2023-11-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Han är efterbliven.
Jaså Han är efterbliven.Jo men då faller alla pusselbitarna på plats.
Citera
2023-11-13, 16:42
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det här är ju faktiskt någonting alldeles overhört! Har hovet verkligen skyddat en misstänkt brottsling från polisen när det gäller delgivning? Stämmer det är ju en enorm skandal!

Kungen är straffimmun. Han kan gömma undan honom riskfritt.

Han kan även mörda dig utan att få något straff.
Citera
2023-11-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
”Skyddande av brottsling”?

Du är mer avog till kungahuset än du är kunnig i juridik.

Han är skriven på Drottningholms slott och där bor Silvia och hennes make. Om en efterlyst höll till på mina ägor skulle jag känna till det även om mina ägor är lite mindre. Jag är garanterat mer kunnig i juridik än vad du är din dummerjöns som inte ens klarar av att hålla dig till ämnet.
Citera
2023-11-13, 16:52
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Han är skriven på Drottningholms slott och där bor Silvia och hennes make. Om en efterlyst höll till på mina ägor skulle jag känna till det även om mina ägor är lite mindre. Jag är garanterat mer kunnig i juridik än vad du är din dummerjöns som inte ens klarar av att hålla dig till ämnet.
Det viktiga är uppsåtet.

Visste kungen och drottningen vad han var misstänkt för och ändå lät honom stanna där?
Citera
2023-11-13, 16:53
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Då har kungen många utgifter om ha skulle försörja även svågers son.

Det förgrenar sig snart fort. Ska alla bo ståndsmässigt som vi tänker oss kungligheter?

Jag är ytterst tveksam. Men jag vet inte förstås.
PS är folkbokförd på Drottningholms slott och hans före detta fru är folkbokförd på Slottsbacken 2. Dessa fastigheter ägs av den svenska staten och disponeras av hovet. Varken PS eller den före detta frun är en del av kungafamiljen och så vitt jag vet har de heller inga uppdrag för dem, innebärande att det inte rör sig om tjänstebostäder. Med vilka pengar betalar PS eventuell hyra och övriga kostnader? Av det som framkommit i tråden har han knappt några egna inkomster.
( Jag utgår från att den före detta frun försörjer sig själv och betalar sitt boende)
Citera
2023-11-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hur tycker du att kungahuset skulle ha hanterat den uppkomna situationen? Vad ska de göra med PS?

När hovet fick kännedom om att detta är ett besök på bordell, som inte kan soppas under mattan, då polisutredning pågår, skulle det enda rådet ha varit att han ska ta det som en man. Man i ordets rätta betydelse innan alla män blev hen.

Att ta den rättsliga processen är mycket fördelaktigare, än att för all framtid vara den som kom undan efter att polisen inte kunde hitta honom. Nu utgår de flesta av oss att familjen hjälper honom från att bli delgiven.

Om man läser denna skvallertråd och media, är straffet av samma dignitet som prins Andrew drabbades av. Utfrysning och en repetition av gammalt skvaller. När en sopa som Patrick får alla kungliga privilegier utan att förstå hur mycket tur han haft i livet, så förtjänar han en permanent skamvrå. Han kan inte visa sig mer utan att skvallret kommer igång.

Silvia, den beundrade drottningen, kungligaste av dem alla, upphöjd av dumsvensken, har dragit in mycket skit i kungahuset.
Citera
2023-11-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Man kan ju gissa att detta är rena Guldgruvan för republikanska föreningen dom kommer garanterat utnyttja detta och säker göra utspel som att säga till svenska folket "Titta Kungen och Drottningen låter en kriminell bo på drottningholm och kungen och Drottningen visste säkert om vad Drottningens brorson gjort och dom gör allt dom kan för att skydda honom." Tycker ni att kunga familjen spelar republikanska föreningen i händerna med sitt agerande och kommer detta skada Silvia med tanke på dom föreningar som hon förespråkar
Instämmer.
Bara tillägger att
Patrick borde ha stannat och bemött anklagelserna.erkänt o bötat.
Han kunde ha gjort samma som andra gelikar
förklarat att alla gör sina misstag.
Citera
2023-11-13, 17:15
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
vad menar du med förenande för de som inte är rojalister ?
De som inte är rojalister?

Jag hoppas de förstår att allt inte börjar börjar med deras ideologi.

Att det fanns en värld före dem.

Hövdingar, kungar, faraoner, kejsare.

Det har alltid funnits ett överhuvud.

Idag är det president, parlament etc.

Överhuvuden har alltid funnits.

Eller har du något särskilt emot kungar jämfört med andra överhuvuden?
Citera
2023-11-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Att ta den rättsliga processen är mycket fördelaktigare, än att för all framtid vara den som kom undan efter att polisen inte kunde hitta honom. Nu utgår de flesta av oss att familjen hjälper honom från att bli delgiven.
På vilket sätt är det mycket fördelaktigare? Folk kommer att prata om detta vare sig han lagförs eller ej. Det är ju trots allt skvallersverige vi befinner oss i. Titta på Paolo som fick sitt liv förstört för att han erkände. Erkänn aldrig! Snuten vill oss inte väl. De är mördare som gärna skulle skjuta oss i ryggen om de fick chansen och de skulle komma undan med det.

Det är förbannat bra att inte hamna i staten tjuvens händer och dess torpeder. Fly är det man ska göra om man kan. Hans familj är lojal och det är beundransvärt. De har inga som helst skyldigheter att berätta var PS är någonstans. Själv skulle jag aldrig syssla med angiveri av en familjemedlem. Det är inte som att han har våldtagit ett barn.
Citera
2023-11-13, 17:25
Medlem
Jag tror folk över lag skiter fullständigt om han knullat horor eller ej.
Det är mer en grupp frånskilda kvinnor från Bagarmossen som snear ur och fördömer karlars sexualdrift..Men, naturligtvis kan jag ha fel...
Citera
2023-11-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
På vilket sätt är det mycket fördelaktigare? Folk kommer att prata om detta vare sig han lagförs eller ej. Det är ju trots allt skvallersverige vi befinner oss i. Titta på Paolo som fick sitt liv förstört för att han erkände. Erkänn aldrig! Snuten vill oss inte väl. De är mördare som gärna skulle skjuta oss i ryggen om de fick chansen och de skulle komma undan med det.

Det är förbannat bra att inte hamna i staten tjuvens händer och dess torpeder. Fly är det man ska göra om man kan. Hans familj är lojal och det är beundransvärt. De har inga som helst skyldigheter att berätta var PS är någonstans. Själv skulle jag aldrig syssla med angiveri av en familjemedlem. Det är inte som att han har våldtagit ett barn.
Den mentalitet du förespråkar gäller i utanförskapsområden o bland kriminella
de där som alltid lider av minnesluckor.
Bland vanliga hederliga svenskar tänker man motsatt till dig.

Ryss-takterna sipprar fram i ditt inlägg.
Citera
2023-11-13, 17:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Hörrö juridikexperten! PS har inte varit efterlyst. Vad har efterlysningar med topic att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in