Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-13, 11:29
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Ni som tycker Tove är dryg. Hur mycket dryghet tror ni hon tagit från Charlie? Och om hon hade blivit diskvalificerade tror jag Charlie hade varit lika dryg som yes ultra. Han är både korkad, elak och har en felaktigt grandios självbild Tove är inte min favorit men hon levererar iallafall i tävlingar till skillnad från Charlie som flyger som en vante när någon puttar på honom. Bara luft i både hans muskler och bakom pannbenet.

Skillnaden mellan dem är att Tove är rent av illvillig och hatisk.
Charlie ogillar Tove men han är inte ondskefull som Tove är och försöker inte trycka ner henne utan han tar saker med en klackspark.
Är bara att titta på scenen när Charlie ska lämna för att se hur ondskefull Tove är.

Jag har ingen aning om hur mycket "dryghet" Tove tagit emot när kamerorna inte är på men nästan 100% av det som syns i TV är att Tove inte emotionellt klarar av att se Charlie prata upp sig själv. Hon är avundsjuk på att denna enligt henne lågstatusman från landet är snyggare, starkare, roligare och framför allt mer självsäker. Hennes hat grundar sig i avundsjuka där hon vill vara bättre än Charlie och hon försöker därför trycka ner honom.

När har Charlie varit elak? När han sa åt Ylva att gå och dricka mjölk? Tove är 100 gånger elakare.

Angående tävlingarna så körde Charlie mot Magnus under sumobrottningstävlingen, den enda person som är större och som kunde vunnit mot Charlie. Hur hade Tove sett ut i en match mot Magnus? Hon hade dött.
Senast redigerad av mendokse 2023-11-13 kl. 12:15.
2023-11-13, 11:35
Medlem
Kanske inte så smart att ha en programledare som går runt och säger jävlar, fan m.m svordomar om deltagarna kan bli diskade för att säga jävel. Skicka Petra också om ni ska vara konsekventa!
2023-11-13, 11:37
Medlem
Konstigt när folk alltid blir diskade o inget av de sagt har hörts/synts i tv? Om det inte varit ett rejält gräl.
2023-11-13, 11:43
Medlem
Mowglinos avatar
Angående Charlie.

2023-11-13, 11:46
Medlem
Fan vad löjligt, att Tove kan får vara kvar efter det hon gjorde i början, ush vilken slug hora.
2023-11-13, 12:20
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvdanns
Asså jag är så fruktansvärt trött på Pelle, han är så extremt dryg på alla nivåer som finns. Hoppas han ryker i veckans öråd. Tror det blir kul nu när han får vara med i enskilda tävlingar då han kommer inse att han inte är så fysisk dominant som han nog tror han är.
Äsch, gillar Pelle som Charlies ilskna lapdog. Verkar som hans primära mål, och huvudsakliga fokus, är att ge upprättelse åt husse. Kommer bli bra TV med en hämndlysten byracka!

Kommer bli så jävla tråkigt när han försvinner. För vad blir då kvar? Ett kompisgäng som sitter och runkar av varandra, där Emilio (och ev. Tove) får ta emot satsen.
2023-11-13, 12:49
Avslutad
Så himla tråkigt att i immunitetstävlingen

2023-11-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Har jag sagt att det har betydelse? Jag svarade på ett inlägg där det stod att han sade det till någon med samiskt ursprung. Det kan ju vara intressant att reda ut det även om det nu inte har någon betydelse för om det är en kränkning eller inte.

Hittar för övrigt inget om att han är same.
Om Charlie visste om att Wilmer var same och att han ville trycka ner honom för det så skulle jag faktiskt tycka att det var värre men det ser jag som orealistiskt. Tror han bara slängde ur sig det för att han kom norrifrån. Tycker i och med att avsikten faktiskt spelar roll, om det är något utstuderat för att trycka ner eller om det bara är något som han häver ur sig där och då.

Jag tycker det är sjukt att han åker ut för en sådan grej, men det är väl i enlighet med vår tid tyvärr.

