2023-11-12, 12:06
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Ska världens mest konflikträdda folk tillika sosseröstare ”försvara fosterlandet”?

Och av de svenskar som finns är en stor andel gamla gubbar och kärringar som snart är döda

Nja, vi är fostrade att visa hänsyn. Att själva inte ta plats, att inte tro vi är något. Men, samtidigt kan svenskarna vara otroligt effektiva och ha förmågan samarbeta i lokala grupper och nationellt.
Och de ”gubbar och kärringar” som kommer dö, är just de ”sosseröstare” som håller fast vid Olof Palmes mångkultur-ideal.
Citera
2023-11-12, 12:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Vad gjorde trump under sina 4 år? Han är själv globalist och israelvän.

Tysk media? Fransk militär? Vad är det du försöker påskina? Det finns inget som tyder på inbördeskrig förutom i era fantasihjärnor

Jaså, en av dina "vänner" alltså?
Citera
2023-11-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Får jag gissa utifrån hur historien ser ut så handlar det om en 40 års period. Vi är fortfarande på pappret en representativ demokrati, egentligen en demokratur. Så förändring tar tid. Men någon som är utmärkande för Sverige och svenskarna är att när vi väl bestämt oss, vill vi också vara världsmästare på det vi ska göra och det blir snabbt konsensus kring frågorna. År 2000 skulle ingen tro att SD idag skulle vara Sveriges näst största parti. Även om SD bara är ett trappsteg och inte alls varken målet eller medlet så är det ett tydligt signalvärde.

Det skulle kunna hända tidigare. 10-15 är? Kolla hur snabbt förändringen skett senaste 10-20 åren
Citera
2023-11-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMS-Halland
Hur känner oftast kristna konservativa, främlingsfientliga eller bara nationalister att inse och nu rimligtvis förstå att Sverige aldrig igen kommer att bli svenskt, allt medan brottsvågorna sköljer över land och rike?
Snarare tvärtom då landet redan har flera miljoner icke svenskar och även om all fortsatt invandring hade upphört att ni ändå kommer att bli till en etnisk minoritet. Vilka är era känslor kring detta? Hur känner ni såtillvida ni inte lever i förnekelse?
Inse? Detta har varit ett faktum sedan jag var 16 år, och jag är 40 idag. Mina känslor kring detta är givetvis inte positiva, men det finns ingenting jag kan göra åt det, och större delen av det svenska folket har noll självbevarelsedrift/självrespekt när det gäller deras land och folk.

Det finns dock en positiv sak med det hela. Jag vet mycket väl vilket folk som ligger bakom det hela, och väldigt många av de som har kommit hit hatar detta folk, och till skillnad från svenskar drar de inte sig från att agera. Efter romar-rikets kollaps ägde 2000 år av antisemitism rum. Efter västvärldens kollaps kan jag garantera att något liknande kommer att äga rum. Vi ser redan nu starten på det.
Citera
2023-11-12, 12:16
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Hur känner oftast kristna konservativa, främlingsfientliga eller bara nationalister att inse och nu rimligtvis förstå att Sverige aldrig igen kommer att bli svenskt, allt medan brottsvågorna sköljer över land och rike?
Snarare tvärtom då landet redan har flera miljoner icke svenskar och även om all fortsatt invandring hade upphört att ni ändå kommer att bli till en etnisk minoritet. Vilka är era känslor kring detta? Hur känner ni såtillvida ni inte lever i förnekelse?

Din frågeställning visar bara din okunskap.

Tror du svenskhet är kopplade till fysiska landsgränser eller statliga myndigheter?

Tror du man slutar bli svensk bara för att det flyttar in en arabfamilj bredvid?

Varför skulle svenskar sluta vara svenskar för att det finns icke svenskar.

Ditt resonemang och därmed din frågeställning är ologisk.
Citera
2023-11-12, 12:20
Medlem
bomhulls avatar
Sverige var förlorat redan på 90-talet..
Citera
2023-11-12, 12:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Bra frågeställning. Jag har också undrat hur man tänker när man medvetet väljer att ställa sig vid sidan och hata det land man lever i.

Det finns inget att hata med Sverige, tvärt om ett underbart land att leva i. Jag tänker inte vara bitter de sista 30-35 åren i livet. Tvärt om, avser njuta så mycket som möjligt.
Citera
2023-11-12, 12:34
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonden555
Det skulle kunna hända tidigare. 10-15 är? Kolla hur snabbt förändringen skett senaste 10-20 åren

Får jag gissa börjar vi se förändringar om 5-10 år. Om 20-25 år går förändringen på högvarv och om 40 år är 95% av Sveriges 7-8 miljoner invånare etniskt nordiska. 1939 hölls Bollhusmötet och historien tenderar att upprepa sig.

Premisserna i trådens inledning är falska eftersom de förutspår en framtid utifrån en verklighet som är idag. Förändring är konstant och framtiden oftast olik den dagens ”experter” siar om. 2004 påstod jag att SD skulle bli Sveriges största parti, då blev jag utskrattad. De som skrattade då, skrattar inte längre.
Citera
2023-11-12, 12:34
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyxzopol
Som jag har skrivit förut, så om jag bodde i japan och skaffade barn. Så skulle jag respektera om när japanerna slängde ut mig, även om jag mot förmodan hade halvjapaner som barn, även barnbarn. Ett land måste skydda sitt folk och nation. Det respekterar jag, och hade flyttat utan att dom behövde sätta in militären på mig.

