enorm...
Citera
2023-11-14, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Det är för att majoriteten av alla muslimer anser sig förmer andra och därmed mer än gärna tar på sig offerkoftan.
Det står till och med i deras sk heliga bok att de är förmer andra religioner och att andra ska arbeta för dem samt att de ska flytta över hela jorden och ta över, först prova fredligt och annars med dödligt våld.

Ja precis. Det är oförståeligt hur man målar upp sig själv som utsatt och hatad (jag misstror inte att det är många muslimer som får hat och hot i sin vardag) och är sen oförmögen att se andra utsatta grupper. Rimligtvis bör dom ha mer förståelse men så är verkligen inte fallet. Kastar ur sig att judar styr media och därför är alla hjärntvättade, och har sedan noll förståelse över att den kommentaren är antisemitisk utan dom försvarar bara Palestina och avslutar diskussionen med att dumförklara den andra och några rader om islamofobi.

Jag har inga problem att diskutera med muslimer eller andra religösa som för fram sakliga argument, inte går till personangrepp och kan lyssna. Det kan bli en väldigt intressant och givande diskussion även om man tycker helt olika. Så jag ska inte dra alla över samma kam men en stor del av muslimerna behärskar inte det. Har på senare tid när jag läst en stor mängd inlägg insett vilket hat dom bär på och vilken bild dom har av väst och hur yttrandefrihet och pressfrihet ska fungera. Efter att ha tagit del av alla inlägg så inser man att det är inte det minsta märkligt att det uppstår kulturell friktion när dom bor i Sverige, ett demokratiskt och sekulariserade land.
Citera
2023-11-14, 09:25
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så du har läst Expressens artikel men vidhåller att ingen antisemitism sprids i gruppen?

En grupp ledd av en Socialdemokratisk kommunikatör på kulturförvaltningen i Malmö som jobbat i PS som sprider konspirationsteorier om judar.
Förvåningen är enorm...

Undrar hur hennes arbetsgivare kommer att reagera gällande hennes oförmåga och nonchalanta beteende att ta ansvar för sitt agerande på nätet och slutna forum. Synnerligen då det är en fråga om en offentlig person som också ska vara en representant för Sveriges tredje största kommun samtidigt som denne låter judehat och dylikt frodas inom hennes sfär (hon har visserligen kontroll över kommentarsfältet). Vilka föreskrifter rörande värderingar är stadgade i Malmö kommuns verksamhet?
Citera
2023-11-14, 09:50
Jaså? Socialdemokraten Roba Kadhem sprider nazipropaganda, fräscht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in