Citat:
Ursprungligen postat av
Lingaa
Jag har gjort en liten tabbe. Jag har ansökt om SAS Amex Classic dvs Sas Euro bonus igår och fick till mig en vän att den är rätt "klen". Han föreslog att jag skulle ta SAS Amex Premium.
Jag var ju främst ute efter 2 för 1-resan vilket jag kommer komma upp till rätt snabbt. Kag åker utomlands inom 2 veckor och jag hinner nog få kortet innan dess.
Nu min fråga, kan man flytta över poängen till ett Sas Amex Premium kort utan att några poäng försvinner eller att mina villkor blir sämre på ngt sätt inom 1-2 månader?
Vad är egentligen skillnaden när det kommer till 2 för 1 resan mellan Sas Eruo blå (de blåa kortet) och SAS Amex Premium.
Tacksam för svar.
Ja givetvis ska du ha ett SAS Amex Premium. Alla poängen du tjänar hamnar hos SAS, även om du skulle säga upp kortet så har du poängen kvar.
Det skulle ju varit bättre att ha skaffat ett SAS Amex Premium från början då du får en bättre signup-bonus där när du blev inbjuden. Bonusen för SAS Amex Classic är betydligt lägre. Man kan bara få signup-bonus om du inte haft ett Amex senaste 6 månaderna..
Och som tidigare kommenterats, med SAS Amex Classic får du bara en 2-4-1 inom Europa medan SAS Amex Premium så får du en 2-4-1 som gäller i hela världen.