SÅ ska det var i Sverige också. Jag vill att vi ska kunna älska vår nationalism ännu mer än vi gör med främmande folket japanernas nationalism. Nåt har gått sönder i Europeiska folkens nationalism. Menar du att det krävs en militärdiktatur? Det menar inte jag. Bara en stark MP, Polis (För utkastningen) somt en regering (Eller direktdemokrati) som tar beslut för det svenska folket. Naturligtvis stängda gränser för apistan.

Men nu är vi svenskar som en tillgång till varje land vi åker till. Det är därför vi oftast inte blir utslängda. Men kriminella blattar som är en invasiv art i Europa, som skadar oss. Där måste vi ta i med hårdhandskarna. Japan skulle aldrig drömma om att ta in en en blatte eller neger i sitt land. Skärpning Europa.

Japan är en nation med 125 miljoner invånare och har en kulturell bakgrund som skiljer sig otroligt från Sverige.

Även det geografiska läget skiljer sig åt. Där är dessutom den organiserade brottsligheten integrerad i samhället, de har kontor man kan besöka.

Går inte att jämföra alls, och då menar jag inte alls. Din närmsta jämförelse bör vara Ungern, om du nu tycker att det är så extraordinärt.
Citera
2023-11-12, 12:40
Medlem
Citat:
Har inga som helst bekymmer eller negativa tankar om framtiden. Jag ska berätta varför.

Vad som kommer ske inom kort är att ekonomin i väst kollapsar pga den medvetet skapade inflationen och massinvandringen av onda människor dvs fas 2, den planerade "the great reset" genomförs dvs fas 3, hela väst blir ett enda stort toppstyrt kommunistiskt styre (till vänsterns stora förtjusning).
Därefter går det snabbt, mycket snabbt. Svält och misär breder ut sig över hela väst, ingenting fungerar, ingen el, inget bränsle och ingen mat. Folket i städerna kommer dö som flugor och första vintern slår ut de flesta av de icke svenskar och vänsterblivna som inte redan flytt landet. Därefter byggs Sverige långsamt upp igen. Av svenskar. Riktiga svenskar.

Den direkta framtiden för Sverige och svenskarna är mycket mörk, men på lång sikt så vinner vi. Moder Svea älskar sina barn och slår stenhårt mot de som inte är anpassade att leva här. Så länge vi överlever så vinner vi. Moder Svea är god, vår tro på hennes natur och på den goda värld som Gud skapat gör att vi aldrig kan förlora kriget. Nuvarande slag mot ondskan har vi förlorat, men kriget vinner vi.

Det här vi ser nu är ingenting, absolut ingenting mot vad svenskar ställts emot tidigare i historien.
Citera
2023-11-12, 12:47
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ska världens mest konflikträdda folk tillika sosseröstare ”försvara fosterlandet”?

Och av de svenskar som finns är en stor andel gamla gubbar och kärringar som snart är döda

Svenskar är inte konflikträdda. Vi väljer bara våra strider.

Vi är inte som blattar och negrer som blir aggressiva och våldsamma över småsaker.
Citera
2023-11-12, 12:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Har inga som helst bekymmer eller negativa tankar om framtiden. Jag ska berätta varför.

Vad som kommer ske inom kort är att ekonomin i väst kollapsar pga den medvetet skapade inflationen och massinvandringen av onda människor dvs fas 2, den planerade "the great reset" genomförs dvs fas 3, hela väst blir ett enda stort toppstyrt kommunistiskt styre (till vänsterns stora förtjusning).
Därefter går det snabbt, mycket snabbt. Svält och misär breder ut sig över hela väst, ingenting fungerar, ingen el, inget bränsle och ingen mat. Folket i städerna kommer dö som flugor och första vintern slår ut de flesta av de icke svenskar och vänsterblivna som inte redan flytt landet. Därefter byggs Sverige långsamt upp igen. Av svenskar. Riktiga svenskar.

Den direkta framtiden för Sverige och svenskarna är mycket mörk, men på lång sikt så vinner vi. Moder Svea älskar sina barn och slår stenhårt mot de som inte är anpassade att leva här. Så länge vi överlever så vinner vi. Moder Svea är god, vår tro på hennes natur och på den goda värld som Gud skapat gör att vi aldrig kan förlora kriget. Nuvarande slag mot ondskan har vi förlorat, men kriget vinner vi.

Det här vi ser nu är ingenting, absolut ingenting mot vad svenskar ställts emot tidigare i historien.

Ett av de sjukaste och mest verklighetsfrånvända inläggen någonsin. Grattis.

Vi lever i en bättre tid än någonsin, extremt välmående samhällen (dock just nu en konjunkturdipp efter 10 goda år). Fantastisk ekonomi, välfärd och livsglädje bland befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in