Citat:
Ursprungligen postat av
Ppal
Om han är same eller inte spelar ju egentligen ingen roll. Det är som att jag skulle kalla nån för bögjävel i tron om att han är bög sen visar det sig att han är straight, det är ju enda olämpligt. Tror dock Wilmer har samiskt påbrå då jag tidigare läst en intervju med han i någon samisk nyhetstidning.
Sen tycker jag, som same, att det är onödigt att skicka ut Charlie bara för det. Men men.
Har jag sagt att det har betydelse? Jag svarade på ett inlägg där det stod att han sade det till någon med samiskt ursprung. Det kan ju vara intressant att reda ut det även om det nu inte har någon betydelse för om det är en kränkning eller inte.
Hittar för övrigt inget om att han är same.
Om Charlie visste om att Wilmer var same och att han ville trycka ner honom för det så skulle jag faktiskt tycka att det var värre men det ser jag som orealistiskt. Tror han bara slängde ur sig det för att han kom norrifrån. Tycker i och med att avsikten faktiskt spelar roll, om det är något utstuderat för att trycka ner eller om det bara är något som han häver ur sig där och då.
Jag tycker det är sjukt att han åker ut för en sådan grej, men det är väl i enlighet med vår tid tyvärr.