Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Helt sjukt att Charlie får lämna pga det ordvalet när en hel grupp mobbar först Therese sen Emilio och dessutom lägger sig i en tävling för att få ut Emilio. Ken sa också något nedvärderande isåfall i tidigare avsnitt om white tears eller liknande. Att alla dessa får stanna men Charlie får lämna är sinnessjukt. Vem blir kränkt för en sån sak? Den här kränktheten har gått alldeles för långt.
Helt sanslöst asså!! Om jag hade blivit ledsen och någon sagt "white tears" hade jag blivit sjukt förbannad. Ungefär som att bara för att jag är vit så har jag ingen rätt att bli ledsen ?? Då räknas inte mina tårar och då ska man hånas istället ?? Fy fan säger jag!! Ken borde blivit diskad!! Jävla sopa!
2023-11-13, 09:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Sörlänningar förstår inte hur laddat ordet lappjävel är och hur situationen är för samerna pga av svenskarnas attityder där uppe. Man kör på renar avsiktligt med bilar där renarna skadas svårt och lämnas liggande, stressar dem med skotrar osv osv. Sveriges svar på hur indianerna behandlas i USA, fast där är det ännu värre pga av reservaten.

När jag fjällvandrade och sa laps till tyskar, då jag inte vet vad samer heter på engelska, så reagerade till och med dom på ordet. Så det är laddat med lappordet och speciellt om man säger lappjävel. Charlie hade ju t o m skrikit det åt Wilmer, hur kan det då vara ett skämt som Charlie sa. Charlie är verkligen en otrevlig typ, förtjänar noll sympati, helt osocial och allt ska var på hans villkor. Tove var inte mycket bättre när hon skulle hämnas och ställa till svars och få ut sina frustrationer. Tala om patetiskt uppförande.

Wilmer är inte nån same heller antagligen, han är väl bara nån svensk som jobbar i gruvan. Bara för att man är född i dom trakterna betyder inte att man är same. Samma sak med Ylwa och Petra.
Du är verkligen PK. Jag är visserligen bara 1/8 lappjävel men har blivit kallad det ett par gånger och likt Wille så var det inget jag brydde mig om. Att mobba och frysa ut andra lagmedlemmar får passera utan åtgärd. Sjukt hur vårt samhälle utvecklats.
2023-11-13, 09:48
Medlem
Asså jag är så fruktansvärt trött på Pelle, han är så extremt dryg på alla nivåer som finns. Hoppas han ryker i veckans öråd. Tror det blir kul nu när han får vara med i enskilda tävlingar då han kommer inse att han inte är så fysisk dominant som han nog tror han är.
2023-11-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Nä. Jag tycker inte det är ok att skrika lappjävel till någon med samiskt ursprung. Dessutom var Charlie världens tråkigaste surkorv. Och korkad om han inte fattar att lappjävel är ett rasistiskt utryck.

Jag tycker sjölv inte lappjävel är särkilt rasistiskt och hemskt sagt men vad vet jag… Skönt att slippa Charlie dock, han har varit sjukt jobbig.
2023-11-13, 09:50
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvdanns
Asså jag är så fruktansvärt trött på Pelle, han är så extremt dryg på alla nivåer som finns. Hoppas han ryker i veckans öråd. Tror det blir kul nu när han får vara med i enskilda tävlingar då han kommer inse att han inte är så fysisk dominant som han nog tror han är.

Tycker nog Tove är minst lika dryg otrevlig hoppas hon åker.
2023-11-13, 09:51
Medlem
plumba69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Sörlänningar förstår inte hur laddat ordet lappjävel är och hur situationen är för samerna pga av svenskarnas attityder där uppe. Man kör på renar avsiktligt med bilar där renarna skadas svårt och lämnas liggande, stressar dem med skotrar osv osv. Sveriges svar på hur indianerna behandlas i USA, fast där är det ännu värre pga av reservaten.

När jag fjällvandrade och sa laps till tyskar, då jag inte vet vad samer heter på engelska, så reagerade till och med dom på ordet. Så det är laddat med lappordet och speciellt om man säger lappjävel. Charlie hade ju t o m skrikit det åt Wilmer, hur kan det då vara ett skämt som Charlie sa. Charlie är verkligen en otrevlig typ, förtjänar noll sympati, helt osocial och allt ska var på hans villkor. Tove var inte mycket bättre när hon skulle hämnas och ställa till svars och få ut sina frustrationer. Tala om patetiskt uppförande.

