2023-10-31, 10:35
Medlem
Yes. Som rubriken säger - varför har ingen reagerat på den helt galna antisemitism som sprids i den stora tjejgruppen Pink room på Facebook? Den har i runda slängar 184 k medlemmar och samtliga admins för gruppen stöttar Palestina till fullo. Andra åsikter tillåts inte och medlemmar blockas om de påpekar det. De har ju anmälts för manshat förut, varför inte för antisemitism nu? Nån som vet mer? (Är ej medlem men sett vad tjejkompisar visat)
Citera
2023-10-31, 10:40
Medlem
SexgalenZombies avatar
Kvinnors hat är något bra, ett tecken på självständighet och kvinnors frigörelse. Visste du inte det?

Mäns hat däremot är ju ondskefullt förstås.
Citera
2023-10-31, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Kvinnors hat är något bra, ett tecken på självständighet och kvinnors frigörelse. Visste du inte det?

Mäns hat däremot är ju ondskefullt förstås.

Du har så rätt. Måste vara min begränsade hjärna som inte fattat det.

Är helt säker på att manshatet har flyttat ut till alla Fuckboys-grupper nu istället. Finns en hel del såna på Fb som hänger ut namn, bild, chattar m.m.
Citera
2023-10-31, 11:03
Medlem
Hitlers största röstskara var just kvinnor. De är lättledda och lögnen är deras vapen!
Citera
2023-10-31, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Yes. Som rubriken säger - varför har ingen reagerat på den helt galna antisemitism som sprids i den stora tjejgruppen Pink room på Facebook? Den har i runda slängar 184 k medlemmar och samtliga admins för gruppen stöttar Palestina till fullo. Andra åsikter tillåts inte och medlemmar blockas om de påpekar det. De har ju anmälts för manshat förut, varför inte för antisemitism nu? Nån som vet mer? (Är ej medlem men sett vad tjejkompisar visat)
Kan du ge något konkret exempel på antisemitism? Att bara stötta Palestina kan ju inte vars antisemitism. Måste ju gå att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Jag stöttar definitivt Palestina/den palestinska befolkningen men jag verkligen avskyr Hamas. Samtidigt så stöttar jag också Israels rätt till existens och att judar ska kunna vara trygga men avskyr samtidigt Netanyahu och hans galna krigshökar. Blir jag en antisemit med dina mått mätt?
Citera
2023-10-31, 11:16
Medlem
Citat:

Jag reagerar mer på folk som du som kastar ut ordet antisemitism bara för att man inte vill se oskyldiga människor dö.
Citera
2023-10-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillpower
Hitlers största röstskara var just kvinnor. De är lättledda och lögnen är deras vapen!

För att inte bli missförstådd så gillar förstås inte jag heller när Nettan bombar ihjäl tusentals oskyldiga barn.
Citera
2023-10-31, 11:41
Det är en typisk Echo Chamber.

En klubb för inbördes beundran där alla slickar varandras arsle och håller med om varandras förtal, missinformation och lögner. Anmäl och gå vidare säger jag.
Citera
2023-10-31, 13:05
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Är ju det absoluta skräpet som huserar där och är bittra så självklart har dom obekväma åsikter.
Citera
2023-10-31, 13:28
Medlem
Är det riktig antisemitism som sprids där eller den där moderna "antisemitismen" som betyder att man är kritisk eller fördömer något dåligt en israel gör?
Citera
2023-10-31, 13:38
Medlem
Kan man ladda upp screenshots här? Inte så hemma på Flashback.

Lustigt att man inte ens hinner svara på motfrågan innan folk försvarar deras diktatoriska beteende. Att de slänger ut folk med annan åsikt gick tydligen er över huvudet?
Citera
2023-10-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZOLCOZ
Det är en typisk Echo Chamber.

En klubb för inbördes beundran där alla slickar varandras arsle och håller med om varandras förtal, missinformation och lögner. Anmäl och gå vidare säger jag.

Hur anmälar man då? Jag hittar absolut ingen sån funktion nu. Jag vet hur man gjorde anmälningar flrut men de verkar ha tagits bort. Facebook har blivit nån slags skyddad verkstad för alla former av idioti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in