Wilmer är same
https://www.svt.se/nyheter/sapmi/wilmer-om-att-vara-med-i-robinson

Och de flesta samer tycker det är rasistiskt att bli kallad lappjävel. Om någon same inte bryr sig betyder det inte att det är rätt för det. Norrlänningar utan samiskt ursprung tycker jag inte har någon talan.

https://sverigesradio.se/artikel/6661183

https://www.svt.se/nyheter/sapmi/sara-han-lutade-sig-fram-och-sa-lilla-lappjavel

Visst andra kanske också skulle ha åkt ut men det gör inte neandarhalar-charlies förolämpning av wilmer ok. Charlie är en vekling som tror han är tuff för att han våga
Förolämpa folk. Och korkad om han tror att det är ok att skrika lappjävel. Han hade definitivt dragit rasisktkortet om han blivit kallad hårboll eller svattskalle eller halvblod.

Är inget jättefan av Tove men det är patetiskt att se hur Charlie skiter i brallan av att en tjej är bättre i tävlingar än honom. Vad grundar sig hans komplex i? Undantryck homosexuelitet?

Pelle är dement. Skicka hem köttbullen.
2023-11-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShpongleDMT
Exakt, hade Pelle varit en riktig man (så som han vill framstå) så hade han satt Charlie på plats efter att ha sett hans beteende mot tjejerna.
Men istället skulle han tjuvlyssna och springa och skvallra. Vilken tönt

Han är en riktig man som står upp för sin polare när Tovebitchen beter sig illa.
Annara sitter alla tysta i såna här program men Pelle står banne mig upp o säger emot. Starkt!!
2023-11-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Tove verkar verkligen inte förstå att Charlie är väldigt sarkastisk och ironisk hela tiden. Tror till och med Sara insåg det innan hon åkte och därför kom Charlie närmare på slutet där.
Tove verkar vara mycket för prestige och klarar inte av att någon har stort självförtroende och faktiskt deklarerar att de är bättre än henne, hon tar illa upp för minsta lilla, och ja man ska vara uppmärksam på kränkande saker men hon gör verkligen hönor av fjäderfibrer. Nej jag säger inte att Charlie är en ängel men han har lite av liknande jargong som Zlatan typ... han säger saker med glimten i ögat om man analyserar han minspel när han säger det...10 poäng!
Men jag kan ha helt fel, inte jag som spenderat massa dagar med personen på en strand men av det jag sett så har jag detta intryck iaf...

Jag uppfattar det precis som du, han zlatanjiddrar bara och Tove kan inte ta det
2023-11-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Helvete vad löjligt att Charlie fick åka ut.
Tror inte en enda person jag känt från Lappland som tagit illa vid sig när man har sagt "Lappjävel".

Har inte sett avsnittet men tråkigt om Charlie åkte ut. Han har inte paktat sig, inte gjort sig till för att vara omtyckt, han har alltid tävlat och presterat bra. Alla kallar ju finländare för finnjävlar, inte blir man staffad för det någonstans. Det borde ha varit "lappjäveln" att bestämma om Charlie skulle kastas ut eller inte och ingen annan.

Har hela tiden väntat på att medglidaren och gnällfittan Carro skulle åka ut, hon förtjänar minst att vara med i Robinson, men ni skiver att hon kommer tillbaks, i stället för Charlie? Jag gillar inte dom som bara blider genom programmet genom att pakta sig, genom att låta andra jobba på lägret, genom att avstå tävlingar och genom att bara ligga som död säl på stranden o c v.
2023-11-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Är själv nordnorrlänning och hade inte tagit åt mig nämnvärt av ordet "lappjävel". Skrattar mest åt folk som tror vi är bönder som har isbjörnar på gatan och kör skåjjter året runt.

Finns ingen anledning för 08an Tove att bli sekundärkränkt när inte ens norrlänningen själv verkade bry sig.

Att K3n får vara kvar trots sitt vit-hat är imponerande i sig. Rasism gäller tydligen bara åt ett håll.
Verkligen för jävligt att man kastar ut Charlie men inte Ken. Noll tolerans in my ass. Tove såg sin chans att bli av med sitt största hot Charlie och tog den chansen. Hon är duktig på tävlingar men det är Charlie också. Nu är hon ett steg närmre vinsten. Denna kvinna går över lik för att vinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in