Wilmer är inte nån same heller antagligen, han är väl bara nån svensk som jobbar i gruvan. Bara för att man är född i dom trakterna betyder inte att man är same. Samma sak med Ylwa och Petra.

Alla som pratar norrländska är samer
2023-11-13, 09:51
Avslutad
Är själv nordnorrlänning och hade inte tagit åt mig nämnvärt av ordet "lappjävel". Skrattar mest åt folk som tror vi är bönder som har isbjörnar på gatan och kör skåjjter året runt.

Finns ingen anledning för 08an Tove att bli sekundärkränkt när inte ens norrlänningen själv verkade bry sig.

Att K3n får vara kvar trots sitt vit-hat är imponerande i sig. Rasism gäller tydligen bara åt ett håll.
2023-11-13, 09:56
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Är själv nordnorrlänning och hade inte tagit åt mig nämnvärt av ordet "lappjävel". Skrattar mest åt folk som tror vi är bönder som har isbjörnar på gatan och kör skåjjter året runt.

Finns ingen anledning för 08an Tove att bli sekundärkränkt när inte ens norrlänningen själv verkade bry sig.

Att K3n får vara kvar trots sitt vit-hat är imponerande i sig. Rasism gäller tydligen bara åt ett håll.

Rasim och kränkningar är okej för vissa grupper tyvärr, sen vet jag inte hur många gånger jag vart kallad 08, stockholmsjävel när jag gjorde lumpen i norrland, men inte brydde jag mig mycket om det. Om man ska kasta ut personer i Robinsson av att dom kränker varann, då är det många denna säsong som borde möt Petra som sagt hej då pga personliga övertramp och kränkningar. Men vissa är det okej att kränka då vissa grupper får kränka, men inte andra.
2023-11-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Alltid tänkt att Charlie och Toves gnabb var med glimten i ögat, men hon ser fan rött på riktigt.

Finns det förövrigt någon lista över vilka ord som uppfattas som kränkningar? Det vi vet är att White tears inte räknas som en kränkning
Undra om man får säga "black tears" ?? om Ken hade blivit ledsen ??
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Har jag sagt att det har betydelse? Jag svarade på ett inlägg där det stod att han sade det till någon med samiskt ursprung. Det kan ju vara intressant att reda ut det även om det nu inte har någon betydelse för om det är en kränkning eller inte.

Hittar för övrigt inget om att han är same.
Om Charlie visste om att Wilmer var same och att han ville trycka ner honom för det så skulle jag faktiskt tycka att det var värre men det ser jag som orealistiskt. Tror han bara slängde ur sig det för att han kom norrifrån. Tycker i och med att avsikten faktiskt spelar roll, om det är något utstuderat för att trycka ner eller om det bara är något som han häver ur sig där och då.

Jag tycker det är sjukt att han åker ut för en sådan grej, men det är väl i enlighet med vår tid tyvärr.

Jag vet inte hur mycket det här säger men vi hade en kollega på mitt förra jobb som alla kallade för lappen och lappjävel, han brukade spela med men sen kom det fram tillslut att han hade stört sig som fan och kännt sig mobbad under hela tiden.
Det kanske det Wilmer gör när han rycker på axlarna.

Precis som nån annan skrev också så var nog det där sista droppen när det gäller Charlie, han har ju varit ett jävla as..

Vet inte hur mycket det här säger men: https://imgur.com/a/ARo9NkT

Välkomma tillbaka Karro: https://imgur.com/a/sZyrbIi

Och välkomna du också Mandelgubben
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Tycker nog Tove är minst lika dryg otrevlig hoppas hon åker.

Jag förstår vad du menar, hon kan visst vara dryg men hon är en bättre medmänniska och hade nog varit bäst att leva med IRL. Pelle är bara sö extremt självupptagen och lider av någon slags tanke att han skulle vara bättre än andra när han trillar först i tävlingen.

Tror även att hon kommer ha laget på sin sida eftersom Tove inte är lika dryg om Pelle. Pelle sitter riktigt löst inför örådet.
2023-11-13, 10:01
Medlem
Alltså jag kan inte komma över att så sjukt många tävlingar handlar om statiska moment. Är verkligen krattat för att en liten tjej ska vinna. Lite mer variation hade inte skadat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in